Vriendin die zichzelf uitnodigt

Ik en mijn vriendinnen hebben dus een vriendin die vorig jaar naar een andere school is gegaan. Het contact is best wel verminderd maar al sinds een heel lange tijd (dus ook toen we nog heel close met haar waren) vinden we haar niet zo leuk bij feestjes etc. vooral in combinatie met drank… nou nodigt ze zichzelf heel vaak uit naar feestjes enzo. Dan weet ze dat wij bijv naar een feest gaan of carnaval ergens vieren en dan zegt ze ja ik ga mee jongens. Maar hoe kan je duidelijk maken dat je dat niet fijn vind? Ik vind haar als vriendin altijd gewoon heel leuk, maar bij zulke dingen niet zo en ik wil gewoon nu ook met mijn echt beste vriendinnen ervan genieten… maar ik wil niet kut zijn aaah. Het gaat mij er ook gewoon vooral om dat ze zichzelf dus gewoon uitnodigt :confused:

Misschien er inderdaad voorzichtig bij vertellen dat ze een beetje vervelend wordt als ze drank op heeft?
Hoe moeilijk het ook is, het is wel het beste.

Ja het vervelende is dat ik nog wel het meest close met haar ben van mijn vriendinnengroep dus ze vraagt het eigenlijk altijd alleen aan mij, en ik heb al heel vaak dingen gezegd van ja we willen eigenlijk het liefst met z’n 2en vandaag sorry, of dingen in die richting en dan vind ze het wel oke zegt ze maar ik weet wel dat ze daar dan mee zit want ik ken dr daar wel goed genoeg voor en dan voel ik me weer rot

Ja ik spreek ook gewoon soms met haar af enzo want ik vind haar op die momenten gewoon leuk, maar bijvoorbeeld bij dingen zoals nu carnaval niet echt… en ja de rest vind het ook heel vervelend maar ik ben dan weer degene die haar moet afwijzen oid en dat vind ik heel moeilijk want ik wil d’r niet kwetsen

Anders spreek haar gewoon een keertje aan op haar gedrag? Misschien dat ze wat meer rekening kan houden met jullie tijdens feestjes, want hij is om haar opeens te vertellen dat je niet wil dat ze mee komt. Mocht ze zich dan nog steeds niet gedragen kun je dan altijd nog zeggen dat ze niet meer welkom is.

Als ik jou was zou ik haar toch een keer (voorzichtig) aanspreken op hoe ze zich gedraagt op feestjes. Heeft het te maken met hoe ze is als ze drinkt? Of gewoon de manier waarop ze doet als ze op een feestje is? (Geen idee of zij/jullie al boven de 18 zijn)
Je kan er altijd bij zeggen dat het niet betekent dat je geen vriendinnen meer met haar wilt zijn, en echt nog wel leuke dingen met haar wil blijven doen.

Overigens vind ik het niet eerlijk van de rest van je vriendinnen dat ze het nu een beetje op jou afschuiven om steeds voor ‘boeman’ te spelen, helemaal omdat jij het nog wel gezellig vind om met haar dingen te doen (buiten feestjes om). Juist als zij zich er wel aan ergeren maar verder ook niet zo veel meer met haar hebben, zou het voor hun toch “makkelijker” moeten zijn om eerlijk tegen haar te zeggen dat ze het niet leuk vinden hoe dat meisje doet op feestjes. Misschien kun je het er met je vriendinnen ook eens over hebben? Lijkt me dat dit iets is om samen op te lossen!

Als ik een vriendin zou hebben die mij niet mee zou willen dan zou ik dat echt geen vriendin noemen.
Ik zou haar gedrag gewoon met haar bespreken hoe ze is als ze dronken is en dat je dat vervelend vind.

Je kan het het beste gewoon zeggen denk ik. Als ze een goede vriendin is accepteert ze dat wel. Als ze minder vervelend is als ze geen drank op heeft kun je vragen of ze misschien wat minder wil gaan drinken.

Ik zou het een keer aankaarten, en gewoon vertellen dat je graag ook eens zónder haar wilt afspreken met je vriendinnen. En dat je het niet vervelend bedoelt. En leg ook zeker uit dat je het vervelend vindt als ze gedronken heeft omdat ze zich dan vervelend kan gedragen. Misschien kan ze daar dan voortaan ook rekening mee houden.