Vrienden...

Heey meiden,

Ik zie veel topics voorbij komen over dat meiden meer vrienden willen en zich alleen voelen.
Je alleen voelen is natuurlijk niet leuk maar als je kijkt naar het topics er over zul je zien dat je niet de enige bent.

Ik voel me soms ook wel alleen. Maar ik denk eigenlijk dat iedereen dat wel eens heeft als die zich verveeld. De kans is ook erg klein dat er altijd wel iemand is die iets leuks met je wil doen. Want iedereen heeft natuurlijk zijn eigen leven.

Maar soms lijkt het als of iedereen om je heen wel leuke vrienden groepen heeft en wel altijd wat te doen heeft. Maar ik denk dat dit alleen maar lijkt als je er van buitenaf naar kijkt.

Natuurlijk zijn er wel eens meiden die beweren dat ze wel 100 beste vrienden hebben. Ik wil niet iemand kwetsen ofzo maar het lijkt me erg sterk dat dit kan. Veel vriendschappen zijn oppervlakkig en als je ze echt nodig hebt, blijven er vaak maar weinig over die er voor je zullen zijn.

Ik wil hier dus mee zeggen dat het echt niet aan je zelf ligt al je je weer eens alleen voelt en denkt ‘ik heb geen vrienden.’

Ik zou op het moment ook wel eens meer vrienden willen hebben. Ik heb twee echt goede vriendinnen waar van ik weet dat die mij niet zomaar zullen laten vallen. Maar deze twee hebben allebei een erg druk leven en ik ook. Dus ik zie helaas niet vaak. Soms maar een keer in de twee maanden zelfs.
Naast hen heb ik natuurlijk nog wel andere, wat minder hechte, vrienden waar ik het ook leuk mee heb.
Maar het komt voor dat ik eens niks te doen heb en de rest allemaal niet kan.
Ik ben dit jaar ook gestopt met school dus ik kan helaas ook niet makkelijk afspreken met iemand van school.

Op zulke momenten zou ik graag makkelijk contact leggen, als is het maar met een meisje opstraat of in de winkel of whatever die me aardig lijkt.
Maar zoals je ook vaak op dit forum leest, kunnen meisjes echt gemeen tegen elkaar zijn en uit eerdere ervaringen, vind ik het best moeilijk om een ‘vriendschap’ aan te gaan.
Contact leggen doe ik best makkelijk maar ik weet het nu, met nieuwe contacten ,niet makkelijk te brengen naar een vriendschap.
Dat vind ik jammer. Maar ik denk dan gewoon dat, als het er in zit, het van zelf wel komt en dat ik het sowieso wel gezellig heb met andere, dus ik ben niet gek haha.

Ik wilde dus dit even vertellen, zodat niemand zich onnodig druk maakt.
En miss kunnen we hier dan nog tips uitwisselen waar je iets mee kan als je dus al contact hebt met mensen.

Ik heb dat juist omgekeerd.
Ik maak moeilijk contact, maar als ik eenmaal uit mezelf contact maak, dan wordt ik vaak ook iets in de richting van vrienden met die persoon =]

Ik heb ook last van dat eenzaamheidsgevoel, alleen dan het gevoel dat ik helemaal geen échte vrienden heb. [heb ik ook een topic over geopend “vrienden?”]

Mwjah…
Ik ben heel sociaal en kan kletsen met mensen over van alles.
Maar ik moet ze echt een tijdje kennen voordat ik persoonlijke dingen ga delen met iemand.
Maar ben je een vriendin van me, dan ben ik een geweldige vriendin :slightly_smiling_face:!

Ik hoef niet zoveel vriendinnen, ik vind het best om een stuk of 3 hele hechte vriendinnen te hebben en daaromheen gewoon vriendinnen waar je eens in de zoveel tijd mee afspreekt.

Ja, maar het zou ook kunnen zijn, dat er van die momenten zijn dat je vrienden je laten vallen. en je dan denkt van ik heb echt gene goede vrienden.
Heb ik ook gehad en dan leer je zelf echt kenne, ik heb gewoon die periode geaccepteeerd en gewoon zelf in me eentje (of met me vriend, ) leuke dinge gedaan en mense waar ik weinig mee om ben gegaan, wat meer gezien.
Zo leer je steviger in je schoenen staan waardoor je daarna weer betere vriendscchappen ontwikkelt.
Alles heeft een doel haha:P
Wat ik dus wil zeggen is dat je het beste niet kan gaan zitten tobben om de situatie maar het gewoon moet accepteren en daarna het er het beste van maken.
Dan is het zo weer over:D dan straal je ook uit dat het goed met je gaat en dan mensen vinden mensen leuk waar mee het goed gaat:P

ik voel me ook wel eens alleen. Ik heb 2 vriendinnen, maar die zijn vaak met zijn tweeën bezig. Ze zitten de hele tijd geheimzinnig te doen en dan zeggen ze tegen elkaar dat ze hun “geheimen” pas met elkaar kunnen bespreken als ik weg ben. Leuk, zulke vriendinnen. Not!

Dat vind ik echt lullig
O.o

Ik heb ook wel eens dat ik gewoon in de klas zit en dat ik me gewoon alleen voel. Terwijl ik wel gewoon vriendinnen heb (3 hele goeie). Daarnaast heb ik ook nog 2 vriendinnen waarmee ik ook wel om ga, maar niet echt ‘beste vriendinnen’ ofzo. En ik ken ook nog iemand van de basisschool, dat was vroeger mijn beste vriendin, die zie ik nu nog maar 4x per jaar ofzo.

heel erg herkenbaar dit!
mijn vriendinnen op school hebben me laten vallen, en ik stond er helemaal alleen voor. eerst zag het allemaal niet meer zitten, maar dat heb ik nu wel gehad.
het liefste zou ik weer goede vriendinnen hebben op school, maar dat lukt nog niet helemaal. ik heb wel leuke contacten, maar zoals jij al zei, hoe word je daar nou bevriend mee?
buiten school heb ik wel hele goede vriendinnen die echt te vertrouwen zijn en waar ik het altijd heel erg gezellig mee heb…

[i]Oh mijn god, net alsof ik dit heb getypt! :astonished:
Ik kan me hier zo hard in herkennen…
Al mijn vrienden hebben me ook laten vallen, waarom weet ik niet, en eigenlijk wil ik het ook helemaal niet weten. Ik heb er wel veel moeite mee om er terug ‘in’ te raken, in die hele klasgroep zo, en bij de rest van de school. Best kut, voel me ook helemaal alleen in de pauzes enzo… :frowning_face:

Nja.[/i]

Ik snap heel goed wat je bedoelt.
Dit jaar(en vorig jaar) heb ik echt helemaal geen leuke klas. De meiden zijn allemaal zo ‘ik ben geweldig’ en de jongens vinden zichzelf zó populair.
Volgend jaar heb ik gelukkig een ander profiel dan de mensen in mijn klas, ik hoop dat ik dan een leukere klas heb.
Ik heb 3 vriendinnen in de klas, maar die hebben buiten de klas hun eigen vriendinnen. Ik heb buiten school ook nog wel andere vrienden maar daar ben ik niet zo hecht mee.
Dus ik voel me soms ook best wel alleen.
ook in de pauzes voel ik me buitengesloten…

ja ik snap het wel ik heb wel een paar goede vriendinnen waar ik veel tegen kan zeggen. maar ik heb maar 1 beste vriendin waar ik alles tegen kan zeggen

-

haha,
ik zou iets helemaal nieuws proberen, op een sportclub, tekencursus ofzo!
Daar leer je heel makkelijk anderen kennen, als je je maar helemaal openzet, en met mensen een gesprek aan gaat!

succes!

Huh tegen wie heb jij het nou? :thinking: