Vriendin doet moeilijk.

Een vriendin van mij doet vaak echt raar. Ze wordt soms zó boos om niks. Nu ook weer. Zij begon over een meisje wat op hyves hele lulverhalen had staan over mensen en ze deed alsof die mensen haar vrienden waren wat niet zo was. Mijn vriendin zei ‘dan heb je toch ook geen leven?’
ik zei ‘zij heeft net zo goed een leven als jij hoor. En jij had eerst ook hele lulverhalen op je hyves over mensen die je eik niet kende -wasookechtzo-. Alleen dan op een andere manier. En Stephanie is gewoon een klein kindje met de hersenen van een 11jarige daarom doet ze zo achterlijk op hyves’
zegt ze ‘wtf wil je nu Stephanie als beste vriendin ofzo of mij lekker afzeiken nou ik heb er geen zin in’ en toen blockte ze me.

En zo blokt ze me wel vaker op msn. En ik weet dan dat niets helpt, ze negeert dan ook mijn smsjes krabbels en neemt niet op als ik bel. Uiteindelijk komt het pas goed als ik onderhand op mijn knieën ga en sorry zeg. En zo gaat het ook als de ruzie aan háár ligt zeg maar.
Bijvoorbeeld;
zij heeft altijd extreem veel aandacht nodig, zo ook in winkels. En soms zet ze mij dan écht voor lul en dat vind ik écht niet leuk.
En dan zeg ik ‘doe even normaal!’
en dan zegt ze ‘JA DOE ZELF NORMAAL STOMME HOER!’ en dan gaat ze me negeren. En als ik ergens boos om ben gaat ze me altijd negeren nooit praten we het uit want ze gaat nooit serieus op me in als ik iets zeg wat haar niet bevalt.

Ik word er zo moe van. Maar ik wil de vriendschap ook niet opzeggen.
M’n zus zegt dat ik gewoon moet wachten tot zij contact met mij opneemt alleen ik weet uit ervaring dat ze dat toch niet doet. Ze heeft me eerst ook een maand genegeerd tot ik haar echt ging missen en het weer goedpraatte. Want ik kan ook niet zonder haar ze is wel een goede vriendin verder en momenteel is mijn vriendenkring ook niet zo groot.

Ik baal hier echt ontzettend van.
Verder weet ik dat ze gewoon psychische hulp nodig heeft, haar aandachttrekkerij is echt niet normaal meer, ze loopt er vaak als een hoer bij om aandacht te trekken, doet overdreven luidruchtig in winkels, eet in het bijzijn van een grote groep niks, om anorexia te faken enzovoort.
Maar ze wil geen psychische hulp en als ik er voorzichtig iets over zeg gaat ze me negeren.

Ik heb haar nu gesmst dat ze me niet hoeft te negeren dat ze mij niet zo hoeft te behandelen als ik een vriendin voor haar ben, maar blijkbaar ben ik dat niet.

Ik voel me dus echt goed klote en ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Met haar ouders praten kan niet want ik mag van die ouders daar niet komen en niet met haar omgaan. Met mijn ouders praten heeft ook weinig zin die zeggen dan toch ‘ach, als ze je zo behandelt verdient ze je niet’ en mijn mentor is een lul dus daar wil ik niet mee praten.

Maar ik weet dat ze me deels zo behandelt omdat er gewoon iets goed mis is met haar.
ze heeft overigens ook een moeilijke jeugd gehad.

oké, dat wou ik even kwijt.
:frowning_face:

Oh en trouwens, soms komt de ‘ruzie’ ook goed doordat ze dan op school opeens weer normaal gaat doen. Maar dan voel ik me ook ongelooflijk kut en gebruikt, omdat ze dan gewoon doet alsof er niks gebeurd is en ik me dan nog steeds rot voel over wat er gebeurd is.

Ik denk dat je dit heel erg goed met haar moet gaan bespreken. En serieus gaat vertellen dat je het écht niet leuk vind en dat je niet weet wat je ermee aan moet. En voor de rest? Ja, lastig. Vriendschap wil je natuurlijk nooit echt opzeggen.
Succes ermee!

