Vrienden

Hey meiden!
Ik filosofeer al een hele tijd over vrienden, en het leek me wel interessant (en het zou mijn kijk op vrienden helpen), om een klein vragenlijstje aan jullie te stellen sinds dat bij iedereen wel een (beetje) verschilt.

1. Wat zijn vrienden voor jullie?
  2. Heb je veel vrienden? Zelfs beste vrienden waarmee je alles deelt?
  3. Wat hebben vrienden aan jou, en jij aan hun?
  4. Welke eigenschappen zou jij in een vriendschap niet kunnen accepteren?

Als je het invult; hartstikke bedankt!

1. vrienden zullen er in goede en slechte tijden altijd voor je zijn. Ze zullen nooit achter je rug om roddelen
  2. Nee, geen
  3. nvt
  4. jaloezie, arrogantie, als ze achter je rug om roddelen, als ze alleen maar over zich zelf praten

Ik vul hem zelf ook eventjes in, voor als mensen zich af vragen hoe het met mijn vrienden leven gaat.

1. Mensen waarmee je alles kunt delen.
  2. Nee, ik ben een beetje een einzelganger. Maar misschien zal het veranderen dit jaar (of over 2 jaartjes). Ik zou best wel vrienden willen hebben, na mijn kleutertijd heb ik er geen gehad.
  3. Weet ik niet.

^ is best kut he einzelganger zijn. Ben er zelf ook een. Vind het soms wel verpesting van je leven, omdat je toch minder vaak leuke dingen doet enz. Ik bedoel ik zit bijna altijd binnen.

Ja best wel. Mijn zus is echt het tegenovergestelde van mij; ze is heel open en heeft veel vrienden. Soms ben ik best wel nieuwsgierig, hoe het is om zo te zijn.

-

1. mensen die er altijd voor je zijn, waarmee je heel hard kunt lachen en ook mee kunt huilen. mensen die je volledig begrijpen en waartegen je alles kunt vertellen.
  2. Ik heb best wat vrienden, eigenlijk. Maar aan maar twee mensen vertel ik alles, mijn beste vriend en mijn beste vriendin. mijn beste vriend zit in een ander jaar, en mijn beste vriendin studeert nu dit jaar voor het eerst. voor de rest heb ik een hechte vriendengroep, bij hen kan ik ook alles kwijt als ik dat zou willen.
  3. ik help ze heel veel, als het wat minder gaat. ik ben meestal het luisterend oor, maar andersom kan ik ook altijd mijn verhaal bij hen kwijt. we doen met z’n allen leuke dingen en slepen elkaar door verschrikkelijke toetsweken heen. eigenlijk houden we allemaal heel veel van elkaar, we zijn ook best een hechte groep. (:
  4. liegen en steeds ‘switchen’ van loyaliteit. als je vrienden met iemand bent, moet het van twee kanten komen. niet het ene moment al je aandacht aan je vriendin geven, en haar de volgende dag straal negeren. roddelen vind ik ook verschrikkelijk. het is belangrijk dat je elkaar vertrouwt.

1. Wat zijn vrienden voor jullie? Mensen die je accepteren en waarmee je leuke dingen kan doen enzo. Bij wie je gewoon op je gemak bent.
2. Heb je veel vrienden? Zelfs beste vrienden waarmee je alles deelt? Nee ik had 2 goede vriendinnen maar die spreek ik ook niet meer zo vaak. (we zitten nu op andere scholen en wonen ver van elkaar weg) En van eentje hoor ik al helemaal niks meer zowat :frowning_face: Verder nog wel wat meiden en we noemen elkaar wel vriendinnen maar we zien elkaar eigenlijk ook bijna nooit. We zijn wel samen op vakantie geweest xd
3. Wat hebben vrienden aan jou, en jij aan hun? Ze kunnen alles tegen me zeggen. En als ik het moeilijk heb zou ik ook bij hun terecht kunnen. Tenminste bij die ene vriendin nog wel denk ik. Dat was mijn beste vriendin.
4. Welke eigenschappen zou jij in een vriendschap niet kunnen accepteren? Achter iemands rug om praten. En dan wel doen alsof ze je vrienden zijn.

Up

1. Wat zijn vrienden voor jullie?mensen die dicht bij je staan mensen die om je geven
  2. Heb je veel vrienden? Zelfs beste vrienden waarmee je alles deelt?nee maar mensen die ik heb deel ik lief en leed mee
  3. Wat hebben vrienden aan jou, en jij aan hun?ik luister graag naar ander naar hun verhalen en het zal fijn zijn als ze dat ook terug doen
  4. Welke eigenschappen zou jij in een vriendschap niet kunnen accepteren? jaloezie en dat stiekem gedrag en vooral achter om je rug praten

mn vrienden voel ik me altijd op mn gemak , kan ik alles vertellen en zijn overal voorin , kan ik mee huilen en mee lachen ,

1. Heb je veel vrienden? Zelfs beste vrienden waarmee je alles deelt?

Ik had een beste vriendin, we waren altijd samen zelfs toen ik een vriend had , ik vertelde haar alles als een van ons ziek was kwam de ander op bezoek, we waren het niet altijd met elkaar eens maar maakten nooit ruzie, ik woonde bij haar in huis en zij bij mij. Jammergenoeg kreeg ze daarna een vriend en wilde ze niks meer met me temaken hebben. Ik heb daarna nooit meer zoon goede vriendin gehad als zij, ik vind dat heel erg jammer maar het moet maar.
Ik heb genoeg stapvrienden, en een paar echte vrienden.

