Vriendin discrimineerd en is irritant

Heyyy
Ik wil ff wat kwijt over mijn beste vriendin, de laatste tijd vind ik echt dat ze dingen doet die gwn niet oké zijn. We hebben bijvoorbeeld een jongen in de klas die komt uit Portugal. En die noemen zij heel de tijd kut Marrokaan. En dat terwijl hij niet eens een marrokaan is! Ze is echt heel discriminerend. Ze vind alle buitenlanders slecht en irritant, ik heb er al een keer iets van gezegd over hoe ze tegen die buitenlandse jongen deed. Toen deed ze heel spottend en vond ze het raar dat ik er iets van zei, maar dat is niet het enige ding waarom ik me irriteer aan haar. We waren pas bij een speeltuintje om ff te klooien met nog wat andere vrienden. En we hadden wat eten gehaald bij de appie. Toen we weggingen gooiden ze de verpakkingen gwn neer op de grond terwijl er 1 meter verder een prullenbak stond. Ik zei dus van: waarom gooi je het niet gwn in de prullenbak? Nu moet iemand anders het voor jou opruimen. En zij lachte een beetje en zei ja boeiee. En toen waren we een keer daar weer en ik liep wel gwn naar de prullenbak. En toen zat ze helemaal van HAHAHA HZ GOOI JE DAT IN DE PRULLENBAK WRM GOOI JE HET NIET GEN OP DE GROND. Ik negeerde haar en gooide het gwn weg. maar ik erger met dus heel erg aan haar. Heeft iemand tips hoe ik moet reageren als ze weer zoiets doet?

Heyy,

ik snap dat dat echt super irri is!
Ik heb ongeveer hetzelfde met een vriendin van mij…
Ik negeer haar, maar ik laat ook wel weten als ik iets niet ok vind.

Zeggen jou andere vriendinnen er nix van als ze zo doet? Of doet jouw vriendin dat alleen als ze bij jou is?
Ik zou haar wat negeren als ze opmerkingen geeft. En als ze weer zo racistisch is zou ik er wel tegen in gaan, als dat niet helpt. zou ik wel even met iemand erover praten of zou ik effe uit haar buurt blijven. maar ik snap dat dat mss niet altijd zo gemakkelijk is.
Maar blijf vooral jezelf! Je hoeft je niet aantepassen omdat zij zo irri doet!
Zeg kordaat wat je er van vindt en neem het op voor die jongen uit Portugal
Hopelijk helpt dat…

Hi,

Zeker eens met het antwoord hierboven, blijf echt jezelf en ga je niet aanpassen aan haar om maar vrienden met haar te blijven. Er zijn genoeg andere leuke mensen. Het is namelijk super goed dat je ertegenin gaat, niet iedereen durft dat!
Kijk inderdaad ook even of andere vriendinnen er wat van zeggen/probeer in je vriendengroep steun te vinden aan mensen die het misschien ook irritant vinden. En dan bedoel ik niet dat je helemaal over haar moet roddelen, maar je kunt het er wel over hebben met anderen en kijken of je die kunt aansporen met jou mee te doen als je tegen haar in gaat. Ik vermoed dat als ze meer tegenstand krijgt dan mensen die met haar mee praten, dat ze er dan wel mee stopt, al is het maar omdat ze dan niet meer het idee heeft dat ze erbij hoort, omdat ze dat gedrag als enige vertoont.
En sowieso consequent blijven in er wat van zeggen en ertegenin gaan, op den duur zal dat misschien ook wel mensen wakker laten worden, wie weet die vriendin zelf.
Succes!

Bedankt voor de tips!
Mijn andere vriendinnen vinden het wel grappig ofzo. Ik heb het gevraagd en ze zeiden dat is gwn humor joh.