Vrienden of meer?

Hallo allemaal, ik zit met een probleempje.
Sinds een maand ben ik bezig met de broer van mijn beste vriendin. Mijn beste vriendin weet er niet van, want hij wilt perse dat ik het niet vertel. Ze heeft het overigens wel in de gaten, dat moet haast wel.

Ik woon alleen op kamers dus hij is heel erg vaak bij me, blijft ook weleens slapen. Er zijn ook al dingen gebeurd tussen ons.
Hij vertelt me heel vaak dat hij me leuk vind en zelfs soms dat hij van me houdt. Het voelt echt super goed met hem en fijn, maar ik weet niet of dat wederzijds is. Ik snap niet echt wat hij wilt. Hij is er niet zo heel open over en neemt het niet serieus.
Ik heb wel eens gevraagd of we echt wat hebben toen zei hij lachend dat moet jij weten. Ik heb toen gezegd dat ik het niet wist en vervolgens hebben we er niet meer over gepraat. Wat ik ook raar vind… We hebben een groepsapp samen met andere gemeenschappelijke vrienden, hij stelde gisteren een paar jongens aan de meiden in die groep voor, tevens aan mij. Ik had erop gereageerd dat ze wel knap waren waarop hij vroeg ‘ik kan wel een date regelen? Hier heb je zijn nummer’. Toen Had ik gezegd dat ik al iemand heb gevonden die leuker is en hij zei toen ‘oké dan niet’.
We praten niet heel vaak als We niet bij elkaar zijn, bellen wel vaak. Wel elke dag steeds tussendoor eventjes appen. Ik merk ook dat als ik hem veel aandacht geef dat hij dan kortaf en bot gaat reageren en soms zelfs mij negeert. Maar als ik kortaf terug doe dan gaat hij me juist extra aandacht geven… Ik snap niet waar ik precies sta in zijn leven en wat ik voor hem ben of wat hij wilt dat ik ben. Misschien vind hij de intimiteit gewoon fijn als die bij me is, maar wilt hij niks meer omdat ik de beste vriendin van zijn zusje ben? Ik zou het niet weten, maar het maakt me gek vooral omdat ik zo het gevoel heb dat ik ook eigenlijk geen kant op kan met andere jongens, omdat er toch wel wat meer is met hem. Overigens vind ik hem ook super leuk dus ik krijg hem niet zomaar uit mijn hoofd geplaatst.
Ik hoop dat jullie mijn situatie begrijpen en me misschien kunnen helpen met wat ik precies moet doen nu want ik ben radeloos.

Gewoon (serieus) vragen.

Ja idd… je kunt het het beste aan hem vragen en duidelijkheid krijgen. Succes X

Oké… Ik ben er super bang voor, maar ik ga hem vanavond eens bellen en vragen. :confounded:

Heb je het al gevraagd inmiddels? Dat lijkt me inderdaad wel de beste optie. Wij kunnen helaas ook niet in zijn hoofd kijken…

We zijn nu aan het bellen, maar ik durf het niet. Ik weet niet, iets houd me tegen om te vragen “wat zijn we eigenlijk en wat wil je nu”.

Hee, ik heb geen idee waar ik een nieuwe vraag moet beginnen dus ik hoop dat het niet erg is dat ik het hier doe😬.

Ik ben nu 1,5 jaar “bevriend” met een jongen, eerst voelde ik zelf nog niks en hij sowieso ook niet (zij hij tenminste). Maar sinds iets van 2 maanden geleden voel ik wel meer dan vriendschap, en ik weet niet precies hoe het aan zijn kant zit… Hij gedraagt zich wel heel erg jaloers en beschermend maar kan dat ook vriendschappelijk zijn? Hij wil ook graag zoenen om te weten hoe dat is “niet omdat we op elkaar zijn” zei hij. En een tijd geleden vroeg hij me een soort van verkering maar toch ook weer niet en als ik hem zou vragen zei hij eerst dat hij ja zal zeggen en later zei hij nog uhhh ieuwww nee tuurlijk niet. Maar toen deed hij wel heel zenuwachtig… hoe moet ik dit in godsnaam nog opvatten?? #help

Hoe is het gesprek uiteindelijk gegaan?
Je kan het gewoon vragen hoor :slightly_smiling_face: jij hebt daar gewoon recht op.

