Vriendin beschermen..

[i]heeej, alvast bedankt voor het lezen!

een hele goede vriendin van mij, we noemen haar A, had een tijdje geleden een vriend, we noemen hem even B. na zo’n 3 maanden is dit uitgegaan door de vader van B, hij gaf haar namelijk btg zodat ze konden bellen/smsen en wou foto’s maken als ze ‘dingen’ aan het doen waren. B’s vader stuurde A ook allemaal prive berichten op hyves en nog wel meer dingen, hij deed alsof A zijn vriendinnetje was ipv die van B. ik ken verder niet alle details. maar B ziet niet in wat zijn vader doet. de ouders van A hebben aangifte gedaan & daar is door de politie niks mee gedaan. A heeft een nieuw nummer en een nieuwe hyves omdat zijn vader haar gewoon bleef ‘‘stalken’’.

maar nu heeft een vriendin van mij & A met B. zij is veel jonger dan A en zal dit ook niet inzien. maar A mag van haar ouders dit verhaal niet vertellen aan andere behalve aan mij en nog een vriendin. we zijn er een beetje bang voor dat zij er wel in gaat trappen. misschien gebeurd er wel helemaal niks, maar we zijn toch best wel bezorgd om haar. eigenlijk willen we haar een beetje beschermen voor de vader van B, maar we weten niet echt hoe? [/i]

xoxo

wat maakt het uit wat de ouders van A. denken? als jullie vinden dat dat meisje dat moet weten vertel je het gewoon.

Heftig. Gewoon eerlijk zijn. Ze verdient het te weten.

Woh dat is best heftig! Goed van die ouders van A dat ze wel naar de politie zijn geweest… Ik weet eerlijk gezegd niet hoe jullie die vriendin het beste kunnen beschermen als jullie er niks over mogen zeggen. Miss haar goed in de gaten houden? Vertrouwt ze jullie? Want dan kan ze ook makkelijker naar jullie toestappen als ze problemen heeft.

Maar die B zag dus niet in dat zijn vader een vieze pedofiel is?:S

ja maar dat meisje gaat het bijna zeker vertellen aan B, en dat mag dus niet.

Ik denk dat je nog een keer met die ouders van A. zal moeten praten… Want ik denk dat je het wel het beste kan vertellen aan jullie vriendin.
Als -ik zeg als- er iets gaat gebeuren en jullie hebben er niks van gezegt, denk ik dat jullie je heel schuldig zullen voelen…
En ik denk dat als je de situatie uitlegt aan de ouders van A. ze het wel zullen begrijpen, toch?

Aan de ene kant snap ik die ouders wel dat ze niet willen dat het wordt rondverteld. Anders kan het worden opgevangen als ‘‘roddel’’ en miss hopen ze dat de politie er nog wat mee gaat doen.

Kan me voorstellen dat je haar wilt beschermen, maar tis niet chill dat je dan 't verhaal hier neerzet. Maar goed.

Dit is iets tussen haar ouders, haar, de politie en die vader.
Jij moet je ondanks dat je een vriendin bent, niet verder mee bemoeien.
Je moet klaar staan voor je vriendinnetje om haar te ontnuchteren en het niet over die lapzwans te hebben. Gewoon lekker leuke dingen met haar doen en 't niet over die zooi hebben.
Dan bescherm je haar 't beste.

ja eigenlijk wel. ik weet wel het wachtwoord van de hyves van A dus als ik wil kan ik in haar inbox kijken of die vader berichten stuurt maar dat wil ik helemaal niet want misschien staan er nog andere dingen die ik niet hoef te weten en dat is gewoon haar privacy.

Lief dat je haar privacy zo in acht neemt;) Miss dat jullie heel subtiel kunnen laten weten aan haar dat die vader van B niet zo’n leuke man is en als ze problemen met hem krijgt dat ze dan altijd naar jullie toe kan gaan. Stel je voor dat er iets mis gaat dan weet ze iig dat ze altijd naar jullie toe kan gaan.

[quote author=OhForTheLoveOf link=topic=177191.msg[quote author=Kraplapje link=topic=177191.msg[quote author=Kraplapje link=topic=177191.msg6873916#msg6873916 date=1293734640]#msg[quote author=Kraplapje link=topic=177191.msg6873916#msg6873916 date=1293734640] date=1293734640]#msg[quote author=Kraplapje link=topic=177191.msg[quote author=Kraplapje link=topic=177191.msg6873916#msg6873916 date=1293734640]#msg

ja van dat schuldig voelen zal denk ik wel gebeuren als er iets gebeurd & wij hebben niks gezegd. maar als zij het doorvertelt aan B en hij verteld het aan zijn vader is er wel een probleem.

[quote author=OhForTheLoveOf link=topic=177191.msg[quote author=Kraplapje link=topic=177191.msg[quote author=Kraplapje link=topic=177191.msg6873916#msg6873916 date=1293734640]#msg[quote author=Kraplapje link=topic=177191.msg6873916#msg6873916 date=1293734640] date=1293734640]#msg[quote author=Kraplapje link=topic=177191.msg[quote author=Kraplapje link=topic=177191.msg6873916#msg6873916 date=1293734640]#msg

alles is onherkenbaar (oke behalve het verhaal dan) en ze zit hier niet op (:
ja ik weet dat ik me er niet mee moet bemoeien maar het is ontzettend moeilijk als je weet dat je vriendin misschien ook belazerd wordt en dan wil je toch helpen ook al weet je dat dat niet kan.

ja dat is een goed idee! zal ik zeker tegen haar zeggen.
dankjewel! (:

Tuurlijk, dat laatste heb je ook helemaal gelijk in.
Maar je moet niet op zaken vooruit lopen, die er nu nog niet zijn.
Hou 't in de gaten, maar til er niet te zwaar aan. Jij hebt meer zorgen aan je hoofd dan zij als je er zo dik op zit.

Bedankt voor de reacties (:

Ik begrijp dat je haar wilt beschermen, maar waar je ook voor moet oppassen is dat het niet gaat klinken alsof jij of A jaloers is. Ik weet niet hoe je vriendin in elkaar zit, maar als ze het verhaal volledig verkeerd opvat, wat ook kan gebeuren, dan ben je nog verder van huis. Maar verdere tips zijn hierboven al gegeven, ik zou inderdaad ook nog niet al te hard op de zaken vooruit lopen en 't wel in de gaten houden. Succes er verder mee :wink:

En B zou het eigenlijk ook mogen vertellen.

Eerlijk zijn!

Ik zou het vertellen aan haar mr
waarschijnlijk gelooft ze jullie niet
want liefde maakt blind :s

Het is voor haar eigen veiligheid dat je zoiets moet vertellen, dus echt gewoon doen.