Vriendengroep is ertegen

Hoi meiden.
Er is een jongen die gevoelens voor me heeft en ik eigenlijk ook wel. Maar mijn hele vriendengroep (buiten mijn beste vriendin) vindt hem eigenlijk hélemaaaaal niet leuk. Hoe leg ik het uit aan hun? En je kan nu wel zeggen: Doe lekker wat je zelf wilt, maar nee, zo ben ik niet :’) Tips?
xjes!

Stel hem een keer aan ze voor en laat hem bewijzen dat-ie wel leuk is?

Ze kennen hem allemaal maar hij heeft veel fouten gemaakt bij hun (ik kwam zegmaar later bij die groep dus ik heb daar nooit last van gehad) dus voorstellen is denk ik niet echt nodig, haha.

vraag hen eens waarom ze hem niet leuk vinden?

Je kan wel zeggen ‘zo ben ik niet’, maar wat wil je dan de rest van je leven? Niet doen wat je zelf wilt maar altijd naar anderen luisteren?

Ja maar ik bedoelde dat hij gewoon kan laten zien dat hij is veranderd (als hij dat is tenminste) haha. Maar anders gewoon veel positieve dingen over 'm vertellen? En ze gerust stellen dat als hij je slecht zou behandelen, je gelijk weg bij hem gaat.

Uhm… ja? Ik maak nog altijd mijn eigen keuzes, maar ik heb gewoon graag de mening van anderen! En hierboven: Zal eens proberen! Dankje :slightly_smiling_face:

Waarschijnlijk kennen ze die jongen nog helemaal niet goed en hebben ze helemaal een verkeerd beeld van hem. Stel hem inderdaad eens een keertje voor zodat ze kunnen zien dat hij helemaal geen verkeerde jongen is. Ik snap dat je graag goedkeuring van je vrienden wil hebben, maar uiteindelijk ben je ook vrienden om elkaars keus te accepteren, dus hun moeten jouw keus gewoon accepteren!:slight_smile:

Dan hebben zij pech. Jij vind die jongen leuk, zij hoeven er geen relatie mee.

Precies wat ik wilde zeggen.

Je moet echt je eigen keuzes maken… en als ze zien dat jij gelukkig met hem bent draaien ze wel bij denk ik.

trouwens het lijkt net of er een hele waslijst is om in dat vriendengroepje te komen:

Helemaal niet, ik ben vorig jaar midden in het schooljaar veranderd van school, daarmee :slightly_smiling_face:

Als jij niet het beste uit je leven wilt halen (wie weet is hij dat wel :slightly_smiling_face: ) dan: succes ermee! Dan heb je ook geen hulp van ons nodig en moet je doen wat je vrienden zeggen en hem vergeten.

Als je wel om jezelf geeft moet je de gok wagen!

Ik vond het zo raar staan x)
sorry

Wat heeft jouw vriendengroep met jouw vriend te maken? Je hoeft je vriend toch niet overal mee naartoe te nemen?

Tjah, het is natuurlijk jammer dat ze hem niet leuk vinden. Maar je kunt idd niet altijd je vrienden pleasen.

Eens. Met de mensen die zeggen dat jou vriendengroep er niets over te zeggen heeft. Als vrienden heb je het maar te accepteren. Als ze dat niet doen weer je meteen dat dit geen echte vriendschap is.

Dit. Ik vind de mening van dierbare mensen om me heen heel belangrijk, maar soms moet je voor je eigen geluk kiezen. Als die vrienden zien dat jij gelukkig met hem bent hoe kunnen ze het jou dan niet gunnen? Ik bedoel dan zijn ze geen echte vrienden.

vraag WAAROM ze hem niet leuk vinden. is het een reden als ‘niet knap genoeg’ of ‘ik vind hem niet aardig’ dan zou ik gewoon met hem nemen. Is het iets ECHT belangrijks, denk er dan eerst goed overna.

Jij moet het met hem doen, niet jou vriendinnen. Ik vind het eigenlijk een beetje lullig van ze, alsof ze je het niet gunnen…