vriendin aapt mij na terwijl dat niet bij haar past

hee meiden,
ik heb al heel lang een goede vriendin,
alleen het valt me de laatste tijd heel erg op,
dat als ik zeg wat ik wil(spullen voor mn verjaardag ofzo) zei dat opeens ook heel graag wil, terwijl ik haar daar nog nooit over heb gehoord, en dat past dus ook totaal niet bij haar, bv ik wou een baseball jack en een old school nerd bril, en dat wil zei nu ook, alleen het past dus écht niet bij haar, en dat zeg ik niet omdat ik jaloers ben ofzo dat zei hetzelfde als ik wil, maar omdat het écht zo is.

en ik wil echt niet liegen tegen mn vriendin als ze dat allemaal koopt dat ik het haar heel leuk vind staan enzo, alleen ik wil heel graag mn eigen stijl ontwikkelen , maar dat kan niet als iemand alles na aapt.

heeft iemand misschien tips, of ervaring met dit ?
xxx

zij*
Wel erg irritant. Praat erover met haar.

^gewoon vragen waarom zij alles wil hebben wat jij ook wil hebben terwijl ze het er nog nooit eerder over heeft gehad :open_mouth:

Ik snap dat het irritant is, maar je kan het ook zo zien; ze kijkt tegen jou op als een voorbeeld.

Ze wil denk ik ook een eigen stijl maar weet niet wat ze moet doen denk ik. Misschien kan jij haar helpen, dus zeggen wat haar mooi staat enzo. Samen winkellen

Ik heb soms ook, dat ik iemand over iets hoor praten of diegene laat iets zien en dan denk ik ‘hey dat is best leuk, dat wil ik ook wel’.
Misschien heeft zij dat ook?

en bij jou staat het wel?

vragen wrom ze dat doet? eigenlijk moet je er blij mee zijn, betekend dat ze je stijl leuk vind.

-

Tja, aan de ene kant heb jij ook ‘ergens’ gehoord van die jack en die nerd bril, dus jij ziet het ook bij iemand anders en je vind het leuk. Maar ik snap dat het best wel irritant kan zijn, dus je kan het misschien subtiel tegen haar zeggen, of wijs andere dingen aan die haar wél goed staan. En wees er anders trots op dat iemand jouw stijl kan waarderen. ^^

Het is heel erg irritant, maar dat moet je dan tegen haar zeggen en niet tegen ons.

Je eigen stijl is trouwens een beetje onzin. Iemand heeft vast wel ergens het zelfde aan als jij.

Edit: zoekfunctie

Een meisje, was op de basisschool een van mn beste vriendinnen, had totaal geen eigen stijl. Toen ging ze mij helemaal na-apen en het staat totaal niet bij haar. Nu heb ik andere vriendinnen en die hebben dat gelukkig niet.

Maar gewoon met haar praten is het beste en als je dat niet wilt/durft gewoon met haar gaan winkelen en haar dingen laten passen en als iets leuk is gewoon zeggen ; jaa dit is echt leuk, staat je goed, echt jou stijl ofz.
gewoon een beetje helpen zodat ze haar eigen stijl kriijgtt.

heel erg bedankt voor de tips!(L)
ga ik zeker doen

Daar heb ik ook last van gehad!
Ik weet precies wat je bedoelt, dat is idd heeeeel erg irritant. Ik wilde ook graag mijn eigen stijl ontwikkelen maar dat ging dus ook niet…
Eerst dacht ik nog van, oké ze vind mijn stijl leuk, wel een compliment dus, maar toen werd het steeds erger, zelfs klasgenoten merkten het!
Ik was het op een gegeven moment zo zat, dat ik het haar gewoon heb gezegd.
Daarna deed ze het veel minder en nu gelukkig helemaal niet meer :slightly_smiling_face:

Maar het beste is het haar toch gewoon vertellen, hoe moeilijk je het ook vind, als ze een echte vriendin is pikt ze het gewoon goed op :wink:
succes!

Ze kijkt tegen je op, en dat moet je opvatten als een compliment. Maar het kan dus ook te ver doordraven. Je moet, zoals hierboven gezegd, gewoon met haar gaan praten. Misschien realiseert ze zich gewoon niet dat jij je eraan ergert. Dus gewoon, praten. I wish you good luck my friend :’)

ja, zo’n probleem heb ik ook gehad, erg verveldend gewoon eerlijk tegen haar zijn.

Praat erover met haar.

Misschien is ze onzeker?

‘maar het staat haar niet’
:grinning_face_with_smiling_eyes:
Wat maakt het nu uit of het haar niet staat of wel.

Ja ik heb ook een keer precies hetzelfde gehad. ‘Ik wil zo graag zo’n jurkje zoals Audrina die draagt in de intro van The Hills!’ ‘Ooh ja die wil ik ook!’ …
Je kan er vrij weinig aan doen, alleen misschien zorgen dat je dat item eerder hebt dan je vriendin en zeggen ‘tsja, nu heb ik het al.’ :grinning_face_with_smiling_eyes: