Vrienden met je ex

Kan dat?

Zijn er hier mensen die nog goede vrienden zijn met hun ex?
Hoelang duurde het voordat dat goed werkte?
Meegemaakt dat hij een nieuwe vlam kreeg, en hoe ging je daar mee om?
Zien jullie elkaar nog?

3 week geleden ben ik gedumpt, met een vage reden. We praten nu nog af en toe, en ik wil hem niet kwijt uit mijn leven, en hij wil heel graag verder gaan als goeie vrienden. Hij voelt zich dan ook opgelucht, omdat hij de laatste tijd in twijfel zat. Maar hij zegt dat ie nog wel om me geeft, veel, maar alleen niet als stel.
Ik weet nog niet helemaal hoe ik hiermee moet omgaan, ik heb er best wel last van. telkens als ik alleen ben moet ik janken of ga ik nadenken en dan maak ik mezelf gek.
Maar als het lukt, wil ik ook vrienden zijn omdat we toch samen dingen gedeeld hebben.
Alleen ik weet niet hoe? Het is raar, als je snachts gehuild hebt en niet kon slapen, elke minuut aan hem denkt, en dan weer met hem praatalsof het allemaal maar goed is.

Hoe ging dit bij jou?

Ik ben benieuwd of er hier iemand is, die ooit dacht dat diegene de ware was en een hele toekomst met hem zag, maar nu een succesverhaal heeft over een goede vriendschap die daarvan overgebleven is.

Ik vraag me af of dit kan namelijk

En ook wel handig om erbij te melden: hoelang hadden jullie iets?

Jup. Hiero! we hebben 2.5 jaar een relatie gehad, daarvoor ging ik gewoon om met 'm als vriend en nu gewoon weer prima :") Ga met 'm stappen en ga soms nog langs bij 'm, haha.

Op 't begin had ik 't er heeel erg moeilijk mee, maar gewoon zelf ook verder gaan met je leven. En ja, hij is nu bezig met 'n meisje. Raakte me op het begin ook wel een beetje, maar daar moet je je gewoon over heen zetten.

Ik geloof eigenlijk niet zo in een vriendschap na een relatie. Vooral niet als jullie daarvoor geen vrienden zijn geweest. Ik denk dat al de dingen die jullie samen hebben gedeeld juist de reden is waarom het niet kan. Je kent elkaar gewoon te goed, en waarschijnlijk zullen er altijd ongesproken frustraties blijven en dan ‘downgrade’ je zo naar een vriendschap, ik denk gewoon dat dat niet gaat.

Ik had zelf 6 maanden met m’n ex, het is uitgegaan omdat ik het niet meer wou en we praten zeer af en toe nog, maar we zijn absoluut geen vrienden. Als we elkaar tegenkomen is het eigenlijk alleen maar awkward.

Ik zit nogal in de zelfde situatie als jou. Ik ben ook 3-4 weken geleden gedumpt, en dat kwam vooral doordat hij mij als een goeie vriendin zag. Hij hield wel van me, maar meer als gewoon een hele goeie vriendin. Hij was echt m’n maatje, en ik mis hem zoveel. We hebben dus wel afgesproken om vrienden te blijven, maar voorlopig heb ik even helemaal geen contact met hem want dat kan ik echt niet aan. Hij woont ‘gelukkig’ 200km van me vandaan, dus ik zie hem nu niet, maar we zullen vast nog wel eens afspreken om te gaan stappen ofzo. Ik weet niet hoe dat zal gaan, het lijkt me heel raar…

Ik heb dit gehad met mijn eerste liefde. We waren allebei heel verliefd maar na een tijdje ging het mis tussen ons en kozen we er beide voor om ermee te stoppen.
Alleen we hielden wel van elkaar en we konden enorm goed met elkaar overweg.

