Vrienden voor het leven; kan het?

Heeyy,
Denken jullie dat vrienden voor het leven bestaan?
Die je echt heel lang kent, en nog steeds vrienden??
Of denk je: om de 10 jaar een nieuwe ofzo ;p
Ikzelf denk niet dat je echt vanaf je geboorte tot aan je dood vrienden met iemand kan zijn, en dan echt goede vrienden.
Graag reacties ^^

waarom niet ?
je zult echt wel een keer ruzie hebben maar toch denk ik dat dat best kan gebeuren ,alleen niet zo vaak.

Het kan wel,
k heb nu al 14 jaar een goede vriendin,
je zult idd egt wel eens een keer ruzie ofzo hebben maar daar is toch nix aan te doen…

Niet vanaf je geboorte nee. Maar vanaf ‘tienerjaren’ tot je dood kan je echt wel goede vrienden blijven met iemand denk ik!

ik wou dat het zou kunnen,
op een gegeven moment groei je meestal vanzelf uit elkaar.
ik ben blijven zitten & dacht dat ik vriendinnen met meisjes uit die vorige klas zou kunnen blijven, we waren eerst heel close.
maar dat bloedt nu langzaam dood. & daar baal ik verschrikkelijk van.
ik dacht dat onze vriendschap meer inhield
ik probeer het wel bij elkaar te houden maar het verschilt gewoon te veel.
we kunnen niet meer makkelijk praten als eerst.
maargoed. even ontopic.
ik denk dat het alleen kan als je familie / goede kennissen bent.

Oeps :grinning:

Ik denk dat het wel kan,
als je goed bij elkaar past.
Dat heb ik nog nooit met iemand gehad,
en het zal ook vast wel zeldzaam zijn :stuck_out_tongue:
Maar ik weet zeker dat het kan.
Maar je moet er natuurlijk wel wat voor doen…

Kijk, dat bedoel ik ;p
Iemand nog meer??
PS: Ik vind het gewoon interessant om te weten, kijken wat iedereen ervan vindt en waarom ^^
Het is niet eens echt ergens voor ofzo ;p

Ja tuurlik , Mijn beste vriendin daar ga ik al mee oms sinds de chreshe (hoejedatookschrijftXD) Nu als dus zon 14 jaar denk ik . We worden over n paar dagen allebij 17 hehe. Mja ik denk wel dat we vooraltijd vriendinnen zullen zijn inieder geval wel nog contact houden. Ik heb echt altijd bij der in de klas gezeten. vanaf chreshe tot exame jaar … nu dus niet meer we doen er dus wel echt alles aan om onze vriend schap te behouden want zon vriendschap wat wij hebben zou echt zonde zijn als die kapot gaat. Tegen haar kan ik werkelijk alles vertellen , hoe erg t ook is ik weet toch wel dat ze altijd achter me zal staan. Mn moeder gaat trouwens wel nog met der beste vriendinnen van school om. Mischien zit dat wel in de genen en kan ik later ook bij haar op de thee komen XD

Ja tuurlik , Mijn beste vriendin daar ga ik al mee oms sinds de chreshe (hoejedatookschrijftXD) Nu als dus zon 14 jaar denk ik . We worden over n paar dagen allebij 17 hehe. Mja ik denk wel dat we vooraltijd vriendinnen zullen zijn inieder geval wel nog contact houden. Ik heb echt altijd bij der in de klas gezeten. vanaf chreshe tot exame jaar … nu dus niet meer we doen er dus wel echt alles aan om onze vriend schap te behouden want zon vriendschap wat wij hebben zou echt zonde zijn als die kapot gaat. Tegen haar kan ik werkelijk alles vertellen , hoe erg t ook is ik weet toch wel dat ze altijd achter me zal staan. Mn moeder gaat trouwens wel nog met der beste vriendinnen van school om. Mischien zit dat wel in de genen en kan ik later ook bij haar op de thee komen XD

Sorry voor de dubbelle post

Ik denk het wel, mn beste vriendin ken ik al sinds mn 3e. Dus dat is al bijna 16 jaar… & ookal zie ik haar minder nu we allebei studeren, het blijft gewoon hetzelfde als altijd :slightly_smiling_face:

ik ken me 2e beste vriendinnen nu 10 jaar,
ik was vorig jaar van vwo naar havo gezakt en zij zitten nu dus nog op vwo.
Het gaat opzich nog wel goed, maar we spreken elkaar wel veel minder…

alle vriendinnen van vroeger zie ik niet meer
ik heb wel een vriend voor het leven.
maar dat kan ook komen omdat ik beter met jongens om kan gaan :cold_sweat:

alleen de tijd van kind naar puber verander je wel veel andere intresses enzo zeker als je op andere scholen zit. maar vanaf middelbare school tot na je na je pensioen kan ik me wel voorstellen
:tipping_hand_man:

Ja, al 10 jaar best friends ook al zitten we op een andere school enzo.
Nog altijd even gek samen.

Dat kan zeker, maar het ligt eraan hoeveel tijd je er aan besteed.
Doe je er niets meer aan, of komt er niet meer veel van, dan kun je er vanuit gaan dat de ander er niets meer van hoeft.

ik zat of zit ik weet het nog niet in dezelfde situatie.

Ik zie mezelf over 50 jaar nog met me beste vriendin samen wat gaan drinken en slap lullen met elkaar :’]

Ik denk ook wel dat het kan, maar dan niet per se elke week bij elkaar op de koffie en dergelijke. Wel dat je altijd voor elkaar klaar staat en dat ook na een jaar elkaar niet gezien te hebben nog steeds heel gezellig hebt.
Juist ook omdat de techniek qua msn, skype enzovoorts waarschijnlijk nog wel flink zal uitbreiden, is het in de toekomst denk ik ook een stuk makkelijker om vriendschappen te onderhouden.

Ik denk dat het kan maar het is dan wel heel zeldzaam

Ik weet niet goed… Ik dacht ook dat ik en mijn vriendin voor eeuwig waren maar dat blijkt nu niet zo te zijn… Met wie ik wel denk mijn hele leven bevriend te blijven is mijn nicht. Ze is één jaar ouder en we zijn echt de allerbeste vriendinnen <3 Ze zit niet bij mij op school ofzo maar we doen er alles aan om elkaar zo veel mogenlijk te zien!
Ik denk dat het van persoon tot persoon afhangt… En je moet het echt willen en er tijd voor vrijmaken om je vriendschap te kunnen houden…
x