1. Wat hebben vrienden aan jou, en jij aan hun?

ik sta altijd klaar voor mijn vrienden en luister naar ze , ditzelfde verwacht ik ook van hun terug. Als ze ergens mee zitten kom ik ze helpen en andersom. Als ze zich vervelen kunnen ze me altijd opbellen en andersom.

1. Welke eigenschappen zou jij in een vriendschap niet kunnen accepteren?

Liegen, dat is momenteel de enigste die in me op komt

Vrienden zijn personen waar je alles aan kunt vertellen zonder beoordeeld te worden en zonder dat alles wordt doorverteld. Daarnaast maken vrienden je leven leuker en zeker als je je een beetje down voelt.

Ik heb niet veel vrienden, maar wel 1 beste vriendin en haar vertel ik ook bijna alles.

Ik luister naar mijn vrienden en sta voor ze klaar. Daarnaast doe ik altijd leuke dingen met mijn vrienden (zoals shoppen, naar de bios).

Jaloezie en liegen.

Mensen waarbij ik me op m’n gemak voel, die me accepteren hoe ik ben, die er voor mij zijn en ik voor hun en waar ik mee kan lachen of huilen.

Nee, ik kan ze op één hand tellen. Eén beste vriendin, waar ik wel alles aan vertel.

Staat al deels bij vraag 1. Ze kunnen hun verhaal kwijt en andersom ook. Ook hebben we lol natuurlijk.

Achterbaksheid en liegen. Bah.

iemand waarmee ik goed kan praten, het liefst ook lang, over alles. belangrijke en onbelangrijke zaken. waarmee ik kan lachen en huilen en waarbij ik me op mijn gemak voel. iemand die me accepteert zoals ik ben.
    niet zo veel, en ik heb niemand waarmee ik álles deel, eigenlijk.
    ik heb veel voor mijn vrienden over, ze kunnen altijd bij me terecht. ik zal altijd naar ze luisteren en ik geef eerlijk mijn mening, ook al weet ik dat zij het daar miscshien niet mee eens zijn.
    achterbaksheid.
    Waar ik leuke gezellige dingen buiten school en werk mee kan doen en kan bespreken.
    Nee, ik heb niet veel vrienden. Heb wel een beste vriendin met wie ik veel deel. Niet alles, maar wel veel.
    Zij hebben aan mij altijd een luisterend oor. Of ik ze kan helpen is een tweede. Want zeurvrienden, ben ik snel beu. Ik heb aan hen ook een steun, maar ben geen prater, dus kom niet met mijn problemen bij hen.
    Liegen en roddelen.
    Mensen die met je omgaan. Mensen die je accepteren zoals je bent. Waar je problemen kwijt kan. Mensen die altijd voor je klaar staan. Mensen die je nooit in de steek laten no matter what.
    Ik heb niet zoveel vrienden. Maar ik heb wel beste vrienden waar ik veel mee deel.
    Ze vinden dat ik ze goed help met alles, ik zoek graag naar oplossingen als vrienden van mij een problemen hebben. Ik kan heel veel bij vrienden kwijt en ze spelen een belangrijke rol in me leven.
    Roddelen.Schijnheilig zijn. Dat je opeens niet goed genoeg bent voor die gene.
    Dat die gene geen moeite om contact te zoeken en dan na een lange tijd
    opeens wel interesse in je toont. Dat alles maar van een kant moet komen. Mensen die je opeens in de steek laten omdat je ze niet willen helpen bij je problemen. Mensen die andere mensen gebruiken.
    Een van de belangrijkste aspecten van het leven.

Ik heb 2 beste vriendinnen , 5 èchte vrienden en nog wat oppervlakkige vrienden.

Plezier en steun.

• Geheimen doorvertellen

• Roddelen : maar dan ook echt kwaadspreken en niet je hart luchten over een ruzie

• Meeloperij. Ik kan er absoluut niet tegen als vrienden mij in de steek laten voor anderen

Mensen waarmee je geheimen kunt delen, je ontzettend goed mee kunt lachen, maar waar je vooral goed mee kunt praten over bijvoorbeeld je problemen.

Ik heb 2 beste vriendinnen. Met hun ben ik al 9 jaar bevriend. En verder een stuk of 10 andere meisjes waarmee ik heel veel om ga. (ja best veel, maar dat komt omdat ik op het vwo zit, waar ik veel vriendinnen in mijn klas heb, maar in de klas van mijn 2 beste vriendinnen heb ik ook vrienden, jaja, erg ingewikkeld allemaal haha!)

3. Wat hebben vriendinnen aan jou, en jij aan hun?
    We helpen elkaar met alles, en vertellen elkaar ook alles. Verder gaan we elke dag echt helemaal stuk om elkaar (:

4. Welke eigenschappen zou jij in een vriendschap niet kunnen accepteren.

roddelen, en onze vriendschap verwaarlozen.