het is de zoveelste zaterdag dat ik alleen saai thuis zit.
Ik heb gewoon geen vrienden die met mij uit willen gaan. Ik kan ook nergens vrienden vinden. Het is alsof niemand intresse in me heeft terwijl echt me best doen om andere vrienden te vinden.
Hoe leer ik nieuwe mensen kennen?
Sport, school?
Neem een bijbaantje! Of heb je die al?
heb ik al maar daar is ook het zelfde verhaal : (
Heb ik ook, ik heb niet echt vriendinnen om mee uit te gaan.
Ben ook de oudste van mijn vriendinnen, de rest is allemaal nog 15. En dan kan ik ook niet met ze uit.
Ik heb echt precies hetzelfde als jou. Ik weet hoe kut het is. Het voelt voor mij ook echt of ik een deel van mijn jeugd mis. Misschien kun je een sport gaan doen? Misschien leer je daar meer mensen kennen
je meer open stellen voor anderen mensen? (:
Met mensen waarmee je iets minder omgaat, een gesprek mee beginnen. Dan krijg je al langzaam een handje vrienden meer (maar zorg er dan wel voor dat je dat dan ff wat vaker doet dan 1x want anders krijg je zo’n oppervlakkige vriendschap)
waar slaat dat op? me zusje is 15 en heeft vriendinnen van 15 en 14. ook van 16
maar ze gaat juist met de meisjes van 15 en 14 uit. elke week. dus dat slaat nergens op.
Nja in je eentje uit gaan is niet zo leuk. Maar je kunt best een keer uit gaan met iemand die je misschien niet zo goed kent? Bij het uitgaan heb ik echt zoveel mensen leren kennen. Je moet gewoon een begin hebben, zeg maar.
Misschien vind ze het niet leuk om met die mensen uit te gaan, weet jij veel. Beetje overdreven reactie dit.
Ja maar t probleem is dat mensen mij vaak neit mee willen uitnodigen om met hun uittegaan. En mezelf inviten wil ik niet want dan ruineer ik ook hun avond
Ja maar t probleem is dat mensen mij vaak neit mee willen uitnodigen om met hun uittegaan. En mezelf inviten wil ik niet want dan ruineer ik ook hun avond
Misschien kun je het gewoon aan ze vragen? “Is het goed als ik ook eens meega?” Trek eens die stoute schoenen aan! Vragen staat vrij.
Heb je geen collega’s die mee willen?
Soms werkt het ook als je alleen gaat, misschien kom je iemand tegen.
Of maak je nieuwe vrienden.