vrienden uit een andere klas

hoi iedereen! ik heb een vraag… ik heb een hele saaie klas :frowning_face: We doen nooit dingen samen, bij de jongens komt er geen hallo uit, niemand spreekt met elkaar af, je kunt het zelf wel aanvullen… nu heb ik een vriendin, en haar klas is precies het tegenovergestelde van mijn klas! Zij doen van alles samen bijna iedereen gaat met elkaar om, etc… Ik ga heel veel met ze om en ze voelen gwn een beetje alsof zij mijn klas zijn… ik ben ook heel erg verliefd op een jongen uit die klas, en iedereen doet heel aardig tegen me. Het probleem is dat die vriendin van mij het volgens mij niet zo leuk vindt dat ik met ze om ga… ze vindt het heel leuk als ik bij ze zit enzo, en ze gunt me die jongen, en we spreken wel eens af met die klasgenoten. Maar ik heb het gevoel dat we steeds verder uit elkaar groeien en dat ze het niet leuk vindt dat ik met ze omga. Volgens mij is ze bang dat ik dr klas overneem enzoo. Wat moet ik doen?! ik wil haar niet kwijtraken want ze is mijn allerbeste vriendin en ik heb eigenlijk niet zoveel andere vrienden… maar de jongens en meisjes uit die klas zijn ook mn vrienden en die wil ik ook niet kwijt! en ik wil heel graag mn best doen om die jongen te krijgen! help me! xx een hopeloos meisje

Mm lastig. Ik zou d’r sowieso niet te veel aandacht geven of het contact verminderen met die klas, want anders heb je geen vrienden meer, dat is precies wat zéi wil. Als ik jou was zou ik met haar praten. En als je dat niet durft met je vriendin en leg uit wat je dwars zit, en een oplossing proberen te vinden.