Vriendenkring opbouwen

Heey,

Sinds 3 weken studeer ik ik en woon ik op kamers. Ik heb het daar erg naar mijn zin: klein maar fijne kamer, leuke opleiding, leuke studenten sportvereninging. Ik wil hier ook graag een leuke vriendenkring opbouwen omdat ik dit nooit echt heb gehad, hierdoor ben ik een beetje onzeker en weet ik niet goed hoe ik dit moet aanpakken. Ik wil mezelf niet te veel opdringen maar ook niet te afwachtend zijn. Op school en bij de sportverening heb ik wel leuk contact met meiden maar niet echt dat we daarbuiten nog afspreken. En soms heb ik een beetje het idee dat iedereen al genoeg vriendinnen heeft en niet echt zit te wachten op nieuwe vrienden. Ook ben ik van mezelf echt geen stil persoon maar ook niet mega druk en aanwezig. Ik hou ook echt wel van een feestje af en toe maar niet altijd, ik ben meer van gezellig avondjes met een wijntje en een serie of van lekker lunchen of koffie drinken samen. En het voelt een beetje of ik de enige ben die liever dit soort dingen doet dan zich helemaal lam zuipt…
Misschien heeft een van jullie tips hoe ik het kan aanpakken of herkent iemand zich erin :blush:

X Eline

1 like

Ik herken het ook wel. Ik woon sinds vorig jaar op kamers en heb ook nog geen nieuwe vrienden gemaakt. Vorig jaar was dan wel corona en veel online, maar niet meer dan klasgenoten zijn het eigenlijk. Op school, werk en sport heb ik ook wel contacten, maar meer niet. Ik weet ook niet echt hoe ik het aan moet pakken en uitgaan vind ik zelf verschrikkelijk.

Niet echt tips, maar je bent iig niet de enige

1 like

hee girl

je vriendengroep die ontstaat vanzelf wel meis, komt echt goed. zeker als je bij een studentensportvereniging zit. ik weet niet waar je studeert maar als je in utrecht studeert lijkt het me wel leuk om wat te chatten en maybe een keer een terrasje te pakken samen :slight_smile:

1 like

Hee,
Ik studeer in Groningen dus is niet helemaal in de buurt haha. Ik denk dat ik het nu maar gewoon even laat. Ik heb het wel erg gezellig op school, sport en werk en hoop dat er vanzelf wat meer diepgaand contacten uit ontstaan. Bedankt voor je berichtje!