De eerste zes maanden hebben we alsnog veel ruzie gehad en heeft hij drie nieuwe relaties gekregen. Ik vond het toen nog heel moeilijk en ik mistte hem heel erg. Maar na die zes maanden ben ik over hem heen gekomen en nu zijn we enorm close. Ik ga bij hem langs, ik slaap bij hem. We zijn nu de beste vrienden. Ik geef hem zelfs tips over zijn vriendinnen enzo :’) Maarja het kan dus wel.

4 jaar relatie gehad, toen heeft ie me slecht behandeld. Hij wilde vrienden blijven maar ik haatte hem. Toen toch beetje vrienden weer geworden. Nu terug naar haat. Bij ons werkt het absoluut niet, sowieso was onze hele relatie een haat/liefde verhouding. Ik ga ook absoluut niet weer ooit vrienden met hem zijn.
Maar het kan vast wel bij sommige mensen…

Wauw Inomiesa, Dat lijkt me echt heel erg raar. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik met mijn ex nog logeerpartijtjes houd in de toekomst waar we over zijn nieuwe vriendin praten bijvoorbeeld. Dat lijkt me echt… naja. da tkan niet:p

xVlinderr. Wow. Ik herken je hele verhaal, behalve dat ik nu af en toe nog wel praat met mn ex. Hijkan gewoon doen alsof we vrienden zijn, maar ik zit elke keer helemaal gek te worden als ie begint te praten op facebook of msn. ik weet telkens niet wat ik wel en niet kan zeggen, omdat het nu toch wel ff anders moet. En ik weet het ook niet. Zal ik hem ooit weer zien? en ik denk dat als ik hem weer zie dat ik dan meteen door de grond zak. Moet denk ik toch eerst over hem heen zijn voordat dat kan, maar dat lijkt nog zooooo lang te duren. Elke avond janken, soms overdag, ik geniet serieus nergens meer van, mijn verjaardag niet eens. en ik ging gisteravond met een vriend van me uit eten en naar de bios. De hele tijd wilde ik dat mijn ex het was waarmee ik was. die vriend van me gaf me een knuffel, en toen ben ik heel hard weggefietst omdatik spontaan keihard moest janken.
Het is echt niet gezond hoeveel ik voor die jongen voelde. Ik vraag me echt af of ik hem ooit ga vergeten. tot nu toe is het nog niet beter geworden, het gemis wordt alleen maar erger…

-

Met 3 ex’en ben ik nog super goed bevriend!
Gaan nog veel met elkaar om in de pauzes, en geven elkaar gewoon nog knuffels enzo. Kan ook altijd bij ze terecht als er iets is, en we spreken nog regelmatig af!

ik had 2 jaar iets met hem,
daarna hadden we veel ruzie,
en nu gaat het weer wat beter, maar ik kan het niet echt vrienden noemen

ik ken het! ook 3/4 weken geleden gedumpt omdat hij geen gevoelens meer voor me had, we zouden ook beste vrienden blijven! niks van gekomen omdat we enorme ruzie kregen hij was vooral superboos , nu geen contact! ik zou eerst geen contact hebben om over hem heen te komen… doe ik ook… ook al is het moeilijk! En daarna als je echt over hem heen bent weer wat contact zoeken, je raakt toch alleen maar gekwetst als hij jou vertelt over jouwn nieuwe vlam ofzo. En uiteindelijk stelt die je wel teleur, als hij doorgaat met zijn leven en jij niet, of als hij iets nieuws krijgt. Sterkte XXX

Ja ik heb het ook. Ik had hem gemaild met alles wat ik hem wilde vragen enzo en daar heeft hij op geantwoord, en dat luchtte me wel op. Maar het blijft kut en ik mis hem echt verschrikkelijk veel. Het liefst zou ik nog steeds wel contact met hem willen, maar dat lijkt me nu gewoon niet verstandig want ik ben bang dat ik dan nog te veel afhankelijk ben ofzo. Of ja, ik weet niet wat, maar het lijkt me gewoon niet verstandig. Aan de ene kant denk ik ook wel; het is wel beter zo, maar aan de andere kant niet. Het is zo kuttt.

