Vriendin date vriend

Mijn vriendin date een gewone vriend van mij. Dat vind ik allemaal prima. Wij hebben 3 keer samen afgesproken, met z’n drieën, en die drie keer zagen ze elkaar voor het eerst, om het zo maar te noemen. Ze hebben nu enkele dagen verkering.

Die vriend kan alleen nogal claimend zijn. Ik ken hem al anderhalf jaar, en die ervaring heb ik eerder gehad bij mezelf, want hij vond mij meer dan een jaar leuk. Nu wij enkele keren samen hebben afgesproken, ziet hij het ook als dat hij (bijna) altijd bij onze afspraken mag zijn. Ik vind dat niet prettig. hij ging bijvoorbeeld mee hardlopen. Gewoon voor 1 keer dacht ik. Nu wil hij deze week weer mee gaan. hij kan ons tempo niet goed bij houden, en ik denk dat ik me ongemakkelijk voel nu zij verkering hebben. Stel zij zoenen samen, etc. Ik zou me het vijfde wiel aan de wagen voelen.

Nou wil ik niet anti hem, of anti hun las stel overkomen. Maar kan ik aangeven dat ik hem liever niet bij het hardlopen heb? Of is dat onvriendelijk? Want ik ben wel blij voor ze. Maar ik wil me niet als overige voelen. Is dit normaal?

Ik voel me nu echt een noob, haha.

Je kunt bijv zeggen: ‘Zullen we 1x in de week samen hardlopen?’

Is dat niet gemeen tegenover hem? Ik wil hem niet buitensluiten, bijvoorbeeld. Het blijft een vriend van me. Al zien zij elkaar ook zonder mij. Ik weet het allemaal niet meer! :frowning_face:

Als het een vriend van je is dan vind ik dat het gewoon eerlijk tegen hem moet kunnen zeggen. Vertel heb gewoon dat je liever alleen met je vriendin hardloopt omdat je dat prettiger vind.

Tuurlijk kan dat! Je hoeft toch echt niet alles samen te doen? Al helemaal als ie jullie tempo niet bij kan houden… Gewoon eerlijk zijn :slightly_smiling_face: