Vrienden onbedoeld negeren

Heey!

Ik zit met een probleem. Ik heb 2 vrienden die ik (na elkaar 4 jaar te kennen) voor een jaar niet heb gesproken of gezien omdat ik ruzie had met 1 van hen. Nu is alles een maand geleden weer rechtgezet en hebben we het wanneer we afspreken erg gezellig. Nu het probleem: We hebben een gezamenlijke groepswhatsapp waarbij we opeens elke avond met elkaar gingen praten. Ik vond elke avond erg veel en opeens had ik dus 4 dagen geleden even geen zin om te reageren. Maar nu heb ik dat dus nog steeds niet gedaan.

Ik heb ook het gevoel alsof ik even in een dipje zit; nergens zin in en chagrijnig. Nu voelde ik me vandaag totaal niet lekker en ben ik thuis gebleven van school (ook door keelpijn), en heb ik alleen maar kunnen nadenken. Alsof ik afgelopen maand maar van alles heb gedaan en ik er nu pas over nadenk, zo voelt het. Ik krijg het gewoon even niet op een rijtje in mijn hoofd de laatste paar dagen. Nu zijn die 2 vrienden heel boze berichten naar mij aan het sturen dat je vrienden niet zo behandeld en hebben ze mij al 10x proberen te bellen. Ik wil wel weer contact hebben, maar nu durf ik ze niks meer te sturen. Ik begrijp hun helemaal, maar ik weet het zelf niet.

Wat moet ik doen? Xx

Excuses aanbieden en je situatie uitleggen. Jullie zijn vriendinnen, ze zullen het heus wel begrijpen. Als je er niet op ingaat, zullen ze alleen maar denken; het balt haar niet eens als we haar erop aanspreken.

Gewoon zeggen wat je hier zegt, dat je een rare bui had