Ja soort van. Heb een meer dan een half jaar met hem gehad en het is bijna een jaar uit. Maar ik kan nog wel goed met hem, we hebben een paar dezelfde vrienden dus ik spreek hem nog wel vaak en het is nog steeds gezellig met hem. Ben ook nog met hem naar een concert geweest, dat hadden we geboekt toen we nog hadden, maar dat ging ook heel normaal.

Vind het knap als je het kan.
Ik heb meer dan drie jaar een relatie gehad, het is nu ook drie jaar uit. Maar moet er nu nog steeds niet aan denken om hem nog te zien/spreken. Niet omdat ik nog gevoelens voor hem heb, maar omdat ik klaar ben met hem!
Mijn andere ‘scharrel-ex’, kan ik maar niet vergeten op de een of andere manier, ik heb te veel gevoelens voor hem om vrienden te blijven. Hij maakte daar misbruik van en ik wordt er alleen maar verdrietig van.
Maar, heb nu trouwens al twee jaar een onwijs lieve vriend, waar ik nog steeds gek op ben en die ik absoluut niet kwijt wil. Niet als vriend en niet als geliefde!

Ik heb 2 serieuze relaties gehad en ik spreek en zie ze allebei niet meer. Ik denk dat het mijn eigen keuze is geweest. Ik denk dat ik geen vrienden met hun zou kunnen blijven, omdat we gelijk “lovers” waren en niet eerst vrienden zijn geweest. Als dat was geweest, was het denk ik anders geweest nu. Ik zou het niet kunnen, juist omdat je zoveel hebt gedeeld

Mij leek het mogelijk om vrienden te blijven, maar voor hem niet…

We hebben 4 maand lang iets gehad. Volgens mij zijn we elkaars eerste liefdes. Toen hadden we bruusk 5 jaar geen contact meer, en toen ineens wel. Nu zijn we iets minder dan een jaar zeer goede vrienden. Ik zou hem bij mijn beste vrienden rekenen. En ja, ik val weer voor hem.

Mijn boodschap: met je ex kun je geen vrienden zijn, zonder te blijven hopen. Tenzij je beter vindt natuurlijk.

Ik heb hem net een mail gestuurd. misschien wel heel dom maar het lucht wel op. gewoon met wat ik voel en hoe ik over dingen denk. ik hoop dat ie er op reageert. helemaal omdat hij ook vrienden wil zijn. en ik ook, maar ik moet er heel erg aan wennen. Ik wil er wel alles aan doen om vrienden te blijven. pffffffffff ik weet niet hoe hij er precies over denkt en ik ben zooooooo benieuwd of ie de moeite neemt om er op te reageren, en wat ie dan zegt. aaaaaaaaaah !

Mijn eerste ex kon ik geen vrienden meer mee blijven aangezien hij te jaloers was. En mijn andere ex en ik zijn nog altijd vrienden. We zijn uit elkaar gegaan omdat we nog als vrienden uit elkaar wouden en niet met de ruzie die eraan zat te komen. Het is wel jammer op dat moment maar het was de beste keus. We moedigde elkaar juist aan om een nieuw iemand te vinden doordat we wouden dat de ander gelukkig werd. Geen moment jaloezie geweest en ook niet bij onze nieuwe liefdes. Met hem is het dus gelukkig gelukt vrienden te blijven

Ik ben goed bevriend met mijn ex. We hadden ongeveer 5 maanden iets. Het is eigenlijk altijd wel goed gegaan. Ik kreeg een nieuwe vriend en die vond het niet goed dat ik met hem omging. Hij was dus jaloers. Toch ga ik nog steeds met mijn ex om. We kunnen heel goed praten en hebben het gezellig. Hij kreeg een nieuwe vriendin, maar dat is alweer uit. Ik steun hem waar ik kan :slightly_smiling_face:.
Het scheelt misschien wel dat we toen 15 en 16 waren en dat het nu alweer 2 jaar geleden is. Het was wel serieus, maar niet zo serieus als met mijn huidige vriend.