vriendin die me beledigt

Een vriendin van me maakt best vaak lullige grapjes over me, zoals over mn eczeem enzo, ik weet niet goed hoe ik er tegenover goed voor mijzelf kan opkomen. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ze me is minder beledigt en is een keer een complimentje geeft?

Dit is toch geen vriendin? Ze hoort geen gemene “grapjes” over je te maken

Het lijkt net alsof ze het zelf niet goed merkt wanneer ze zo lullig doet enzo, voor de rest is ze een superlief meisje enzo dus dit is dan weer zo jammer…

Ik zou haar erop aanspreken dat het niet grappig is en dat je er ook niet eerder om hebt kunnen lachen. Ze mag best weten dat het je kwetst

nou het probleem is ook een beetje dat ik dat al best wel vaak heb gedaan maar er is niet echt verbetering, maar wil haar ook niet laten vallen als vriendin omdat ze voor de rest gewoon wel een leuke meid is

Raar dat ze dan niet stopt, reageer je er misschien te heftig op? Anders moet je die opmerkingen negeren als ze het weer doet, is de lol er zo van af.

aaw, hele goede!

Ik doe dat zelf soms namelijk ook en krijg ik meestal ook dit advies haha. Ze staan dan namelijk zelf voor joker als ze er geen reactie op terug van jou krijgen

xD mijn vriendin word dan altijd heel bozig, maar misschien is dat wel is goed

haha dat is dan denk ik uit frustratie.

Je kan ook consequenties stellen. Dus als er iets is wat jullie leuk vinden om te doen, haar zegmaar straffen door dat niet meer te doen.
Ook zeg je dat je het al wel tegen haar hebt gezegd dat je het vervelend vindt dat ze lullige grapjes maakt. Maar was dit wel serieus genoeg, of heb je het even tussendoor gezegd? Want je kan ook gewoon even met haar afspreken dat je bijvoorbeeld na school nog even wil kletsen, en dan echt een op een met haar praat.

ik heb idd mss te vluchtig elke keer gezegd van gvd jij beledigt me alleen maar enzo. Dat is denk ik het probleem :flushed:

Oh dan zou ik zeker even gaan zitten met haar. Ergens een theetje drinken, of gewoon even uit school afspreken en eerlijk zeggen wat het met je doet, dat je haar wel super leuk vindt, maar dit echt vervelend vindt.

heb jullie advies gelijk opgevolg!, heb net ff gevraagd of we is kunnen chillen bij der thuis, dan kunnen we het mooi gelijk bespreken!

Goed zo. Want als ze echt een goede vriendin is, zal zij er wat aan proberen te doen :slightly_smiling_face:

goedzo meis!

dankjulliewel haha