Vriendin die roddelt

Heey! Vandaag zat een vriendin van mij even op haar Facebook op mijn telefoon en is vervolgens vergeten uit te loggen. Nu weet ik dat het heel slecht van mij is maar ‘in the heat of the moment’ ben ik toen in haar chat gaan kijken met een andere vriendin van ons aangezien ik het sterke vermoeden had dat zij over mij praatten. Mijn vermoedens klopten; ze heeft erge dingen gezegd die een ‘vriendin’ niet hoort te zeggen. Ik voel me hier erg slecht over en weet nu even niet wat ik moet doen. Ik snap dat als je even boos op iemand bent je dingen kunt zeggen die je niet meent, maar we hebben nooit een ruzie of iets gehad en ze heeft echt een paar keer over mij geroddeld. Nogmaals, ik weet dat het ook niet goed was van mij, maar ik kon mezelf even niet tegenhouden.

Probeer er over te praten met haar

Als je nu met haar erover gaat praten, moet je toegeven dat jij op haar Facebook account hebt gezeten. En wat jij dan hebt gedaan is net zo erg als zij met een andere vriendin over jou geroddeld heeft. Jullie gaan misschien dikke ruzie krijgen. Omdat jullie allebij iets gedaan hebben wat je de ander niet makkelijk vergeeft. Jij hebt in je friends Facebook account geneusd, en dingen gezien die privé waren. En misschien heb je alleen bij die vriendin gekeken, Dat kan jou vriendin nu niet meer controleren. Ik zou je mond gewoon houden om ergere problemen te voorkomen. En inderdaad. Het is ook niet netjes om met andere over je beste vriendin te gaan roddelen. Maarja je kunt er nu niks aan doen omdat je iets even ergs hebt gedaan als jou vriendin. Jullie zijn dus allebei schuldig.

Sorry meis, dit is wat ik vind. Je moet natuurlijk zelf weten wat je doet. Maar ik zou het niet zeggen. Jammer dan, Misschien kan je proberen een andere manier te zoeken waardoor je erachter zou kunnen gekomen zijn?

Misschien kun je een keer een gesprek met haar hebben over dat je het gevoel hebt dat het niet helemaal lekker loopt tussen jullie en vragen of er misschien iets is wat zij vervelend vind aan jou, dan kun je het er over hebben en het uitpraten. Maar dan moet je jezelf wel in de hand kunnen houden en niet keihard uitbarsten ineens middenin dat gesprek “Dat is niet wat je tegen vriendin X zei”

Zou inderdaad ook niet tegen haar zeggen dat je haar berichten hebt gelezen want dat was niet heel netjes van je en ik denk dat je dan ook gelijk al haar vertrouwen kwijt bent.