Vriendengroepje sluit me buiten

Al een week of twee doen mijn vriendinnen anders tegen me. Het groepje bestaat namelijk uit één jongen, en vier meiden onderandere ik. Maar één van die meiden, S, doet de laatste tijd wat gemener. Samen met die jongen. V, die al een wat langere tijd een grote mond tegen iedereen heeft. Dit viel een van de andere meiden, G, en mij op. Maar ze zegt er verder ook niks op.

Maar het probleem ligt hem niet alleen bij S en V. Want soms zitten S, G en het andere meisje T ook met zijn drieen om mij te lachen. Of beter gezegd, me uit te lachen.

Gisteren hebben V, G, S en T met elkaar afgesproken. Ik voel me hier behoorlijk rot over. (Ik moest werken en dat wisten ze) maar toch vind ik het gemeen dat ze hebben afgesproken zonder mij. Want we hadden het er afgelopen donderdag al over om in het weekend wat leuks te gaan doen. Maar dan gaan ze het dus net op de dag doen dat ik niet kan. En hebben er ook niks over gezegd.

Maar iedere keer als V (die jongen) er niet bij is, hebben ze me wel nodig. Maar bij alle vakken laten ze me stikken en zit ik alleen.

Ik heb zelf ook al nagedacht over het feit meer afstand van ze te nemen. En met andere meiden om te gaan in de klas. Maar daar ligt het probleem juist. In de derde zijn er overal groepjes in de klas en al die groepjes zitten ook altijd bijelkaar. Ik kan me dus nergens tussen wringen.

Mijn ouders zeggen dat het probleem bij V ligt (die jongen) Hij is gay en word niet geaccepteerd bij de jongens. Daarom gaat hij aandacht zoeken bij de meiden om een ‘‘plek’’ te krijgen. En omdat hij al dikke vriendjes is met S, is het makkelijk zat om mij buiten te sluiten want G en T zijn beste vriendinnen en zijn het altijd met elkaar eens. Dus als hij G heeft overtuigd, heeft hij T ook. En andersom.

Ik heb geen idee hoe dit verder moet. Ik dreig uit elkaar te vallen met ze terwijl het echt heel gezellig was de rest van het jaar. Ik vind dit echt heel jammer…

Wat zouden jullie doen als je mij was? Ik hoor het graag!

Dat heb ik gedaan, maar het boeit ze niet en volgensmij denken ze dan juist dat ze beter af zijn zonder mij. Naar de mentor gaan is ook geen optie want dan wordt het juist erger en de mentor is zo slecht dat hij er niks aan doet.

Maar heel erg bedankt hoor !!

Wow. Bij mij is alles precies hetzelfde! Zelf het aantal mensen en 1 jongen en de rest meiden! Vreemd…
Maar vervelend…

Ik zou als ik jou was met V apart praten en vertellen dat het je het vervelend vindt wat hij doet. Als hij een beetje een normale, goede vriend is zou hij dit gewoon moeten respecteren. Ik neem aan dat als V stopt de rest er ook mee ophoudt. Moet wel zeggen dat ik je vrienden echt als meelopers vind overkomen…

Het zijn ook allemaal meelopers omdat ze allemaal onzettend onzeker zijn en allemaal een 'plek’willen bemachtigen door anderen te kwetsen.

Ik weet niet of praten met V een goede optie is. Hij is een allemans vriend dus hij praat alles door. En ik weet ook zeker dat hij boos word.

Ik weet dat er niet heel veel opties zijn. Ik weet het ook allemaal niet :bored:

Ik begrijp dat het moeilijk is, maar ik denk dat met hem of S praten echt de enige optie is. Je kan anders ook met allebei praten, dan hoeven ze niet achter je rug om elkaar te informeren of doorpraten of zo. Het zijn je ‘‘vrienden’’ en dit hoor je ze te kunnen vertellen. Zolang alles wat ze doen allemaal geaccepteerd wordt denken ze dat ze lekker ermee door kunnen gaan.
Kom voor jezelf op, laat mensen je niet zomaar kleineren :slightly_smiling_face: