'vrienden'

Ik weet niet of ik het goed doe, post eigenlijk nooit wat op girlscene…

Ik ga klagen *thinkingface* excuses alvast.

Het is voor mij nog 1 dagje school en dan heb ik vakantie, maar ik heb nooit wat te doen tijdens vakanties… Nou ja, niet alleen in de vakanties, ik heb eigenlijk nooit wat te doen…

Ik heb niet veel ‘vriendinnen’ eigenlijk geen, ze gedragen ze in ieder geval niet als vriendinnen…
Ik doe aan paardrijden en daar heb ik 2 vriendinnen, ik doe opleiding verpleegkunde, daar heb ik geen vriendinnen, maar op de middelbare school had ik wel een aantal vriendinnen. 1 van de manege reageert nooit op me, de ander van de manege flirt met mijn ex terwijl ze weet dat ik het niet wilt en ze stopt er niet mee en nu negeert ze me ook al. De vriendinnen van school die praten ook niet meer met me. En als we een gesprek hebben komt het niet verder dan het standaard; “hoi” “alles goed” nog iets te vertellen?" gesprek. meestal komt het niet eens verder dan hoi…

Ik voel me de laatste tijd echt alleen maar crap want niemand die wilt wat doen, niemand die tegen me wilt praten, geen vriendin met wie ik kan lachen en huilen. Ik zit in de knoop met mezelf, me zelfbeeld is laag, ik vind mezelf niet mooi etc.

Ik heb echt geen flauw idee wat ik moet doen… Ik heb niet eens iemand bij wie ik mijn verhaal kwijt kan.

Geen idee wat ik moet doen, ik heb hier geen zin meer in het dagen alleen zitten en niets te doen hebben :’]

Klaagklaagklaag.

Probeer je zelf wel eens te praten? Of laat je het helemaal van een ander afhangen?

Nee, ik ben al jaren de gene die de gesprekken begint en opgang probeert te houden.

Same as you… Helaas maar wat ik stom vind. Zomaar een nieuwe vriendin ontmoeten is ook lastig

Ja dat is het zeker, een meisje zegt steeds: Ja je moet gewoon een keer ergens heen gaan! nieuwe mensen ontmoeten!

Like ik ga alleen naar het zwembad of iets en ga naar een groepje mensen: “hoi, hoe gaat het?”

Same problem,
Nouja ongeveer,
Helemaal hopeloos ging ik naar een uitgaansgelegenheid in de stad om nieuwe mensen te ontmoeten met 1 andere vriendin.
& het is ons gelukt!
Misschien is dit ook een tip voor jou? ;$

Eeeum, niet opschepperig bedoeld, maar ik heb wel veel vrienden, eerst was dat helemaal niet zoo, maar sinds kort wel weer heel veel, maar je moet niet verwachten dat iedereen naar je toe komt vliegen, zoek mensen, ga uit, maak contact, en als je contact hebt, vraag leuke niett te diepgaande vragen, maak een grapje, moet wel grapig zijn, ik hoop dat je hier wat aan hebt x

probeer vooral niet te veel in jezelf te zijn!
wees lekker spontaan dan komen mensen van zelf op je af!
verder heb ik eigenlijk ook geen idee…

Ik hou niet van uitgaan, mede omdat niemand met mij wilt uitgaan, maar ook omdat ik er gewoon niet van hou, haha! En anders sta ik alleen terwijl de rest dronken de rest aflebberd :’]

Misschien komt het ook omdat ik mensen niet meer zo snel vertrouw, aangezien me vriendinnen van de middelbare sinds na het laatste jaar niets van zich laten horen en boos worden als ze vragen: hoe gaat het? en ik het beantwoord met: slecht. En omdat mijn vriendin met me ex er vandoor gaat.
Ben bang dat men me weer van het ene op het andere moment laten vallen.

Probeer wat te praten met iemand die je leuk lijkt en vraag diegene om eens wat samen te doen, bijv. na je werk.

Ik praatte laatst de hele dag met een meisje op het werk omdat we samen op een dienst stonden. Aan het einde van de dienst vroeg ze of ik zin had om samen de stad in te gaan. Eerst vond ik dit wel een beetje vreemd omdat ik haar helemaal niet ken maar eigenlijk is het natuurlijk heel leuk. Heb het ook heel gezellig met haar gehad en wil zeker wel vaker afspreken.

Edit: oh en dat mensen slecht vertrouwen heb ik ook last van. Maar dan kun je gewoon beginnen met oppervlakkige vriendschappen. Later als je denkt dat het goed zit vertel je pas echte dingen over jezelf zoals je gevoelens. Wanneer mensen dan na een jaar ineens raar gaan doen heb je ze in ieder geval geen geheimen vertelt.

Misschien doet je sarcasme hen pijn.