Ik weet niet hoe we op het onderwerp kwamen, maar hij zei op een gegeven moment dat een vriend van hem met mij iets wilde doen. Toen had ik een opmerking gemaakt van “hoef ik niet. Ik heb jou al.” toen reageerde hij met “Oh ja dat kan ook”. Ik weet niet of het aan mij lag, maar hij kwam over alsof hij wilde zeggen: je doet maar, mij maakt het niet uit.
In ieder geval heb ik niet heel direct erna gevraagd.

Wat een kinderlijk gedrag eigenlijk haha. Waarom maken meiden zich toch overal zorgen over… Haha

zulek jongens heb je echt heel vaak, dat had ik ook dat ze met je willen klooien en uiteindelijk toch vrienden willen blijven, ook vinden ze het geen probleem als je met andere jongens gaat( sorry als het hard overkomt) als ik jou was zou ik gewoon bot reageren en net als hem ook soms negeren als hij dat nog leuk wilt doen laat zien dat je het niet meer wilt. als hij uiteindelijk aan je gaat vragen van wat is er. dat moet je echt superduidelijk zijn en zeggen als we zo verder gaan ga ik meer gevoelns krijgen en dan zet je hem aan het denken geloof me werkt altijd. als hij jou dan niet leuk vindt merk je dat ook gelijk. en ik denk eerlijk gezegd niks te maken heeft me dat je de beste vriendin bent van zijn zusje.veel succes :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face:

Dankjewel voor je tip! Het heeft daadwerkelijk geholpen. Ik heb hem vandaag de hele dag genegeerd en net zo bot gedaan. Uiteindelijk heeft hij me gebeld en gevraagd waarom ik me zo merkwaardig gedroeg. Ik heb hem toen alles van punt tot punt uitgelegd. Hij bood zijn excuses aan dat hij het zo heeft laten over komen en zei vervolgens dat het toch vanzelf spreekt dat we iets hadden, aangezien hij niet zomaar zulke dingen met een meisje zou doen. Uiteindelijk zei hij ook dat hij het al tegen zijn moeder heeft gezegd wat er tussen ons speelde aangezien ze het een beetje doorhad. Echter wilt hij het nog geheim houden voor zijn zusje… Geen flauw idee waarom.

Nope. Dachten we alles uitgevogeld te hebben begint het gewoon weer opnieuw. Meneer negeert weer hard. Hij heeft paar dagen weer voldoende aandacht gekregen en heeft nu even genoeg om een weekje mee door te gaan want hij vertikt het te reageren op me. Wel al mijn berichten meteen openen en lezen, maar daar blijft het bij. Ik dacht misschien heeft hij het druk maar als hij in het weekend ook geen tijd heeft om te zeggen ‘ja het gaat goed met me’. Dan weet ik het ook niet meer. Wat moet je hier toch mee?

Goed dat je het hem allemaal gezegd hebt! Maar ik vind het raar dat hij zegt dat het duidelijk is dat jullie wel wat hebben, terwijl hij jou wel aan allemaal andere jongens probeert te koppelen?

Ik snap er gewoon helemaal niks meer van… Begin het hartstikke beu te worden. Als ik nu met een andere jongen zou daten dan zou het hem niks schelen.

Ah… ik voel de frustratie door mijn computerscherm heen. Ik snap heel goed dat je hem ontzettend leuk vind, maar volgens mij weet hij dat ook en maakt hij er echt misbruik van. Althans… het kan natuurlijk ook zijn dat hij echt echt echt niet durft uit te komen voor zijn gevoelens maar dat is dan zijn verantwoordelijkheid. Er zijn bepaalde grenzen… en hij doet jou nu al heel erg tekort laat staan als je dit nog langer zo door laat gaan.