Vrienden zijn niet alles..

Nou mijn probleem is, ik heb 2 vriendinnen en ik kreeg ruzie met ze om een domme reden. Ze hadden van ‘iemand’ gehoord dat ik over ze roddel wat niet waar is en daarom wouden ze geen vrienden meer zijn.

En nu ontloop ik ze gewoon op school ik wil niet meer bevriend met ze zijn maar door hun raak ik bijna iedereen kwijt. :flushed:

Dus nu denk ik erover om bij mijn moeder te wonen vlakbij zwolle die woont ergens anders daar vind ik het ook wel wat leuker, maar ik ben bang dat ik weer van die vriendinnen krijg… ik weet het niet.

En nieuwe vrienden maken lukt niet echt op onze school, want ik kan het niet uitleggen maar volgend jaar krijg ik weer dezelfde klas enzo en 2 vriendinnen uit me klas zijn ook bevriend met ze…

wat zou ik doen?

Ik snap niet dat je je weg laat ‘pesten’ door 2 meisjes die zich vroeger je vriendinnen noemden. Ik zou nog eens goed met ze praten en laten zien dat je niet over je heen laat lopen. Maar heb je geen andere vrienden op school?

Als je echt geen andere keuze hebt zou ik toch bij je moeder gaan wonen, maar als je ‘vriendinnen’ erachter komen dat hun de reden waren, denk ik dat ze je… uit gaan lachen.

Uhu, maar ik wou eerst ook al daar wonen alleen ik wou niet om die vriendinnen enzo. Bij me moeder is het echt gezellig enzo weetjewel.

Dan zou ik ze nog een keer goed aanspreken en of het nou lukt of niet toch bij je moeder gaan wonen. Maar in ieder geval praten met die meisjes zodat het geen ‘ruzie’ meer is, maar vriendschap hoeft het ook niet te zijn.

oke dankje xx