Vrienden of toch meer?

Hee lieve meiden,

Ik wil jullie om advies vragen. Ik hoop dat jullie de tijd willen nemen om mijn verhaal te lezen.

Twee maanden geleden ben ik in contact gekomen met een jongen, ik noem hem nu even C. Sinds die dag zijn we iedere dag gaan whats’appen. En we bouwden in een hele korte tijd een hele speciale vriendschap op. Ik was er van overtuigd dat het allemaal heel vriendschappelijk was, hij ook. Maar onze vrienden hadden allemaal zoiets van zijn jullie gek? iedereen ziet toch dat jullie elkaar leuk vinden… Wij bleven maar ontkennen en hebben uiteindelijk met het uitgaan wel gezoend. Ik heb hem daarna niet meer gezien, nog wel gesproken via app en dit ging eigenlijk gewoon heel normaal. Ik heb hem gevraagd hoe t nou tussen ons zat. en daar kwam uit dat we er eigenlijk hetzelfde over dachten, we willen beide geen relatie maar gewoon vrienden blijven en kijken hoe het daarna loopt. Dit vooral omdat we de vriendschap die we in een korte tijd hebben opgebouwd niet te verpesten. Maar nu gaan we elkaar steeds leuker vinden, te leuk om vrienden te blijven maar niet leuk genoeg voor een relatie zo omschreef C het. Hij wilde een relatie wel proberen. Maar ik weet nou niet zo goed wat ik er mee aan moet. Ik weet niet of ik een relatie wil. Ik ben zo bang dat de vriendschap verpest is als het uit gaat, ik heb al heel weinig tijd en ik ken hem nog maar kort. Maar als ik hem zie is de drang om te zoenen ook niet te weerstaan… En dit is natuurlijk ook heel verwarrend.

Dus bij deze, wat is jullie advies? Een relatie aangaan, voor de vriendschap kiezen? of elkaar een tijdje met rust laten zodat de gevoelens verdwijnen?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik zit er namelijk even helemaal doorheen, ik weet het echt niet meer.

xx

Dit is inderdaad best wel moeilijk :\ Ik zou het ook niet weten als ik zoiets meemaak. *ik maak het nu niet mee, maar ik vind het alsnog moeilijk voor je xD *

Ik snap dat je het best eng vind en het niet wilt weg gooien. Maar ik zou elkaar ook niet een tijdje met rust laten, want dat is ook niet echt leuk voor de ander ook niet voor je zelf denk ik. Gevoelens zijn er, of je wilt of niet.
Ik zou er zelf goed over na denken, ik zou met elkaar er over praten. Ik zou het gewoon tegen hem zeggen, dat je de vriendschap niet kwijt wilt. Dan weet hij waar je mee zit.

Aan de andere kant, als je goede vrienden kan zijn, maar ook een relatie kan hebben, volgens mij heb je dan ook echt een goede relatie.
En ja oke, jullie kennen elkaar kort, maar jullie zijn niet voor niets nu ‘close’ geworden. :slightly_smiling_face:

Naja, ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar dit is iig hoe ik denk xD

Je hebt wel gelijk, als ik hem met “rust” laat is alles weg, ook de vriendschap… Ik zal hem sowieso toch nog blijven zien, zijn beste vriendin is ook mijn beste vriendin. En we gaan altijd samen uit en naar de zelfde club enzo. Voor mij voelde het helemaal speciaal omdat dit zijn eerste zoen was. ( we zijn trouwens allebei 15) Nou, één optie is al afgevallen :stuck_out_tongue:

er blijven er nog twee over, relatie / vrienden…
x

Ik zou een relatie aangaan. Want mijn ervaring is de laatste tijd dat jongens geen vriendschap met je aangaan tenzij ze willen daten. En als hij dan een vriendin krijgt terwijl jullie vrienden zijn zal jullie vriendschap waarschijnlijk toch veel minder worden. Denk ik, ik zeg niet dat het zal gebeuren, maar ik denk dat dat gaat gebeuren. Wow, lekker duidelijk ben ik toch weer :’)

haha ik snap je wel hoor, duidelijk genoeg!
Ik denk dat het voor ons beide het moeilijkste is omdat dit voor ons beide onze eerste relatie zou kunnen worden. Hij roept al 3 jaar dat hij geen vriendin wil en vrij wil zijn. Nu begint hij daar aan te twijfelen, en ik heb precies het zelfde. Ik zie hem zaterdag weer, denk dat ik het beste gewoon een keertje alleen met hem afspreek.

Mm ja moeilijk. Misschien komen die twijfels omdat het dan idd jullie eerste relatie is. Vraag aan hem of hij het wilt proberen, als het niet werkt, heel jammer dan en of jullie dan vrienden blijven. Niet zoveel bij nadenken haha, volg je hart :slightly_smiling_face:

Is er iemand die toevallig in de zelfde situatie heeft gezeten?

ik heb in een soortgelijke situatie gezeten.
we waren vrienden, voor ons gewoon vrienden maar de mensen om ons heen waren er van overtuigd dat we een relatie hadden. Op dat moment waren we echt alleen nog vrienden. Wel was er altijd soort van aantrekkingskracht tussen ons.

Op een gegeven moment werd het wat flirteriger. Maar op de avond dat we voor het eerst met elkaar zoenden werden we pas echt bewust voor de gevoelens voor elkaar.

