'Vriendin' beledigt me vaak

Dus ik ga de laatste tijd vaak om met een meisje dat in mijn jaar zit - eigenlijk zo’n beetje uit noodzaak omdat ik amper vrienden heb.
Ik merk dat ze me de laatste tijd enorm veel beledigd, veelal ook gewoon onrechtstreeks.
Ik ben een meisje dat wel veel mooi wordt bevonden, wat niet wil zeggen dat niet iedereen van diezelfde mening is en ik lig ook wel goed in de markt bij jongens heb ik de indruk.
Nu is het veel gebeurd dat die ‘vriendin’ me heel vaak beledigt met mijn uiterlijk, heel vaak gewoon onrechtstreeks. Ze wijst heel vaak lelijke jongens aan en zegt dan ‘Oh, is dit niet iets voor jou?’. Of dan zei haar beste vriend tegen een andere vriend dat ik een mooi meisje ben en dat hij van plan was om mij te koppelen met die vriend. Dus wou die vriend mij eens zien en ik zei tegen mijn vriendin van ‘Ja, maar wie weet ben ik totaal zijn type niet ofzo’ , waarop zei dan weer antwoordt ‘Ja daar is grote kans toe’… En echt allemaal van die dingen die me echt een slecht gevoel geven.
Ik heb amper vriendinnen op school, dus daarom dump ik haar niet maar meestal probeer ik vriendinnen die een slecht gevoel over mezelf geven echt te mijden. Ik vind niet dat een vriendin je een slecht gevoel moet geven…

up!

pfoeh ehhmm

Vervelend… Maar probeer je er toch niets van aan te trekken.
Vertel dit haar ook. Als ze een échte vriendin is dan stopte, en anders is ze je niet waard (:

Ik heb een beetje hetzelfde… Een leraar had een keer de naam van mij en een vriendin verwisseld en dat vertelde ik later aan die vriendin, zegt ze: ‘‘nou daar mag je wel blij mee zijn hoor, als je op mij lijkt.’’ dat kwetste me best wel.

Misschien is ze gewoon jaloers op je, dat ze je daarom onzeker probeert(d?) te maken. Kun je er niet iets over zeggen, dat je het niet leuk vindt als ze dit soort dingen zegt?

Ik denk dat zij jaloers op je is. En over het algemeen heb ik een hekel aan het feit dat mensen altijd zeggen dat zodra iemand gemeen tegen je is, hij/zij jaloers is. Maar hier denk ik het echt. Dat moet je overigens niet zo tegen haar zeggen natuurlijk…
Probeer er met haar over te praten. Dat je niet weet of zij het als grap bedoelt of niet, maar dat je het in ieder geval niet leuk vind. En als ze niet luistert is het geen vriendin.

Mijn vriendinnen beledigen me gelukkig nooit, -echte vriendinnen beledigen elkaar niet- maar ik heb een beetje hetzelfde met een meisje uit m’n klas. Soms kan ik goed met haar praten, maar af en toe vindt ze het ook nodig om een opmerking te maken over m’n uiterlijk. Eigenlijk wel raar want ik word ook vaak mooi gevonden, ook door jongens. Dus ik weet niet wat het precies is, maar ik denk eerder aan jaloezie.

Dit is raar… Eigenlijk gebruik je haar nu ook als vriendin, omdat je anders bijna niemand hebt. En wie zegt dat zij die jongens die ze bij jou vind passen ‘lelijk’ vind? Je moet het gewoon zeggen dat je het niet leuk vind wat ze zegt…

Up

“Waar slaat dat nou weer op. Wil je er soms iets mee zeggen?”
Ik zou toch om uitleg vragen bij dat soort opmerkingen. Jaloers of niet, het is niet leuk als je vriendin zo doet.

Nee dat is idd niet leuk. Mischien bedoelt ze het niet zo? (Heb ik vaak met een hele goeie vriendin we ‘schelden’ elkaar uit om te lachen. Je hoort gewoon aan onze manier van zeggen dat het sarcastisch is.) Als ze het niet doet om te lachen denk ik idd aan jaloezie omdat je zegt dat je een mooi meisje bent.

mijn vriendin zegt soms ook hea! is dat niet iets voor jou?
en dan wijst ze een lelijke jongen aan, weet soms ook niet
of ze een grapje maakt of gewoon een slechte smaak heeft

als ik jou verhaal lees vind en ik denk er over na zou ik
liever een jongen zijn… wanneer die iemand niet mogen
slaan ze elkaar gewoon en is het daarna weer goed. meisjes
lopen jaren lang met haat gevoelend met elkaar zonder dat
ze er iets aan doen

Ik zou er inderdaad wat van zeggen! Misschien heeft ze niet eens door dat ze je kwetst. Misschien ook wel, maar dan moet je je afvragen of het wel een leuke, eerlijke vriendin is.

ik vraag me eigenlijk best wel af hoe het dan komt dat je bijna geen vriendinnen hebt, want je klinkt echt als een heel leuk meisje.

