Vriendin A heeft vriendin B tegen me opgezet

Een paar weken geleden heb een forum bericht geschreven over vriendin A die me te veel claimt. Ik heb sindsdien geen contact meer met haar gehad, omdat ik me er niet fijn bij voelde. Op haar laatste berichtjes heb ik gewoon helemaal niet meer gereageerd. Ik werd er gewoon gek van dat ik elke keer als ik niet gelijk reageerde ik werd gebeld waarom ik niet reageerde. Ik had het gevoel alsof er een soort druk op me lag. Elke keer als ik bij haar was had ik het gevoel alsof ik iets moest uitleggen. Tenminste als ik aan het woord was, want de gesprekken gingen voor 80% over haar. Daarnaast leek het net alsof ze me gebruikte, ik betaalde namelijk altijd als we iets gingen doen omdat zij haar geld was vergeten. Ik wil gewoon liever geen contact meer met haar omdat ik me gewoon niet fijn bij haar voel. Langzaam aan is ze andere mensen tegen mij aan het opzetten, omdat ze er niks van begrijpt dat ik geen contact meer met haar heb. Ik voel me gewoon totaal niet fijn bij deze vriendschap en daarom wil ik geen contact meer. Ik wil gewoon geen vriendschap met iemand die boos word als ik niet wil uitgaan omdat ik dan nog 7km alleen door het donker om 12 uur 's nachts moet fietsen. Wel wil ik haar nog een berichtje sturen om het te zeggen, maar niet om er 30 pagina’s met uitleg in te gooien. Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan verwoorden?

Zoals ik al eerder had vermeld heeft vriendin A verschillende mensen tegen mij opgezet waaronder vriendin B. Ze kenden elkaar niet, maar vriendin A weet dat ik met vriendin B bevriend ben. Vriendin B reageert sindsdien niet meer op mijn berichtjes, vind bijvoorbeeld alle felicitaties leuk op Facebook behalve die van mij etc. Vriendin B heeft altijd een hele negatieve sfeer om zich heen waardoor ik haar niet echt beschouw als een echte vriendin. Ze maakt altijd een beetje kut opmerkingen bv:’‘Nou dat groene vestje hebben we nu ook wel gezien’’, ‘‘Wanneer komt die nieuwe winterjas nou eens’’. Ik kan even niet meer verzinnen maar gewoon altijd negatief, waardoor ik er alleen maar onzeker van wordt. De ene keer zijn we heel close maar de andere keer zitten we bijvoorbeeld niet eens naast elkaar in de trein. Ik word gewoon heel onzeker van de dingen die zij tegen mij zegt. Het is altijd zo pessimistisch, terwijl ik zo optimistisch ben.

Heeft iemand tips voor deze situaties?

Liefs,

In mijn ogen zijn dat allebei meiden die je niet nodig hebt in je leven.

Het zal even lastig worden, maar laat ze allebei stikken. Maak nieuwe vriendinnen met meiden die wel normaal kunnen doen.

thanks voor de reacties! Maar ik wil nog wel tegen vriendin A zeggen dat het van mij allemaal niet meer hoeft zonder super bot over te komen. En zonder een super lange uitleg te geven waarom ik geen vriendinnen meer wil zijn. Heeft een van jullie ideeën hoe ik dit het beste kan verwoorden?

Ik zou juist bot doen. Zoals je al hebt gezegt, ze heeft je gewoon gebruikt. Zulke mensen verdienen geen vriendelijkheid.