Vrienden

Haaai,

Ik wil jullie mening horen. En of jJolie nkg tips hebben enzovoort.

1. Geen vrienden kunnen maken. Alleen op internet.

Ik sta nu op een camping, maar kan totaal geen vrienden maken. Ik ben vroeger (en nu nog een beetje) gepest op school, en nu ben ik zo beschadigd, dat ik denk dat mensen me niet aardi vinden enzo. Ik kan dus totaal geen vrienden maken. Hebben jullie misschien tips?

Waar ik wel vrienden kan maken is op het internet, via ping en Hyves enzo. Ik ontmoet daar hele aardige mensen. Ook die bij min in de buurt wonen. Het gaat daar zo gemakkelijk.!

1. Vrienden ouder

Zelf ben ik 11, maar de vrienden die ik vaak spreek, vertrouw enzo. Zijn vaak 14/15/16/17. Mijn ouders vinden dat soms het raar en snappen niet warmt een 16-jarige met mij moet. Maar ik kan het juist zo goed met ze vinden!

Ik weet het nr zo goed;"! Alvast bedankt

Ik kan ook geen vrienden maken in het echt. Ik ben 19. Ben er nooit goed in geweest. Op de een of andere manier kan ik het nooit starten.

Via internet gaat inderdaad makkelijker. Je leert ze eerst kennen en dan kun je later altijd nog ontmoeten enzo. Niks mis mee vind ik zelf.

Als je 11/12 bent, zit je idd een beetje tussen spelen en chillen in idd. Als je jezelf maar niet laat gek maken door oudere vrienden, drank seks etc., komt het wel goed.

Voor het eerste gedeelte moet je het gewoon proberen, positieve gedachtes!

Haha ik weet al vrij veel over drank en seks. Maar ik hoef geen drank en ook geen seks. Okee… Ik lieg… Cocktails zijn best lekker… Maar dat is juist ook zo iets, met hun kan ik e op di gebieden zo goed over praten! Zij snappen mij en ik hun!

Pricies. Ik denk vaak dat het komt omdat sedan niet zien hoe je eruit z

het klinkt alsof jij voor iemand van 11 in je hoofd al wat volwassener denkt dan leeftijdgenootjes en daarom oudere mensen jou aantrekken, dat hoeft op zich geen problleem te zijn hoor, als er een klik is is het goed toch.

Ik heb precies hetzelfde, maar dat komt ook omdat ik het de laatste tijd super druk heb… maar ik zou er nu graag weer een beetje in willen komen zeg maar, gewoon weer over dingen praten
eigenlijk ben ik ook best benieuwd naar vrienden maken via internet, maar wat bedoelen jullie hier precies mee?
zijn daar bepaalde sites voor? en zo, ja welke dan? haha
xxx

Ik zou maar niet zomaar met iedereen afspreken die je op internet ‘ontmoet’

haha sorry