vrienden zoeken

Hallo mensen!
Ik zit de laatste tijd best wel ergens mee en ik wil wel in actie komen, maar ik weet niet hoe. Ik heb namelijk bijna alleen maar vrienden die best wel ver van mij wonen, ofja ver… een half uur met de fiets hier vandaan. Daar is het altijd super gezellig. Maar als ze dan savonds naar buiten ofzo gaan, dan kan ik daar niet heen, want ik mag van mijn ouders niet zover alleen fietsen in het donker. Dan vind ik dat zo kut, dat hun dan weer een gezellige avond hebben en ik thuis op de bank moet zitten.
Ik heb nog 1 vriendin die echt in mijn buurt woont, maar haar ouders zijn gescheiden, dus ze woont er de ene week wel en de andere week niet. En zeker in de vakantie is dit vervelend, omdat ik me nu best wel verveel. Ik zou willen dat ik ook een groep vrienden had hier in mijn buurt, maar hoe vind je die groep en hoe kom je ermee in contact?
Bedankt voor het lezen! En als je het antwoord niet weet, doe dan maar een up ofzo, dat helpt me ook!

Gewoon chillen in de buurt. Als er een park/voetbalveld in de buurt is zijn daar altijd wel mensen te vinden. En ook gewoon niet bang zijn mensen aan te spreken.

ja er is wel een park, maar komt het niet een beetje raar over als er daar mensen op een bankje zitten en ik er opeens bij kom zitten?

up

is het zo’n moeilijke vraag?:stuck_out_tongue:

ik snap je wel, ik zou dat zelf namelijk nooit durven. en ik denk dat 90 % van de mensen zoiets niet zo snel zal durven. maar als ik erover nadenk… als ik ergens met een groep vrienden zit, en er komt een onbekende bijzitten en even een praatje maken zou ik dat zelf heel erg leuk vinden, dus misschien is het het proberen waard?
ohja en daarnaast: misschien kun je een sport gaan doen in de buurt? daar maak je heel makkelijk vrienden en die wonen meestal ook in je buurt.

Waarom blijf je dan niet slapen bij een van die vrienden die ver weg wonen?

Ik hing eerst wel eens rond in een park en in die tijd rookte ik en dan kwam er wel eens iemand van mijn leeftijd om een vuurtje vragen en hij/zij bleef er dan ook gewoon een bijzitten om een praatje te maken. Meestal waren dit wel jongens trouwens… dus het was eigenlijk niet om vrienden te maken haha. Maar met een paar van die jongens heb ik nu wel gewoon contact enzo…
Maar als je niet rookt is om een vuurtje vragen niet echt een optie. :’)
Maar wat ik dus wou zeggen; het is best leuk als iemand zomaar een praatje met je komt maken, en als het domme/arrogante mensen ofzo zijn dan maakt het ook niks uit als ze het dom vonden dat je ze aansprak. ; )
En kun je verder niet op een sport of ander soort vereniging in de buurt gaan? Daar zitten dan vast ook andere mensen uit de buurt op…

Verder zou ik je vrienden die je nu hebt ook koesteren, je hébt ten minste vrienden en dat is iets om blij mee te zijn. ; )

ik dacht ff dat er niemand meer ging antwoorden xD

maar ik ga vaak genoeg bij iemand slapen, maar mijn ouders zeuren de laatste tijd best vaak dat ik te weinig thuis ben/slaap. Ik ben de afgelopen 3 dagen bij vriendinnen wezen slapen vandaar. Het zou gewoon een stuk makkelijker zijn als ik vrienden had in de buurt.

haha nee ik rook niet, maar het is wel een goed idee om gewoon een praatje te maken. Maar ik weet nog steeds niet hoe eigelijk :blush:

ik zat dit jaar op dansen heel dicht bij me in de buurt. Ik heb er wel vrienden aan over gehouden, maar ik kan daar niet zo heel erg goed mee opschieten. Weet ook niet waarom. En dit jaar ga ik op dansen wat een kwartier fietsen van me vandaan is…

die ene vriendin woont toch soms in de buurt? als ze er is, dan kun je met haar wat rondhangen in een café of ergens op een drukke plaats, en mensen leren kennen. met twee leg je namelijk sneller contact. en dan de volgende keer spreek je eens samen af met de mensen die je hebt leren kennen. en als die vriendin dan even weg is omdat haar ouders gescheiden zijn, spreek jij alleen met hen af.

ja klopt, maar ik denk eigenlijk niet dat zij dat wil. Maar ik zal het is met haar erover hebben in ieder geval.

Haha lijkt me wel een grappig plan hoor. (: ja ik verveel me ook wel eens dood.

donky! :grinning:
jeej dan gaan we dat een keer doen xD
kei grappig dat jij dit ook leest haha :stuck_out_tongue:

Probleem opgelost dus? :grinning:
En kan je anders niet in een supermarkt oid werken? Daar ontmoet je meestal ook mensen van jou leeftijd die een beetje in de buurt wonen

Sport, werk of hobby zoeken in de buurt, dan kom je met leeftijdgenoten in aanraking, en misschien klikt het wel heel goed tussen jou en een aantal :slightly_smiling_face:

nja ik heb niet echt zin om te gaan werken ofzo

Ik ga heel vaak naar een skatepark, daar heb ik veel nieuwe vrienden gemaakt. En volgens mij heb je van die skateparks overal wel, dus je moet er gewoon heen gaan!

Maar dat werkt niet echt als je niet skate of wel? xD

Jawel hoor, ik kan echt voor geen meter skaten haha, als je daar gaat zitten stapt er altijd wel iemand op je af, en als je zelf op iemand afstapt is dat nog beter.

maar ons skatecentrum is nog steeds best wel ver weg, dus dan heb ik nog steeds niet echt vrienden in de buurt