heeyhooiii!
Ik had even een vraagje, ik moet bijna weer naar school (2e) maar in de eerste ging het niet echt hoe ik wilde, ten eerste had ik gewoon een hele best aso klas, maar er waren ook aardige normale mensen maar daar ging ik ook niet echt mee om dat waren meer die leuke vrolijke spontane mensen, zij hadden ook een Whatsapp groep enzo en spraken met elkaar af. Nu heb ik het over M,S,K (meiden) & M,S (jongens) maar ik en mijn vriendin K waren dan wat stiller maar dit jaar willen we ook jongens vrienden en gewoon chatten met elkaar en het is binnenkort ook kermis er er zijn zoveel dingen die we ook gwn met een vrienden clubje zegmaar willen doen maar heeft iemand alsjeblieft een idee HOE je een leuk meidengroepje en jongens krijgt?! het lijkt me zo leuk! want het is nu ook wel een nieuwe kans eigenlijk een nieuwe klas met nieuwe mensen → Maar ik durf niet zo te vragen uit het niets van ‘hey gaan jullie mee naar de kermis’ dat is toch raar als je gewoonlijk niets zegt of hoe wordt ik spontaan of leuk of please help me!
*als je de moeite hebt genomen om dit verhaal te lezen; bedankt!*
iemand een idee of tips of ervaring misschien??
alvast bedankt! xoxo
heyy!
zelf heb ik er niet zo veel moeite mee, maar ik zou het zelf zonder vrienden groep ook echt niet kunnen uithouden.
Ten eerste zal ik als ik jou was in de pauze een beetje een groepje vormen, en bij kinderen die je aardig lijkt gaan staan. Het is indd een beetje raar om dan al meteeen de eerste dag al geen afspreken als je elkaar nog niet kent, maar na een dag of 3 is het echt niet raar meer. wss hebben jullie al contact, en als hun ook niet veel mensen kennen is het voor hun net zo spannend.
succes xx
Gewoon met iedereen uit je klas omgaan. Doen wij ook, is gezellig.
dankjullie wel maar NeverStopDreaming, is er niemand gemeen of wordt er bij jullie geen mensen gepest, en hoe gaan jullie met jongens om, wat zeg je dan als je es wilt afspreken ofzo? Xx
Gewoon een keer een open voorstel doen: “wie heeft er zin om mee naar de kermis te gaan vanmiddag?”
goeie vraag ik zit hier ook mee, want ik heb nu 1 vaste vriendin zegmaar M, maar nu heb ik in een nieuwe klas ook H en E leren kennen maar ik weet niet zo goed wat ik tegen ze moet zeggen enzo ik lach altijd maar een beetje ongemakkelijk… iemand tips?
Oh, mijn hele middelbare schooltijd komt weer naar boven!
Ik vond dit ook erg lastig en wij hadden ook nog eens alleen maar gesloten groepen in onze jaargroep.
Ik ben er echt super onzeker van geworden. Nee, ik kijk echt niet met een blij gevoel terug naar die tijd.
Nu moet ik je wel even zeggen dat je op die leeftijd vaak onzeker bent, door de puberteit en zo. Misschien denk je dat andere dat niet zijn, maar dat is niet waar! De meeste proberen zichzelf een houding te geven.
Als tip wil ik je zeggen: blijf vooral jezelf, wees geïnteresseerd in anderen en straal uit dat je het naar je zin hebt.
Het komt vast goed.
Sorry aan de helft heb je niks, maar ik moest het even kwijt
Ik had persoonlijk meteen een goeie band met de hele klas maar na 2 jaar zijn toch wat mensen afgevallen en nu zijn we met een superleuke vriendengroep! (8meisjes&5jongens:) )
Ik heb vrienden gemaakt door gewoon bij hun te gaan zitten en beginnen te praten als je dat te eng lijkt kan je ook bv vragen als ze een hobby hebben, meteen gespreksstof:)
Okay, Thanks allemaal!
ik heb zelf wel een beetje hetzelfde als jij hebt, Ik probeer de laatste tijd iets meer iniatief te nemen enzo, gwn doen! nee heb je ja kun je krijgen xD