Vrienden

Heee,

vorig jaar heb ik hier ook al een topic over gemaakt maar dit jaar is het wel iets anders.
Ik zit in de vierde klas van het atheneum.
En dit jaar heb je voor het eerst van die wisselklassen of hoe je het ook noemt.
Dat je niet de hele tijd bij dezelfde mensen in de klas zit.
Mijn probleem is dat ik niet veel vriendinnen heb.
Ik heb één goede vriendin en nog een meisje waar ik alleen in de pauzes en zo op school mee omga.
Het probleem is dat ik niet echt een vriendengroep heb om leuke dingen mee te doen.
Dit weekend is er feest in de stad en iedereen gaat er met veel mensen heen enzo.
Dat meisje waar ik op school mee omga gaat met andere mensen.
Verder is er in de klas nog een aardig meisje waar ik mee omga maar zij komt uit een andere plaats en is nieuw dit jaar omdat ze op die school haar opleiding niet af kan maken maar zij heeft al een close vriendengroep, waar je niet zomaar even tussenkomt.
En om nou alleen naar zo’n feest te gaan met m’n beste vriendin is een beetje saai.
Kortom ik heb geen vriendengroep en daar baal ik van en ik weet niet hoe ik dit moet veranderen en met dit soort feesten voel ik het extra erg.
Ik heb de hele middag gehuild…
Dank jullie wel alvast.

Groetjes.

Ik heb ook geen gigantische vriendengroep hoor, en ga ook naar feesten in mijn stad. Is hartstikke leuk, + misschien leer je zo wel nieuwe mensen kennen! :slightly_smiling_face:

Kun je niet met een van je vriendinnen mee met die groep? Wij hebben wel vaker dat er nog iemand meegaat die dan bevriend is met een of meerdere van de groep maar dat is toch eigenlijk altijd wel leuk.

Ze hebben me niet meegevraagd…

Ik heb ook niet een geweldig grote vriendengroep.

Ik heb een groepje van 6 vriendinnen. En voor de rest nog stuk of 6 vriendinnen apart.
Maar je kan ook gewoon met 1 iemand gaan. Wij zien daar meestal nog wel andere vrienden, waar ik dan niet heel close mee ben, maar een avondje is wel leuk.
Gewoon proberen!

Ik heb wel losse mensen waar ik wat mee omga, maar een goede vriend(in) heb ik niet. Kan me er ook niet druk om maken though.
Anyway, je moet zelf ook een beetje initiatief nemen. Stap ook eens op mensen af om een praatje te maken.
Ik woon bijvoorbeeld sinds kort in het buitenland in een land waar geen hol te doen is. Heb een bericht op een FBpagina gezet en de volgende dag zat ik een drankje te doen met iemand. Je kunt ook gewoon aan dat meisje vragen of je met haar en haar vriendinnen mee mag naar het feest zodat je niet alleen hoeft. Zo leer jij ook weer nieuwe mensen kennen.