Vrienden op de eerste plaats...

Hoi lieve girlsceners! :wink:

Ik ben nog maar nieuw hier, maar volg het forum al een tijdje. Ik zit dus zelf namelijk met een probleem, dus dacht ik om raad te vragen aan jullie!

Het zit dus zo, ik ben al een jaar en 6 maand samen met mijn vriend. Maar de laatste tijd gaat het niet zo goed meer tussen ons, ik weet echt niet wat te doen… Vroeger was hij zo lief voor me, en kwam ik duidelijk op de eerste plaats. Maar nu doet hij vele vaker dingen met z’n vrienden, ok dat kan ik begrijpen maar hij vraagt me dan nooit eens mee & laat nooit iets van hem weten op dat moment. Er zijn dan ook telkens weer 3 meisjes bij, waarmee hij dan ook naar festivals gaat (1 daarvan is ook zijn ‘beste vriendin’, vind ik ookal zo raar als je een vriendin hebt). Maar hij vraagt me NOOIT mee :frowning_face: Ook zegt hij vaak kwetsende dingen tegen mij… Ik voel me precies gebruikt, enkel en alleen voor affectie heeft hij me gelijk nodig.

Het is zo rot voor me, en als ik er over probeer te praten moet ie altijd zijn gelijk hebben! Dat haat ik zo aan mannen! Alleen vrouwen mogen dat, haha :grinning:

Ik weet niet wat te doen, hebben jullie soms tips of hoe zouden jullie reageren? En wat vinden jullie ervan als jullie vriendjes omgaan met andere meisjes? :confused: ik ben nogal een jaloers type, misschien dat ik me wat kan aanpassen door jullie mening…

Alvast dankjewel! xoxo

Ik ben eigenlijk ook blij dat mijn vriend niet met meisjes omgaat of er aandacht voor heeft, en voor hem kom ik op de eerste plek.

Ik zou ook jaloers worden als hij een beste vriendin zou hebben, hij heeft mij namelijk al. :wink: Haha. Ik zou er gewoon met hem over praten! En zeggen hoe jij je er onder voelt.

Ik vind dat jongens zeker wel met meisjes om mogen gaan. Ik vind het dan ook niet erg dat mijn vriend ook meisjes als vrienden heeft. Ik zou met hem praten en zeggen wat je er van vindt, zeg hem dat je graag een keer mee wilt.

Ik vind het op zich wel logisch dat hij veel met z’n vrienden is. Natuurlijk moet hij jou ook veel aandacht schenken. Maar dat hij met z’n vrienden is en jou dan niet mee vraagt vind ik meer dan normaal. Dat hij een beste vriendin heeft vind ik ook niet zo gek? Ik heb ook twee beste vrienden, ook toen ik een vriend had. Zij zijn voor mij gewoon net zo belangrijk als vriendinnen, daar maak ik niet echt onderscheid in.

Máár het moet natuurlijk niet zo zijn dat hij jou gaat verwaarlozen en helemaal geen aandacht meer schenkt. Kan jij het ook goed vinden met die drie meisjes? Misschien moet je ze anders eens leren kennen. Dat je er niet altijd bij kan en hoeft te zijn snap je zelf denk ik ook wel, maar af en toe kan natuurlijk geen kwaad lijkt mij?

Als hij gemene dingen zegt, je je gebruikt voelt en het iets is van de laatste tijd zou ik wel een gesprek met hem aangaan. Misschien is zijn gevoel een beetje weg…?

praat er met hem over! het liefste niet op whapp…

zeg tegen hem hoe jij je voelt, waarschijnlijk begrijpt hij dit wel

Ik ben van mening dat je vrienden sowieso eerste plaatst moeten komen zeker nu op deze leeftijd. Maar het feit dat hij jou niet mee vraagt is niet oke, maar je kan vragen waarom. Misschien denkt hij dat jij dat niet wilt?

Zoals de meerderheid al zegt, praat erover! Jongens MOGEN (meisjes)vrienden hebben, en ergens snap ik wel dat vrienden op de eerste plek komen (een relatie kan sneller aflopen dan een vriendschap geloof ik). Maar je hebt het gevoel dat het enkel en alleen om de affectie gaat voor hem? Dat klinkt niet zo goed. Mijn advies: knoop een gesprek aan!

Vraag waarom hij jou niet meevraagt? Dat hoort hij op zn minst wel te doen… die jongen klinkt zó als mijn ex, ik weet precies hoe jij je voelt. Hij had namelijk ook een beste vriendin waar hij leuke dingen mee samen deed, en ik, zn vriendin was nodig voor de seks etc… maargoed misschien denkt hij er heel anders over? Enigste tip: Praat er over en laat duidelijk blijken wat jij wél en niet oke vind.

Ik vind persoonlijk een beste vriendin beetje belachelijk hij heeft jou toch al? jij moet wel zijn nummer 1 blijven, en hoort jou dus ook als eerste mee te vragen, je kent zijn vrienden toch ook? Of wilt hij zijn vrienden en jou gescheiden houden van mekaar? Als dat zo is dan is er iets mis

Hey meid! Welkom op ons forum
Als ik in jouw schoenen stond zou ik me ook kut en jaloers voelen, omdat ik best snel jaloers kan zijn. Je hebt best een tijdje met je vriend, en jullie relatie wordt op den duur ‘‘normaal’’ zegmaar, en misschien gaat hij daarom nu wat meer met zijn vrienden om. Dat hij met meisjes omgaat moet kunnen, maar ik vraag me af of die beste vriendin altijd al zijn beste vriendin was? Anders zou ik daar ook mijn vraagtekens bij zetten, omdat hij je niet eens meevraagt. Ik vind het echt niet kunnen dat hij je niet eens meevraagt. Het is juist leuk om je vriendin bij de vriendengroep te betrekken, lijkt me. Als ik jou was zou ik er echt met hem over praten.
Wat voor kwetsende dingen zegt hij trouwens tegen je?

Ik zou woest worden als mn vriend met een meisje zou omgaan, maar dat ben ik haha! Ik ben enorm jaloers aangelegd. Maar ik vind het wel normaal dat hij met zn (jongens) vrienden omgaat.

Als hij alleen al met een meisje omgaat? :flushed:

Ik vind dat een jongen best naast zijn eigen vriendin, een paar meisjes in zijn vriendengroep mag hebben. (zolang het vriendschappelijk blijft natuurlijk) Mijn vriend heeft naast zijn gewone ‘‘jongens’’ vrienden ook een paar vriendinnen, van mij mag hij daar gewoon mee omgaan. (zolang hij geen rare dingen doet, maar dat doet ie niet) Ik vertrouw mijn vriend volledig met meisjes, hij doet heus geen rare dingen.

Ik ook hoor. :stuck_out_tongue: Daarbij wordt mijn vriend al boos als een jongen naar mij kijkt. Haha.

Echt allemaal zo bedankt voor jullie reacties! :wink:

Maar ik heb besloten om het uit te maken, ik kon er gewoon niet meer met leven… Gevolg is wel dat ik verschrikkelijk veel spijt heb nu :frowning_face: en veel heb moeten wenen. Nou ja, misschien beter zo :slightly_smiling_face:

Shauni, ieder verlies doet pijn. Of het nu een dierbare is die overlijdt, je huisdier of het uitmaken van een serieuze relatie. Het doet allemaal pijn en we zijn er allemaal verdrietig om (uitzonderingen daar gelaten).
Dat je verdriet hebt is normaal en maakt je menselijk.
Je hebt het beste gedaan. voor jezelf gekozen! Hij liep heel duidelijk over je heen en had geen respect voor je. Onacceptabel! Ook al hield je veel van hem, dit verdien je niet. Je verdiend beter!

Precies dit. Ik word er gewoon heel onzeker van, aangezien ik al onzeker ben van mezelf versterkt dat gevoel alleen maar meer als mn vriend met een meisje omgaat. Gelukkig snapt hij dit omdat hij zelf ook zo is.