Vriendin die zich beter voelt dan ik.

Ik heb een vriendin die heel veel om mij geeft. Toch merk ik vaak dat ze zich beter dan mij voelt. Misschien doet ze dit niet bewust, maar ik vind het wel heel dubbelzinnig. Ze trekt conclusies van mijn persoonlijkheid die vaak verkeerd zijn omdat ze me alleen maar uit bepaalde perspectieven ziet. Ik ben vaak druk en gek op feestjes. Hierdoor denkt ze dat ik heel kinderachtig ben en dat mijn hele persoonlijkheid kinderachtig is. Ze behandeld vaak als iemand die dommer is dan wie ik echt ben.

Ze voelt zich veel beter dan mij. En soms beledigt ze me ook in mijn gezicht. Van ‘daar heb jij toch geen verstand van, dombo’.

Ik kan hier heel kwaad om worden, maar wat moet ik doen. Ik heb heel snel wraakgevoelens en ik kan niet wachten op een blunder van haar om haar terug te pakken

Ik denk dat wraak nemen niet bepaald slim is om een vriendschap te behouden.

Confronteer haar ermee dat je het vervelend vindt dat ze zo tegen je praat.

Confronteer haar er idd mee, misschien doet ze dit wel onbewust.

ik denk niet dat ze dat heel erg expres doet, maar misschien kan je het beste gewoon met haar praten… of is ze 1 van die mensen die dan “boos” op jou wordt en zegt dat ze dat helemaal niet doet
en dit klinkt heel afgezaagd, maar de meeste mensen die dit doen zijn juist zelf heel onzeker.

klopt, maar soms ben ik het echt zat en wil ik haar echt terug pakken

Daar ga je niets mee oplossen. Ben je trouwens zeker dat ze het niet gewoon plagend bedoelt?

Gewoon met haar over praten, als ze boos wordt is ze het ook niet waard

Nee, kijk ze geeft wel veel om me, maar ze doet het vaak waar anderen bij zijn. En ik voel echt wel dat ze zich beter dan mij voelt. ze meent het gewoon.

Ai, zoiets had ik eerst ook, alleen bij mij zei ze dat het maar een grapje is en dat ik dat ook bij haar doe, ze ging dus meteen in de verdediging.
Toch kan je het beter zeggen, want je hebt er zo te horen echt last van.

ik heb ongeveer hetzelfde gehad;
ik had een vriendin waarvan ik DACHT dat ze veel om me gaf,
maar eigenlijk behandelde ze mij meer als een soort slaafje.
het was heel raar, het leek wel alsof ik blind was.
ik had gewoon niet door wat ze deed.
en ik bleef haar maar vertrouwen.
uiteindelijk zeiden een paar mensen tegen me dat ze me als een slaafje behandelde.
ik deed er een beetje lacherig over,
maar toen ik er later overna dacht begreep ik wat ze bedoelde.
met het uiteindelijke gevolg dat ik tegen haar heb gezegd dat ik geen vriendin meer met haar wil zijn, maar toen had ze me ineens weer nodig.
heb nooit meer tegen haar gesproken. alleen als dat echt nodig was.

mischien ga je later pas inzien dat het geen goede vriendin was.
maar het kan ook zo zijn dat ze het niet door heeft en dan moet met haar praten denk ik…

ik voel me juist altijd minder als een vriendin, (andere redenen)
maar misschien heeft ze het echt niet door nee,
zou het er eens over hebben dat het je kwetst.

haay
het is echt vervelend als je je min voelt naast je vriendin, maar de beste optie is praten er over. als ze nog een keer z’n opmerking zegt, dan ga je met haar praten, dat helpt echt je kan het hebben over dat zei jou moet accepteren, en dat ze moet weten dat jij zo in elkaar zit, laat gewoon goed merken dat het jou veel doet als ze je kleineert. een echte vriendin ziet dat en bied vast haar excuus aan en probeert er aan te werken. als je er niets tegen doet gaat ze door, mischien denkt ze wel dat jij dit grappig vind. en als je bang bent om met haar te praten, omdat je dan ook bang bent om je weer min te voelen. word dan keer goed boos echt heel goed. maar ik zal toch voor praten gaan. veel sucses er mee.
ik hoop dat je hier wat aan heb

sucses(L)

dankjewel

ik herken je verhaal. Ik had een vriendin die de ene keer super lief en leuk was, en de andere keer je harstikke vernederde. meestal deed ze het onbewust, maar vaak was het ook uit jaloezie, denk ik.
Ik was bang op haar reactie als ik er wat van zou zeggen. En bang dat ze andere mensen tegen mij op zou zetten.
1x ben ik erg boos op haar geworden, en ben weggelopen. Toen schrok ze wel. maar dat was ze ook weer snel vergeten.
Gelukkig ben ik verhuist en heb sindsdien geen contact meer met haar.
hihi ik denk niet dat verhuizen bij jou een optie is :stuck_out_tongue: Misschien moet je een rotopmerking terug maken, maar dan heel lacherig? dan kan ze niet boos op je worden, maar voelt ze zich diep van binnen ook gekwetst.

ja, maar ik wil ook geen vijanden worden. zulke dingen gaan vaak escaleren

Ewl ik heb ook zo’n vriendin. Ze behandelt me altijd alsof ik dom ben, en als ik dan aan haar vertel dat ik dat vervelend vind, en gewoon een echt goed gesprek met haar wil hebben, dan gaat ze een beetje placherig lachen en zeggen dat ik niet moet doen alsof ik slim ben. Argh, kan ik zo kwaad om worden he. Ik heb haar daarna duidelijk vertelt dat ik niet met iemand om wil gaan die me zo behandelt. Liever 1 vriendin minder dan een vriendin die me respectloos behandelt.
Oke haha ik weet niet of je hier wat aan hebt, zie dit maar als een upje :slightly_smiling_face:

Ik denk dat wraak nemen niet de oplossing is in een ‘vriendschap’. (In hoeverre kan je dit nog een vriendschap noemen namelijk? In een vriendschap beledig je elkaar niet) Een keertje subtiel aankaarten dat je het gevoel hebt dat ze zich beter voelt en dat je dit echt niet chill vindt, werkt waarschijnlijk beter. Dit kan je het beste doen als je het gevoel hebt dat het wel redelijk kan. Dat weet jij denk ik het beste, want jij kent haar beter dan ik. :stuck_out_tongue:

dankjewel. dit soort mensen zijn gewoon zelf onzeker

ik ken dat! heel ververlend. heb je niets aan, zie maar als up

thnx