Vriendin aan het kwijtraken?!

Haii! Ik weet niet of ik dit allemaal goed doe, maar hier komt mn verhaal:
Ik ben vorig jaar bevriend geraakt met een heel aardig meisje (T) we waren altijd bij elkaar en heel eg close. Maar sinds dit jaar is er een ander meisje (A) en zij claimt (T) dus heel erg. (T) is verlegen en niet iemand die daar iets tegen kan doen en ik word er gewoon een beetje geïrriteerd van. Ik heb zelf ook door dat (T) liever met mij omgaat omdat ze altijd alles aan mij vraagt ook mij op nummer 1 zette naast wie ze in de klas wou zitten. Maar (A) blijft gewoon altijd claimen. Ik wil dit liever niet met mn ze bespreken ofzo want ik wil geen jaloerse vriendin lijken. Omdat ik ook weet dat (A) vorig heel erg werd buitengesloten bij haar vriendengroepje.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Het enige wat je kan doen is dit tegen A zeggen, zeker als jij en T er allebei zo over denken. En anders gewoon slikken vrees ik.

Als je besluit niets te zeggen zal er niets aan veranderen, wil je verandering zien, moet je erover praten. Niet het leukste gesprek ooit, maar naderhand zal het waarschijnlijk wel beter zijn.

Ik zou dit eerst bespreken met T voordat je naar A gaat, om te zien of je vermoedens kloppen dat zij dit ook irritant vind.