vrienden met wat extra's??

hallo, ik ben nieuw op dit topic dus weet niet precies hoe alles werkt haha

toch wilde ik dit even met jullie delen, waarom op inernet? ja geen idee ik wil misschien gewoon de mening van buitenstaanders horen…
ik ben dus al best lang bevriend met een jongen en we zijn nu al zo een 2 jaar aan de gang met elkaar, elk feestje en heel vaak in de kroeg vinden we elkaar toch weer terug en zoenen we weer. Ik zelf heb tussen door nog 2 andere relaties gehad die op niets uitliepen en al snel kwam ik dan al weer bij hem uit. Nu hadden we het er al wel vaker over gehad om misschien toch een stap verder te gaan en dus seks te hebben als het ware ‘‘friends with benefits’’ alleen zit ik met een paar dingen.

• hij is dan me eerste
  • we zitten in hetzelfde vriendengroepje
  • we zijn zo een beetje elk weekend bij elkaar
  • we gaan komende zomervakantie ook met elkaar op vakantie met de vrienden groep

wat is jullie mening hier over?

Je moet doen wat jij goed vindt voelen, het is voor ons een beetje lastig inschatten. Zelf zou ik het niet doen, maar dat komt meer omdat ik het nooit vol zou kunnen houden om alleen maar friends with benefits te zijn. Ik zou sowieso gevoelens krijgen voor die persoon.

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik persoonlijk zou dat niet kunnen. Seks is iets speciaals en ik vind dat je dat alleen kan delen als er ook liefde aanwezig is, daarom zou ik alleen seks kunnen hebben met degene waar ik ook echt een relatie mee heb. Maar dat is mijn mening.

Zoals ik vaker op dit soort dingen reageer.

Dit is erg herkenbaar. En doe het NIET. Je krijgt gevoelens voor hem vooral omdat hij je eerste is en als dit niet wederzijds is zal het waarschijnlijk op iets vervelends uitlopen.

Ik had ook een FwB in dezelfde soort situatie, en het is mij heel goed bevallen. Ik ken ook genoeg verhalen dat het uitloopt op een ramp, dus je neemt altijd een risico. Gewoon doen wat goed voelt.

Enige van je punten die negatief klink is die van hij is je eerst. De andere zie ik eerder als voordeel :’) MAAR ik zelf vind dat je niet te veel waarde moet hechten aan de eerste keer of uberhaubt aan seks. Natuurlijk is het wel een big deal, maar de tergelijke tijd ook weer niet.

Je twijfelt: Dan is de beste keus het waarschijnlijk niet te doen. Pas als je er 100% achter sta moet je het doen. Of het nou met een friend is of een vriendje. Je moet 100% achter sex staan voordat je eraan begint.

Het feit dat je er zo over twijfelt zegt volgens mij al genoeg…

zelf beslissen of het bij jullie past. :upside_down_face:

bedankt voor de reactie’s!
Ik denk dat ik het gewoon over me heen laat komen, gebeurd het dan gebeurd het en zo niet dan niet.
gevoelens zijn denk niet aanwezig want ik heb nooit jaloezie gevoeld als die met een ander meisje praat of iets, dan is seks natuurlijk wel iets heel anders ,maar ik heb me buiten onze ‘‘momentjes’’ om nooit echt om hem bekommert of ergens over ingezeten. Hij is gelukkig wel iemand waar je altijd bij terecht kunt als er iets is. Of dat een voordeel of nadeel is weet ik nog niet.

Het wordt je eerste keer en die herinnering zal en kun je nooit meer vergeten en om dat te doen met iemand waar je toch eigenlijk dingen mee gaat doen naast sex, die lijken op een relatie: samen op vakantie, uitgaan, vriendengroep etc, wordt het toch moeilijk om daarmee om te gaan lijkt mij als hij opeens zegt: ik kap ermee, terwijl de ‘afspraak’ eigenlijk wel inhield dat er geen verplichtingen waren.

Het klinkt allemaal wel goed maar, wanneer iemand twijfelt zeg ik altijd gelijk nee …

mijn eerste keer was ook met een FWB, daarvoor was ie mijn ex. Ik heb nu alleen ontzettend spijt dat ik mijn eerste keer aan hem heb gegeven, terwijl we toen geen gevoelens verder voor elkaar hadden. Ik was niet verliefd op hem geworden daarna.
Wat betreft dat je sowieso geen FWB moet worden wat sommige reacties hier zeggen: Word gerust FWB, dat je hem dan leuk gaat vinden en dergelijke is niet altijd het geval. Ik was 8 maanden lang FWB met mijn huidige vriend, ja, hier is dus wel wat uitgekomen maar niemand heeft pijn (emotionele) geleden.

toch heb ik er spijt van dat ik mijn eerste keer heb gegeven aan iemand waar ik niks voor voelde, ik had het graag voor mijn vriend willen bewaren, ik ben zijn eerste keer en dat vind ik echt leuk om te zijn, maar goed, hij zal nooit mijn eerste keer kunnen zijn jammer genoeg.

Vanwaar deze up van een oud topic zonder tekst?