vrienden/volwassenen

hallo,
ik ben een meisje van 16 en eigenlijk kan ik niet zo heel goed omgaan met leeftijdsgenootjes.
ik zit liever een hele avond bij de vrienden van mn zus (rond de 23 jaar) dan dat ik naar mn eigen vrienden ga.
wie heeft dit nog meer?
en wat doe je ermee, want ik neem aan dat dit niet echt normaal is?
x

Jij moet omgaan bij wie jij je goed voelt.
Het kan best zijn dat je je niet op je plek voelt bij de leeftijdsgenootjes die je kent, want iedereen is anders. Mijn vriendengroep bestaat ook uit mensen van 16 tot 25. Het is maar net hoe jij bent, en hoe de rest is.

En je zegt dat je liever bij je zus zit dan bij je eigen ‘vrienden’ , maar ik neem aan dat dit dan niet echt vrienden zijn?

Dat heb ik ook, mensen van mijn leeftijd zijn allemaal dramaqueens en zeikerds. Mensen van boven de 25 ofzo zijn veeeel chiller en vriendelijker.

Wat zijn echte vrienden nou eigenlijk?
Ik heb niemand die ik echt kan vertrouwen ofzo.
maar dat komt allemaal door dingen die ‘vroeger’ zijn gebeurd.
maar ik moet verder met mn leven en daar niet meer aan denken
=\

De leeftijd van mijn klas is gemiddeld 21 (de indeling van mijn klas is niet echt op leeftijd gedaan, maar op inschrijving denk ik).

De mensen waarmee ik omga zijn, op twee na, 21 of ouder. Ik ben zelf bijna 18, dus het verschil is niet zo gek groot… maar het is maar een voorbeeld…

Dus nee, het is niet gek. :slightly_smiling_face:

Wow, ik snap precies hoe je je voelt!

Ik heb ook wel vrienden, van school en zo. Maar ik vind ze vaak kinderachtig, hun mentaliteit en zo.
Ik zit veel liever bij mijn vriend zijn vrienden, die zijn maar een jaar ouder, maar lijken zoveel volwassener.