Maar je moet je er gewoon niets van aantrekken, ze is gewoon jaloers, en anders moet je er gewoon iets van zeggen. x

“Ik ben een meisje dat wel door velen mooi wordt bevonden, dat wel wordt gezien tot de mooiere meisjes op school. Maar ik heb best wel een grote neus en sommigen kunnen daar niet door zien en gaan me dan bestempelen als niet zo mooi of lelijk.
Ik heb eens meegemaakt dat een jongen die regelmatig bij mij op de bus zit, opstapte op de bus met een vriend erbij.
Ik hoorde die vriend van hem zeggen van: ‘Dat is nog wel een mooi meisje, zij’ (hij had het over mij dus).
Maar die andere jongen die dus regelmatig op mijn bus zat die begon ineens redelijk luid zodat ik het kon horen dit te zeggen: ‘Ik snap echt niet wat veel mensen daar mooi aan kunnen vinden, zij heeft echt een grote neus en zij heeft een hoofd zoals een varken.’
Dit heeft hij nog is gedaan op de bus , maar dan met een andere vriend paar maanden geleden terug.
Ik vond dit echt zo onrespectvol en kwetsend. Voor mij mogen ze zo’n dingen zeggen tegen elkaar als dat je mening is over mij, maar moet je dat dan echt zeggen expres zodat het meisje in kwestie dit hoort en een slecht gevoel te geven? Die jongen die dat zei is trouwens zelf echt lelijk, hij is 17 jaar ofzo en hij is 1m58 en hij durft dan zo’n commentaar te geven op een andere zijn looks”

Uhm… Na het lezen van dit denk ik eigenlijk dat je je een beetje aanstelt en het tussen je oren zit. Dat jij het er zelf namaakt dat je dat denk. Ik denk helemaal neit dat dat meisje dat zo bedoelt. En het lijkt mij ook niet dat een jongen die je neit kent ooit in een bus gaat zeggen dat iemand op een varken lijkt. Zelf zit je in beide gevallen jezelf op te hemelen en die andere persoon naar beneden te halen. Beetje weird… En niet alles draait om het uiterlijk weetje…

Dit is iets wat ik echt heb meegemaakt hoor, het is toch logisch dat ik zo’n persoon naar beneden ga halen, iemand die zoiets doet bij een persoon?

het is jaloezie. Zijn die opmerkingen echt in de zin van ‘plagen’ of ‘pesten’ eigenlijk? Nou ja, het maakt sws niet uit want je vindt het niet fijn. Spreek haar er op een rustig moment er gewoon op aan, zeg dat je het niet leuk vindt. Grote kans dat ze niet toe gaat geven waarom ze dat doet ofzo, maar dat ze ermee ophoudt is eigenlijk al voldoende.
Ohja, je moet je trouwens zéker niet lelijk gaan voelen door haar opmerkingen! Het is jaloezie!

Logisch is wat anders. Tuurlijk had hij het niet mogen zeggen, maar eigenlijk doe je nu een beetje hetzelfde. Dan vind ik niet dat je er over moet gaan zeuren dan andere mensen je lelijk gaan noemen als je het zelf bij andere mensen ook doet ._.

^ ja, ergens snap ik BlingBlings reactie wel.
Enerzijds vind jij jezelf een van de mooiste meisjes op school, en als je eens een keer iets negatief te horen krijgt voel je je slecht. Ik bedoel, soms ga je negatieve reacties krijgen hoor, zo zit de wereld gewoon in elkaar?
Pas op, ik snap jouw probleem met dat meisje ook hoor, daarom dat ik ook reageerde. Maar soms heb ik ook de indruk dat het bij jou vooral om het uiterlijk gaat, no offence, niet lullig bedoelt.

Ohja, hier ben ik het wel mee eens. Misschien doe jij het niet zo erg als die jongen, of wie dan ook, maar ik vind het nogal lullig dat je die jongen zelf ook naar beneden haalt. Doe dat dan gewoon niet!