Wat een kreng zeg,
ik zou eens een goed gesprek met haar hebben en als ze zo door blijft gaan zeggen dat ze normaal moet doen, of anders de vriendschap opzeggen. Iemand die zo tegen je doet is geen echte vriendin, zo komt het over op mij.

misschien is het slim je verhaal wat in te korte, dan zullen mensen het sneller lezen :’)

Nou ik zou niet meer met haar om gaan. Ze klinkt echt… bizar.
Gewoon nieuwe vriendin(nen) zoeken, zijn er zat hoor! Die vast veeeel leuker zijn dan haar.

Huh
hoezo mag je niet naar hun huis…?

en ik zou ook niet meer met haar omgaan denk ik…
ik vind het een beetje raar hoe zij doet :stuck_out_tongue:

Door een misverstand denken die ouders dat ik drugs gebruik. Wat niet zo is.

Zulke mensen wil je toch niet?
Ik ben een ‘vriendin’ verloren omdat ik in de pauze een keertje niet bij haar zat en dus blijkbaar haar express liet vallen. Ik ga er nu niet meer mee om.
Jij verdient beter (:

rot voor je! ik snap hoe moeilijk het is, je kan niet zomaar een vriendschap opgeven. ik zou tegen haar zeggen: als je me niet vertelt wat er met je aan de hand is, dan kap ik ermee. ik wil dit niet meer, je behandelt me als vuil.

zoiets? :grinning:

zulke mensen zijn niet waard om vriendschap te sluiten

Ja, dat ken ik… maar tegelijkertijd doet ze ook gewoon aardig enzo… Echt kut en je wilt haar niet kwetsen terwijl zij dat wel bij jou doet.

BANGLES: Precies. Dát. Jij begrijpt het (:

Ik ben nog gewoon met haar bevriend. Maar een x wou ik wel een keer iets lulligs zeggen namelijk dit:
Voordat ik begin zeg ik even dat ze altijd zingt terwijl ze dat écht niet kan.
We waren aan heet Scrabblen (LAME) en ze was de hele tijd met die bolkjes over elkaar aan het gaan en dat was echt super irritant.
Dus ik zeg: R. Wil je even ophouden? M’n oren gaan ervan bloeden.
Zij: Zwakke oren heb je dan.
Ik: Nee, de wonden gaan gewoon weer open.
Zij: Hoezo?
Ik: Weet niet XD.

Maar ik wou dus zeggen: Omdat je zo tering vals zingt…

hm dit klinkt wel heel erg kut ja… ik zou nog maar even een keertje op je knieën gaan en het goed maken.
en dan een tijdje later (als het weer helemaal goed tussen jullie is, dus niet direct een dag erna) het er langzaam eens over hebben. waarom ze soms zo heftig en snel boos wordt op je, terwijl jij het nooit kwaad bedoelt het heel vervelend vind dat jij het gevoel hebt dat ze je slecht behandeld en dat jij altijd naar haar moet komen om sorry te zeggen. dat het nu eenrichtingsverkeer is en dat jullie ruzies niet altijd jou schuld zijn.
probeer haar uit te leggen wat je voelt, zonder haar aan te vallen, want ze klinkt als iemand die gevaarlijk snel aangebrand is.

Ik weet wat je bedoelt maar ik denk dat ze gewoon zichzelf moet afreageren en daarom zo tegen jou doet. En dat ze dat bij jou doet komt wss doordat ze denkt dat het toch altijd weer goedkomt met jou en dat ze dat makkelijk kan maken. Je moet er dus met haar over gaan praten en laten blijken dat ze dat dus níet bij jou kan maken en jij eens niet degene zijn die de ruzie weer bijlegt, en als zij dan zelf niet komt… Tsja, heel spijtig maar dan is de vriendschap voor haar dus niet echt belangrijk. Dan kan je kiezen, of je blijft vrienden met haar en je laat je gebruiken of je verbreekt de vriendschap, want het is natuurlijk geen doen als de vriendschap van 1 kant komt. Succes :slightly_smiling_face:

dumpen die slet,
vriendschap komt niet van één kant.

Je bent nu de dupe van haar gedrag. Ze accepteert je hulp niet dus het enige wat ik me kan bedenken als oplossing is gewoon de vriendschap afkappen, hoe moeilijk dat ook is.