We wisten beide niet zo goed wat we er mee aan moestten, maar gevoelens waren heel sterk dus besloten we (ondanks dat er voor ons beide heel veel redenen waren waarom het niet zou kunnen/werken/verkeerd zou aflopen buiten het vrienschapdeel om) het toch te proberen. We hebben het maand of 3 heel leuk gehad samen. Maar toch besloten om er mee te stoppen omdat het gewoon op den duur niet werkte.

De gevoelens waren nog steeds aanwezig maar we besloten dat het beter zo was.
Eerste twee weken waren wat ongemakkelijk, pijnelijk.

Maar daarna zijn we vrij snel terug gevallen in onze oude vriendschap. En achteraf al bij al is de vrienschap nu bijna nog beter dan dat hij was.

We kennen elkaar door en door, weten elkaars zwakke plekken, kunnen veel van elkaar hebben.

Hij is een blijft een belangrijk persoon in mijn leven, maar dan wel als normale vriend en relatie zit er niet meer in.

Dus bij mij is het al bij al goed afgelopen ondanks dat de relatie niet werkte.

ohja wel moet ik er bij vermelden dat het voor mij bijna 3 maanden heeft geduurd voordat ik de weer terug naar vrienden situatie geaccepteerd had en redelijk over hem heen was:P was geen makkelijke tijd, ups en downs , jaloezie enz. zorgt voor wat zelfbeheersing maar wel eind goed al goed:P

Als je nu weer in zo’n situatie zou komen, zou je het dan weer willen proberen? Puur interesse dit, en misschien helpt het mij ook wel verder

ja ik heb nergens spijt van ! zeker omdat we echt heel veel leuke momenten en dingen mee hebben gemaakt samen. Die ik niet mee had gemaakt als ik het niet geprobeerd had. En omdat het (uiteindelijk) bij ons nu wel voor een closere vriendschap heeft gezorgd. niet dat van zelf sprekend is , altijd het risico dat het wel mis gaat.

Maar wij hebben beide vanaf het begin al gezegd dat als het niet werkt we elkaar niet kwijt zouden raken.

en ik heb zelf ervaren dat vriendschap een hele goede basis is. Want je kent elkaars slechte punten al, je weet hoe iemand is al hij zijn dag niet heeft. Hij weet hoe jij reageert als je niet jezelf bent. Je kent elkaar al dus echt tegenvallen zal het niet:p

verder vind ik dat als je het niet probeert blijf je je mischien altijd afvragen, hoe was het geweest? hoe zou het zijn afgelopen?

je weet maar nooit denk ik altijd:p je kan niet inde toekomst kijken! mischien heb je het een paar maandjes heel leuk. En misschien zijn jullie over 15 jaar getrouwd en is hij de papa van je kinderen:P

Wat eigenlijk best grappig is, mijn moeder… heeft voordat ze iets met mijn vader kreeg iets met zijn vader gehad :stuck_out_tongue: totaal offtopic… maar ik moest echt lachen toen ik het hoorde.

verder… we hebben nog nooit met zn 2e afgesproken, is er nooit van gekomen. En ik weet niet hoe ik dat moet ‘vragen’ moet ik dat doen, of moet ik wachten tot hij erover begint? Hij is wel een stuk verlegener dan ik.

haha dat lijkt me een ongemakkelijke situatie!:stuck_out_tongue:

Maar je kan ook subtiel zijn! bv als hij iets te vieren heeft ( moeilijke toets/tentamen gehaald/rijbewijs) etc voorstellen om het te “vieren” en dan wat te drinken ofzo!

Of met het mooie weer wat er aan komt straks midden in een whatsapp gesprek laten vallen of hij mee gaat ijsje eten omdat het nu zo mooi weer is!

Of je praat over bv films, favoriete films! en dan zeg jij bv ja nu in de bios draait die en die film die lijkt me ook wel leuk/spannend mooi/graag zien en als hij dan zegt dat hij die ook leuk vind kan je zeggen nou waarom gaan we niet samen dan!

ik ben niet zo van het direct mee uitvragen als ik geen zekerheid heb dat durf ik niet zo! ik probeer meestal subtiel in te spelen op situaties die voor de hand liggen:P zoals hierboven

Ah dankjewel voor de tips, nu je t zo zegt… dit doet hij wel eens :blush: maar dan reageer ik er nooit zo hee lhandig op. Maar daar ga ik nu zeker op letten…

nog iemand met advies?
Upjee
x

Je zegt dat je vriendschap al heel mooi is misschien is een relatie wel NOG mooier!
Tis een hele moeilijke situatie en heb het nog nooit meegemaakt.

Maar met rust laten zowiezo niet!

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar toch!

Haaii meid,

ik heb ook al dat gevoel gehad en meestal ga je inderdaad wel minder met elkaar om erna, maar indien het uit is, praat dan met hem over je gevoelens, zeg hem dat je die vriendschap terug wilt! Misschien voelt hij wel net hetzelfde en wil hij die vriendschap erna ook niet kwijt! Het is alleszins het proberen waart meid :slightly_smiling_face: wie weet duurt jullie relatie wel een tijdje. Je kan hem ook tijdens jullie relatie al vertellen dat, moest er ooit iets fout gaan in de relatie, je hem echt niet kwijt wil als vriend: want dat je je goed voelt bij hem!

Succes nog! :slightly_smiling_face:

Je hoeft ook niet meteen een relatie aan te gaan. Je kunt ook eerst gaan daten en zo, en dan zie je vanzelf wel hoe het loopt!

maar, dan hebben we meteen het probleem al…
Daten we als vrienden, of verwachten we er toch meer van?