Vrienden zijn met je ex

Wat denken jullie?

Kan dit of is het gecompliceerd?

Kan.

Kan prima, zeker als je gewoon op een goede manier uit elkaar bent gegaan

Hangt natuurlijk van de relatie af en de manier waarop die is uitgegaan, maar kan in principe gewoon

Het kan, als er geen gevoelens meer in het spel zijn en jullie netjes uit elkaar gegaan zijn.

Ligt aan de relatie. Ik ben zelf ook vrienden met m’n ex(fling)

Het kan, maar is niets voor mij. Denk dat de meeste partners het niet zo prettig vinden als je nog bevriend bent met je ex. Althans, ikzelf vind het beter om zodra het uit is gewoon contact te verbreken.

Ligt er aan hoe jullie relatie was en hoe jullie uit elkaar zijn gegaan. Ik ken een aantal mensen die nog steeds vrienden zijn met elkaar nadat het uitging, maar dat was omdat het niet echt een relatie was. Ik praat zelf niet meer met mijn ex, maar dat is meer omdat hij gewoon een lul is en hij praktisch vreemd is gegaan.

Ik vond het zelf niet echt prettig dat mijn vriend nog goede vrienden was met iemand waar hij wat mee had gehad. Maar dat was ook meer omdat zij toch nog gevoelens bleek te hebben en niet helemaal begreep dat hij dat niet had.

Ik denk niet dat je op dezelfde manier bevriend kunt zijn met je ex als met ‘‘gewone’’ vrienden. Maar het is wat je er zelf van maakt haha. Ik heb er geen behoefte aan om mijn exen nog te spreken als het over is, want ik vind het toch maar ingewikkeld.

Mijn ex-vriend en ik zijn niet op een nette manier uit elkaar gegaan, maar we zijn nu goede vrienden. Dat heeft wel veel tijd gekost. Maar het kan dus wel.

Mijn vriend boeit het dus echt helemaal niets dat ik nog bevriend ben met mijn ex. Dus ligt aan de situatie, denk ik!

Mijn ex wilde in eerste instantie ook vrienden blijven. Door omstandigheden (geen ruzie oid) hadden we een aantal maanden geen contact meer. Toen ik na deze periode aan hem vroeg of hij weer contact wilde hebben, zei hij dat hij niks meer met mij te maken wilde hebben. Dusja, het ligt aan de situatie denk ik.

Tsja het ligt altijd wel wat anders aangezien je ex een jongen is waar je verleden mee hebt maar het kan wel.
Vrienden zijn is overigens wel gecompliceerd als er nog gevoelens in het spel zijn. Dus verschilt per situatie

Ik vind het wel kunnen, maar hangt wel af van de relatie én hoe hij over haar praat. Ik ben heel goed bevriend met mijn ex, maar was dat niet toen ik een vriend had. Als je snapt wat ik bedoel

Ik spreek mijn ex nog regelmatig, soms spreken we af om even koffie te drinken en bij te praten. Er zijn geen gevoelens meer dus het is altijd gewoon gezellig. Maar echt vrienden zou ik het niet willen noemen, daar is het te ingewikkeld voor. Bovendien frustreert het me ook wel, hij wilde niet meer met mij verder, maar als we bij elkaar zijn is het supergezellig, net zoals toen… Dus nee, vrienden zou ik niet kunnen, elkaar regelmatig spreken vind ik juist wel fijn. Mijn ex en ik waren 4 jaar samen, ik vind het fijn om te horen dat alles goed met hem gaat, zoveel geef ik nog wel om hem.

Het is zeker mogelijk! Ik ben ook nog steeds bevriend met mijn ex! Wij zijn wel op een vervelende manier uit elkaar gegaan, omdat het niet echt mogelijk was om samen te blijven, maar al bij al een zeer lieve jongen :slightly_smiling_face: en een doodnormale vriendschap!

Het zou wel kunnen, maar daar moet wel een lange tijd over heen gaan denk ik.
Ik ben zelf geen vrienden met mijn ex, al kunnen we het wel prima met elkaar vinden als we elkaar spreken.

Ik zou het niet doen, but that’s just me, er blijft toch altijd wel een sprankeltje met gevoelens in je. Wat later tot vervelende situaties kan komen.

Ik ben 7 jaar samen geweest met mijn ex en zijn ook gewoon goed uit elkaar gegaan, onder het mom ‘we blijven vrienden’ maar niets is minder waar. We spreken elkaar niet meer.