Vrienden?

Twee goeie vriendinnen van mij doen de laatste tijd erg raar tegen me. Heb het gevoel dat ze me gaan buiten sluiten bij alles. Laat ik ze maar L en D noemen.

L vind ik echt een heel aardig meisje, ze is echt super als ik haar gewoon spreek zonder D. Samen doen ze nogal gemeen tegen me. Andersom is het precies hetzelfde, ik irriteer me nogal aan D. Door dat ze erg kinderachtig doet, dan denk ik echt: ‘Gedraag je eens naar je leeftijd’.

Dan is er nog een meisje E, we waren vriendinnen maar doordat ik een vriendje had liet ik haar nogal in de steek. Ik heb er nog steeds geen spijt van dat ik haar in de steek heb gelaten. E gaat met L en D om. Oké zo erg vond ik dat nog niet eens, maar doordat zij bij ons kwam is het steeds erger geworden en kwamen er nogal veel irritaties.

Nu heb ik het gevoel dat D L ompraat om niet met mij om te gaan. Ik vind dit echt kut.

Bijvoorbeeld, ik zou vanavond met hun naar zn feest gaan met nog een paar meisjes. Ze zeiden dat ik nogal vaag deed over het vervoer, hoe we de moesten komen. Ik vond het eigenlijk helemaal niet zo raar. Vanochtend belde ik L maar er werd niet opgenomen. Later deed ik het maar via whatsapp maar daar stond dat ze het wel gelezen had maar niet gereageerd. Ik dacht laat ik maar D bellen, maar bij haar ging het precies hetzelfde. Ik heb het maar opgegeven want meer kan ik toch niet doen.

Ik vind het echt kut, want het zijn wel goeie vriendinnen van me. Maar ik weet gewoon even niet meer hoe ik dit kan oplossen.

Ai, erg meid.
Hoe je dit kunt oplossen? Misschien moet je gewoon eens met D. gaan praten, vragen wrrm ze zo stom doet.

Ik weet wat je bedoeld, heb hetzelfde gehad met 2 vriendinnen van mij, ik heb ze uiteindelijk maar laten gaan. Was moeilijk, nu nog, maar dat was het beste.
^
Hiermee probeer ik je echt niet aan te moedige op te geven hoor.

Ja, ik weet het, niet het beste advies dat je kan krijgen maar ik ben niet zo goed in advies geven.

Woeps, dubbelpost:3

aah dat is echt erg! je kunt ze er maar beter gewoon als je ze op school ziet mee confronteren, kijken wat ze dan te zeggen hebben. en voor de rest gewoon met andere mensen omgaan?

Het is niet eerlijk nee.
Had vroeger zelfde soort situatie.
Uiteindelijk liep de vriendschap tussen ons 3 stuk.
Is misschien maar beter geweest achteraf.
Als zij niet willen investeren in een vriendschap, dan houdt het op.
Vraag hen los van elkaar één voor één hoe de vork in de steel zit.
Som de punten bij elkaar op en zie hoe zij denken over de vriendschap met jou.
Anders ligt het toch echt aan henzelf.

Ik heb nog genoeg andere vriendinnen. D en L ga ik gewoon het meeste mee om, maar heb ook nog wel een beste vriendin gelukkig. Maar het zal gewoon jammer zijn omdat ze zo vaag doen niet meer vrienden met hun te zijn.

Ik herken 't. Helaas weet ik ook niet wat ik er aan moet doen. Sinds mijn vriendin met dat meisje (gelijkaardig aan D) omgaat, doet ze rot tegen me. Ik probeer al heel lang gewoon op m’n vriendin af te stappen en te vragen wat het probleem is maar ik durf 't niet.

Ik ga maandag denk ik gewoon na haar toe, ik zit naast haar met scheikunde. Ze moet toch echt een reden hebben om zo tegen me te doen.

Praat erover, ga idd maandag naar haar toe en zeg gwn dat je het gevoel hebt dat er iets veranderd is. Vraag of er misschien iets is…
Wel moeilijk, dat begrijp ik maar dat moet je doen
veel succes alvast :slightly_smiling_face:

bedankt ! <3

Zoiets heb ik nu ook.
Zoek andere vrienden.
Die meiden zijn ‘‘fake’’. :slightly_smiling_face: