Vrienden?...

Hee allemaal!

(IK WEET NIET OF DIT HET GOEDE TOPIC IS OM DIT IN TE PLAATSEN)

Ik wil even iets kwijt, wellicht dat jullie ook wat advies kunnen geven.
Ik zit nu in de derde klas van de MAVO en heb een paar hele leuke vrienden.
Op school hebben we het echt heel leuk samen, maar ze doen eigenlijk nooit wat buiten school.

Als ik bijvoorbeeld naar de film zou willen of een dagje shoppen in de stad, moet ik dit al voorstellen.
Zij vragen echt nooit van: ‘‘Zullen we deze zaterdag met z’n allen gaan winkelen?’’ Ik moet altijd de eerste stap zetten Dit vind ik gewoon jammer.

Ook gaan ze vaak dingen met elkaar doen zonder dat ze mij meevragen, en dit snap ik niet echt.
Vinden zij mij misschien minder leuk?.. Soms als ik ze vraag of we wat leuks gaan doen zeggen ze: ‘‘Nee, geen zin’’ en dan zie ik een paar uurtjes later op Facebook dat ze gewoon wat zijn gaan doen maar dan met z’n drieën.

Wat moet ik hier nou mee? (Het is nou ook niet echt zo dat ik makkelijk nieuwe vrienden maak)

Ik zou het denk ik aan ze vragen, waarom alles van jouw kant moet komen en wanneer ze zeggen geen zin te hebben vervolgens toch met zijn drieën wat gaan doen.

Dat is wel vreemd. Misschien kun je eens op een rustige en vriendelijke manier vragen waarom ze jou bijna niks vragen. Misschien zijn ze er wel niet van bewust dat jij dit niet leuk vindt. Als je deze vrienden niet kwijt wilt kun je beter eens met ze gaan praten. Als het echte vrienden zijn zullen ze er goed op reageren. Anders blijven er irritaties en dat is echt niet fijn natuurlijk. :wink:

Als zij vaak afspreken zonder jou dan lijkt het me dat ze jou niet zien als een vriendin. Ik zou dus op zoek gaan naar nieuwe vrienden. Lijkt misschien lastig, maar dat is het alleen als je er niet voor open staat en achter deze meisjes aan blijft hobbelen, die het duidelijk niet waard zijn.