vrienden?

okee, ik heb een probeem en zou jullie advies heel goed kunnen gebruiken…

Ik ben al vanaf mijn 5e beste vrienden met mijn nichtje( even oud, zelfde klas…)
In de kleuterklas vertelde ze mij een keer dat haar moeder had gezegd dat ze niet alleen met moest spelen, maar ook andere vrienden moest maken…
Ik wist toen nog niet echt wat ze hiermee bedoelde, en liet het maar een beetje gaan…
Maar in groep 8 kwam ik er wel achter dat ze me heel makkelijk in kon ruilen. Dit kwam heel hard aan bij mij, We hadden wel een clubje van negen meiden, maar ik was degene die er een beetje buiten viel. Zij was juist de ‘leider’.
Toen we naar de middelbare school gingen werd het allemaal weer anders, ik ging met haar en nog 2 andere meiden uit onze groep van negen naar het vwo. We werden hier weer net zulke goede vrienden als we altijd waren geweest. Maar sinds een half jaar is het wéér zover. Ze is opeens heel dik met een andere vriendin uit ons groepje, ik moet van anderen horen dat ze met die andere vriendin op vakantie gaat. We hadden heel lang van tevoren afgespoken om met elkaar naar de stad te gaan, maar dit zei ze de dag van tevoren af. Ook gaan ze samen naar een concert en als ik bij ze zit hebben ze het de hele tijd over dingen waar ik niets vanaf weet. Als ik niet bij haar in de klas zou zitten dan zou ik gewoon niet zoveel tegen haar zeggen, een beetje afstand nemen. Maar dat gaat dus heel lastig, en dan komt er ook nog bij dat ik familie van haar ben. Wat moet ik doen, proberen weer net zulke goede vrienden te worden met haar als eerst? of wachten?
xxx

praat erover met haar…

Maak ook andere vrienden.
Je moet niet te afhankelijk van haar zijn.