Vriendin 4x in 1 week flauwgevallen

Mijn beste vriendin viel voor de eerste keer flauw omdat ze niks had gegeten [ niet ontbeten , geen lunch , alleen een paar zuurmatjes en een zak chips] , haar vader doet er niks op uit. Ik en nog meer vriendinnen van haar zeggen haar met capslock gewoon dat ze moet eten . Haar reactie ; Nee. Ik word bijna gek achter mijn telefoon dat ze moet eten en dan viel ze nog een keer flauw. Ik heb ook wel een beetje het gevoel dat ze niet at zodat ze flauw viel en zodat ze aandacht kreeg van haar vriendinnen [idk hoor…]
Maar de 3e keer was in haar les , ze zei dat ze had onbeten en had gelunched , maar toch viel ze weer flauw tijdens de les . Moet ik haar geloven dat ze echt heeft gegeten of is er wat anders aan de hand ?
De 4e keer was nog eergisteren in de bioscoop , tijdens de film viel ze ineens op mijn schouder en haar drinken. Viel ze weer flauw ! Ik zag haar zelf wel die grote bak popcorn eten en drinken.
Ze is nu continu duizelig en misselijk en ik weet niet wat er met haar aan de hand is ! Ik maak me erge zorgen … Is iemand zo slim/medisch / whatever dat ie weet wat ze heeft of wat er is ?

x :flushed:

Vertel tegen haar dat ze naar een arts moet want dit kan zo niet

Samen met haar naar een dokter gaan inderdaad.

Hmm, volgens mij komt het inderdaad omdat ze niet eet, en ik zou dit persoonlijk tegen haar zeggen, dat ze weer moet eten, en niet via whatsapp oid. :slightly_smiling_face:

Verder zou ik haar aanraden om naar de huisarts/dokter te gaan, zij kunnen je beter helpen, en als het kan, zou ik samen met haar gaan.

Daar had ik nog niet aan gedacht …
Ik zal het haar meteen even zeggen of haar anders bellen dat ze inderdaad even langs de huisarts moet gaan
bedankt voor jullie advies :slightly_smiling_face:
xx

Hard roepen ‘ga eten!’ helpt niet. Ga rustig praten met haar, ga misschien samen naar de dokter.

Sommige mensen vallen gewoon erg snel flauw. Maar als dat bij je vriendin zo zou zijn, zou je het wel weten waarschijnlijk.
Flauwvallen kan echt door van alles komen, lage bloeddruk (hoewel dat zittend in de bioscoop niet snel zou gebeuren) bijvoorbeeld. Verder dus ook emoties. Maar lang niet eten is zeker een reden ervoor, en als ik je verhaal zo hoor zou dat heel goed zo kunnen zijn. Ik zou er een verstandige volwassene bij halen die invloed op haar kan hebben. Iemand op school?

Dikke kans dat het met het niet eten te maken heeft. Als je niet eet wordt je slap, je krijgt een lage bloeddruk en ja dan val je flauw. Praat persoonlijk met haar dat ze erg ongezond bezig is door niet te eten en adviseer haar om naar de dokter te gaan.

Is ze na het flauwvallen een beetje uit haar doen? Ik voel me na flauwvallen altijd verschrikkelijk beroerd namelijk.

Als ik jou was zou ik haar proberen over te halen om naar een dokter te gaan en als ze weigert toch haar ouders in te lichten. Wat de reden ook mag zijn van het flauwvallen, het is niet iets normaals en er moet echt wat aan gedaan worden.

Dit ja.
Ik weet dat het echt vreselijk klinkt om het zo te zeggen, maar bij mij in de klas zat ook ooit zo’n meid.
Uiteindelijk heeft ze voor duizenden euro’s hersenonderzoeken en scans en weet ik veel gehad, allemaal zonder resultaat.
Toen stuurde haar huisarts haar naar een psycholoog en na een paar bezoekjes was het opeens voorbij. Het zou me niks verbazen dat je vriendin met zichzelf in de knoop zit en zo inderdaad wat aandacht probeert te krijgen.

Heeft ze niet gewoon eet problemen/beginnend eetstoornis?

Hey,

het is echt niet gezond dat iemand 4x in de week flauwvalt,
en waarschijnlijk komt het idd doordat ze niet eet.
maar aan de andere kant, als je vriendin zegt dat ze eet,
en je ziet haar popcorn eten enz. zou ze dan echt liegen dat ze eet?
je moet haar het sws niet via whatsapp enz. vragen, praat persoon-
lijk met haar, en als het komt doordat ze niet eet, ga dan zeker samen
naar de dokter om het op te lossen. en als het iets anders is
ga dan met haar praten hoe het komt of ga alsnog met haar naar de huisarts.
en als ze alles weigert is het heel verstandig om haar ouders of je mentor oid in te lichten! :slightly_smiling_face:

xx

Ik viel vroeger ook heel vaak flauw, ik heb een kleine hartafwijking en heb er nu ook al minder last van.
Maar als ik dit zo lees lijkt het eerder alsof ze echt niet eet, plus misschien niet helemaal eerlijk is over wat ze wel en niet eet.
Het kan natuurlijk ook door benauwdheid komen in klaslokalen, dichte ruimtes etc.
Ik zou eerst een goed gesprek met haar aangaan, want via whatsapp werkt nooit echt, en dan als jullie een afspraak maken met de arts met haar meegaan, of een van der ouders.

Precies wat ik dacht. 4 keer in één week flauwvallen en ze gaat nog naar de bioscoop?
Als ik al een paar keer was flauwgevallen, dan bleef ik mooi thuis op de bank.

Inderdaad, ze komt een beetje aandachttrekkerig over.

PS. ik zie ook reacties van mensen ‘Doet ze niet alsof?’.
@TS, dat kan zo zijn, maar ga hier zeker niet van uit! Als jij zo’n probleem zou hebben wil je denk ik ook niet dat je vriendinnen denken dat je je aanstelt/dat je het alsof doet. :slightly_smiling_face:

ze eet niet, wel de popcorn maar dat is iets wat, je eet niks maar dasn als je met vriendinnen bent eet je om hun te laten denken dat je eet (eigen ervaring) en dan spuug je het later weer uit. Ik zou echt wel iets eraan doen, naar de dokter gaan of haar ouders