Vriendin advies!?

Hee!

Een vriendin die redelijk ver weg woont is in de drie jaar dat we studeren nog nooit bij mij op bezoek geweest in mijn kamer. Ik ben wel bij haar geweest.

Nu vraagt ze of ze deze week een nacht bij mij kan slapen omdat ze de volgende dag ergens anders heen moet en dit dus eigenlijk goed uitkomt. Ze komt echter pas 's avonds na 9 uur, dus dan zou ze blijven ze slapen en daarna hem weer peren.

Ik heb gezegd dat me dit niet goed uitkomt omdat ik zelf al dingen heb te doen die avond. Toen heb ik ook nog gezegd dat als ze eerder zou komen we samen nog wat leuks konden doen en dat ik dan wel mijn andere afspraak kan verzetten. Hier reageert ze niet meer op dus ik ga er van uit dat ze nu beledigd is.

Hoe zien jullie dit? Ze geeft mij het gevoel dat ze alleen langs wil komen omdat het voor haar handig uit komt en dus niet voor mij komt. Vorige week had ze ook al zo iets, toen wou ze iemand bezoeken die in mijn buurt woont, maar ze wist niet zeker of die er zou zijn, daarom smste ze mij of ik er ook was zodat ze een back up had als het met die ander niet lukte…

Ik vind dat je goed gehandeld hebt. Het klinkt inderdaad alsof ze het alleen uit praktische overwegingen vraagt. Als het je erg dwarszit kun je dat aan haar vertellen, dat je het gevoel hebt alleen goed genoeg te zijn als het voor haar handig is. Maar je kunt ook denken van “laat maar, haar verlies”.

Ik zou het haar gewoon vragen, misschien heeft ze het niet door dat het zo op jou overkomt. Zeg haar gewoon hoe jij je hierbij voelt. Misschien vindt zij het ook niet leuk dat jij wel al bij haar bent geweest, maar zij nog nooit bij jou en vindt ze het daarom vervelend. Vraag het haar, dan ben je zeker.

Ik vind dat je goed gehandeld hebt. Het klinkt inderdaad alsof ze het alleen uit praktische overwegingen vraagt. Als het je erg dwarszit kun je dat aan haar vertellen, dat je het gevoel hebt alleen goed genoeg te zijn als het voor haar handig is. Maar je kunt ook denken van "laat maar, haar verlies".