vrienden

Ik zat drie jaar lang met mijn allerbeste vriendin in mijn klas, mijn BFF. Maar zij koos er zelf voor om naar havo te gaan (ze kon gewoon nog vwo doen, want haar rapport was gewoon oké). Maar nu heb ik in de pauze niemand om naast te zitten, want zij gaat heel vaak met een ander meisje om in de pauze of ze moet iets doen. Ik zou heel graag nieuwe vrienden willen, maar ik ben niet zo goed in het maken van vrienden. Daarnaast ben ik heel erg verlegen, dus heeft iemand tips? Bij voorbaat dank!

Zoiets heb ik ook meegemaakt, zit je 2 jaar lang naast dezelfde persoon, blijft diegene doodleuk zitten. :’)
Ik vond het eerst ook lastig om opeens naast andere mensen te moeten zitten, maar als je je er gewoon voor openstelt en af en toe iets vraagt/zegt, dan komt het wel goed.
Maak je vooral niet teveel zorgen en denk niet te veel na over wat te zeggen, want het is juist de bedoeling dat je spontaan overkomt. Zeg dus gewoon wat je op dat moment denkt, en als je eenmaal een gesprek voert, blijf dan doorvragen.
Zo maak je vanzelf ‘school’ vrienden, en als je geluk hebt ook vrienden voor buiten school.

dankjewel voor je bericht! :grinning: