Vrienden?

Hee,
Ik heb al een aantal jaar lang een vriendengroep. Inmiddels zijn we allemaal 16/17 en was het plan om met zn allen op vakantie te gaan. Waar ik dus vandaag achter kwam is dat zíj met zn allen op vakantie gaan, zonder mij dus. Ik weet niet precies hoe ik hierop moet reageren.
Ik ben, sinds ik in groep 8 gedumpt ben door mijn enige vriendin, altijd erg onzeker over mijn vrienden. Ik ben dus nu weer bang dat ik ze ga verliezen, maar weet eigenlijk niet hoe ik dat moet overbrengen, omdat ik eigenlijk meer de persoon ben die haar problemen uit de weg gaat. Iemand tips?

hmm, nee ik zou het egt niet weten, maar wel stom zeg.
dus upje voor jou.

Wat lullig van ze!
Ik zou er toch wat over zeggen.
Hoeft niet meteen aanvallend te zijn,
maar ik vind het raar dat ze niks tegen jou hebben gezegd!

Misschien kan je alsnog mee.

[btw: ik weet helaas ook hoe het voelt om gedumpt te worden door je vriendinnen, ook op de basisschool… nu weet ik in ieder geval dat ik niet over me heen moet laten lopen, ookal zijn het vrienden van me!]

Vraag aan hun waarom jij er niks vanaf weet, of waarom zij alleen gaan zonder jou. Leg uit dat je onzeker bent over je vrienden, en je daar erg onhandig mee voelt. Als je wil weten hoe 't zit: praten!
Als ze echt zo achterbaks zijn om zonder jou op vakantie te gaan en zich wel jouw vrienden te noemen, zijn ze je absoluut niet waard.

Als zij niet weten dat jij weet dat zij zonder jou op vakantie willen, kun je misschien vragen ‘hoe het zit met de vakantie’. wat jullie van plan zijn om te doen.
dan weten zij dat je in ieder geval wel mee wilt, en is het een subtiel begin om het er over te hebben.

Wat Laurels zegt !

Heb je niet nog vriend(inn)en buiten dat groepje om?

Het probleem is dat ik het zo moeilijk vind om dat te vertellen, ik ben er gewoon echt heel erg onzeker over. Er is verder nog 1 vriendin van mij die [voor zover ik denk] niet meegaat, maar dat is omdat ze Nederland niet uit mag.

Had ik vorige week al gedaan, toen was de reactie ‘ja, inderdaad’ of iets in die richting. Niet zoiets van ‘Ja, wij hebben ónze vakantie al gepland hoor. Oh, wilde je ook mee? Sorry geen plek meer.’

Een paar, maar die zie ik niet, omdat ze ver weg wonen of op een andere school en in een ander jaar zitten.

Iemand nog advies?

Vraag gewoon of je mee mag, of begin erover en zeg dat je het ook erg leuk zou vinden om mee te gaan. Als ze echt je vriendinnen zijn, zullen ze dat toch niet erg vinden?

Ja, maarja, klinkt miss vreemd, maar zo ben ik niet. Ik hoorde ze tijdens kwt-uur [ophokuur] ook praten dat ze niet zo veel mensen meer mee wilde hebben en dat ze aan het opsommen waren wie er wel meegingen. Het geeft me gewoon zo’n kutgevoel =/

Jezus, wat een vrienden zeg!
Maar ik snap je wel hoor, maar ik zou als ik jou was er toch wat van zeggen hoor.

oooo wat stom zeg, dat ze je buitensluiten…
Maar was het wel zo bedoeld? Je kan misschien proberen met 1 iemand te praten en een beetje -subtiel- plannen maken ofzo.
Zo van ‘ooo het lijkt me zo heerlijk om (waar ze ook maar naar toegaan) daar te zijn! En ik mocht van mijn ouders dit jaar alleen op vakantie… Zin om samen te gaan?’
Als zij dan zegt van: ‘nee ik ging al, kun je vragen of je mee mag ofzo…’

Hoop dat je er wat aan hebt (het is een beetje vaag maarja…) en succes! Laat je niet buitensluiten!

dat heb je nou altijd met vriendengroepen
daarom haat ik het middelbaar ook
-.-

Nou, ik heb er wat van gezegd. 1 meisje zei sorry en dat het ook niet zo was zoals zij het bedoeld had, de ander schoot in de lach toen ik erover begon, maar kwam later toen ik met meisje 1 aan het praten was erbij staan en zei dat ze zich er nu ook wel lullig over voelde. Echt overtuigend kwam het niet over.

Ik voel me nu gewoon zo verraden en gedumpt, echt zo zwaar kut is dit.

Ik ken het gevoel, (heb die vrienden gewoon keihard gedumpt 3 jaar terug :stuck_out_tongue:)…

Maar tja, je moet ze ff echt aanspreken met: "Ben ik wel jullie vriendin? Jullie dumpen me eigenlijk een soort van, als jullie me niet mee willen hebben zeg dat dan gewoon, ipv er zo giechelig over te doen! "

Dan heb je duidelijkheid. Weet je meteen of het echte vrienden zijn.