Vriendin doet opeens raar

Het begon dus zonet op MSN. M’n vriendin deed beetje irritant, dus ik blokkeerde haar. Toen begon ze tegen iemand anders, laat ik hem even Bob noemen, te zeggen dat ik haar haat, omdat ik haar blokkeerde. Maar daar is dus echt niks van waar. Want waarom zou ik haar haten?
Bob zei dat ik die blokkering weer even moest op heffen(?). Dat deed ik. Ze begon weer te praten en opeens begint ze heel verhaal te houden dat ik d’r haat, dat ik d’r ga laten vallen en dat ik d’r nooit heb gewild oid. Dus ik bleef maar zeggen dat daar echt helemaal niets van waar is. Weer begint ze te zeggen dat ze als enige overblijft en dat iedereen iemand anders heeft. Of dat Bob, waar ze iets mee had, alleen maar met haar ging uit medelijden. Wat ook nergens op slaat.
Serieus, ik snap niet hoe ze het in haar hoofd heeft gehaald. Ik kan d’r maar niet overhalen dat er helemaal niets van klopt.
Help?

misschien moet je haar even uitleggen waarom je hebt geblokt… Nogal logisch dat ze denkt dat jij haar dom vindt als je haar uit het niets blokt…

misschien der opbellen of naar der toe gaan? sorry geen idee…

Misschien wilt ze wel gewoon aandacht en dat jij haar zo zielig gaat vinden. Ik zou dat gedrag van haar maar gewoon even negeren.

ze is gewoon raar. :xtc:

Ik was ooit eens in de situatie van je vriendin. Ken je goed haar verleden? Misschien had ze vroeger vrienden die haar eigenlijk niet wouden en voelde ze zich teleurgesteld. Nadien geloof je nl. niet meer in vriendschap en zie je elk “teken” (bv. blokkeren op msn) als een signaal dat je vriendin eigenlijk niet van je houdt. Eens je zoiets in je hoofd haalt, krijg je het er echt niet meer uit. Als je echt om haar geeft, vertel haar hoeveel je van haar houdt en dat je haar echt niet kwijt wil. Niet slijmen, gewoon de waarheid vertellen.

Beter dat je in het echt met haar gaat praten niet op msn,
dat je haar echt niet kwijt wilt,
maar dat je haar alleen blokkeerde omdat ze irritant deed.
X

Gewoon het gedrag negeren, misschien wil ze gewoon aandacht.

Ik dacht ook even dat ze gewoon medelijden zocht, of iets in die richting. Maar ik weet 't niet.
En over haar verleden, ik ken haar sinds de 1e klas, dus ik weet niet heel veel, maar volgens mij had ze wel gewoon vrienden.
Ik zei dat ze geen gekke dingen in haar hoofd moet halen en dan krijg ik een reactie van: ik doe wat ik zelf wil.
Ik word echt helemaal gek hier.

Zeg gewoon “als ik je haatte zou ik echt niet met je om gaan, dus zeur niet, want je bent mn friend :slightly_smiling_face:

Ik begrijp je frustratie, want nu zit ik zelf in jouw situatie. :’)
Blijven zeggen dat het niet waar is, geef haar wanneer je haar ziet eens een dikke knuffel. Meer kun je niet doen.

“Ik haat je niet maar als je zo door gaat…”

bellen! das altijd beter dan msn …

Het moet echt zes jaar geleden zijn ofzo dat ik iemand heb geblokkeerd. Serieus, waarom doe je dat ook. Ga dan gewoon offline als je geen zin meer hebt om te praten. Logisch dat ze denkt dat je haar niet meer leuk vindt.

Heb ook zo’n vriendin die ineens haarzelf naar beneden haalt. Geen idee wat ik moest doen. Maar we zijn niet echt dik meer ofzo, dat groeit dan uit elkaar.

Ik denk dat ze gewoon even lieve opbouwende woordjes wil horen?
Wel een beetje raar…
Misschien tegen haar zeggen dat ze niet zo vaag moet doen?
Want op den duur ga je je daar -lijkt mij- alleen maar aan irriteren…

dit ken ik.
weet je hoe het eindigde?
ze praat nu al een jaar niet meer tegen mij omdat ik het niet pikte dat ze al mijn mankementen opsomde en haar blokkeerde.

Sorry hoor, maar waarom vinden jullie dit allemaal zulk raar gedrag? Als een vriendin het zou wagen mij te blokkeren…
Laffe boel gewoon.

dramaqueen. :yawning_face: