Vrienden met je Ex maar merkt dat er nog iets is.

Het is sinds 3 maanden uit met mijn ex we hebben ongeveer 8 maanden een relatie gehad. Hij maakte het uit met de reden ik weet het niet meer ( hij zit met zich zelf praat met een psycholoog ) en dat hij tijd nodig had. Omdat het van mij een klap was ben ik blijven praten ( heel dom ) een maand later wou hij opeens weer afspreken omt e kijken wat er nog was en toen zei die ook toen we afspreken dat hij rustig aan wou doen. week later zei die we zijn vrienden neits meer en niets minder ( hij had een ander meijse leren kennen ) toen hij vertelde dat die iemand anders had zei die dat het spannend en nieuw was… maar ondanks dat die met haar was wou die met mij afspreken… Toen het tussen haar en dat meisje over was ging het weer super goed tussen ons… maar hij zei er zal nooit meer iets komen denk ik… mar je ben heel speciaal voor me. we hebben ook super vaak ruzie gehad en contact verbroken… maar hij zocht steeds weer contact. terwijl hij iemand is dat als iets over is hij geen contact meer zoekt.

Hij leerde paar weken terug weer een meisje kennen ( die ik ook ken ) en vroeg mij advies??? ik zei het zal nooit iets worden dat weet ik . en wie had gelijk juist ik! we hebben toen hij met haar was ook ruzie gehad want zei steukste heel erg. en sinsd dat over is zijn wij supervaak gaan afspreken ik zag hem 4 x in week ongeveer… en ben zelfs een dag bij hem blijven slapen… ( we hebben ook vaker seks gehad ) en ook met het slapen sliepen we bij elkaar dus niet apart… en het was super gezellig!! en 2 weken terug zijn wij samen gaan winkelen en het was ook super gezellig en hij zocht echt contact door kort op me te lopen… Zij vrienden zeggen allemaal er is nog wat tussen jullie maar hij duwt zijn gevoel weg. ( zijn beste vriend waar hij 18 jaar mee omgaat ) afgelopen weekend kregen we ruzie ook hij praatte weer met een meisje toen ik aant huilen was in de auto zei ie tegen haar het is beter als we stoppen want ik krijg hier ruziem et mijn ex door en dat wil ik niet! maar sinds die vrijdag doet die heel erg afstandelijk hij zei er is veel gebeurt… het duurt ff en ik zo oh dan zullen we komende week wel niet afspreken en toen zei die jawel dat doen we wel… en zaterdag was die jarig en toen zei ik ik heb het er best moeilijk mee dat ik niet meer je vriendin ben had het graag anders gezien… en ik hoop dazt we het volgend jaar samen kunnen vieren. toen zei die ; dat vind ik super leuk om te horen en ik kan niet voor uit kijken…

ik weet echt niet wat ik moet, hij geeft signalen af dat er nog iets is maar zodra ik er over begin blokkeerd hij… en dat iedereen om mij heen ook zegt dat hij het niet durft toe te geven…

ik weet niet wat ik moet doen de vrienschap is super fijn want we vertellen elkaar alles! en kunnen nog steeds super gek doen met elkaar…

het mooiste van alles is nog hij zegt zelf dat het ongeloofelijk is wat wij voor een band hebben… en dat die niemand zo vertrouwd als mij.

kan iemand mij helpen door advies te geven of er over te praten ik weet het echt niet meer

kan iemand mij aub raad geven? :frowning_face: ik ben echt door de war

Poeh wat een lastige situatie! Ik heb er geen ervaring mee en vind het erg naar voor je. Maar ik denk dat je beter je ex je ex kan laten. En gewoon afleiding kunt gaan zoeken met vriendinnen! Dat is het beste naar mijn mening maar jij moet doen waar jij je goed bij voelt!

ik snap dr helemaal niks van.

Kort gezegd: Jullie hadden een relatie, nu niet meer, spreken soms nog wel af en hebben soms nog seks?

Ja klopt ik heb ook geprobeerd afleiding te zoeken, we hebben al super vaak het contact verbroken maar steeds komen we bij elkaar terug en die klik en die band is er nog steeds… alleen hij blijft toegeven dat het als vrienden is maar hijzelf en iedereen weet dat dit geen vriendschap meer is… wie laat nu zijn ex bij zich slapen en ook nog in het zelfde bed als er niks meer is?

Ik heb geprobeerd het los te laten maar aangezien hij een heel moeilijk karakter heeft en nee is nee is ik het toch wel apart vind dat hij steeds naar mij terug komt al 3 maanden lang… voor mijn gevoel is die bang dat die zich te zeer gaat binden aan mij en als die het opnieuw probeerd het mis gaat en aangezien ik alles over hem weet zijn diepste geheimen en alleen ik het weet dat er dan niet meer zal zijn en nu wel gewoon…

want als er niks meer was kon je niet zn goeie vrienden zijn als ik en hem we schelden elkaar uit voor alles en zitten bij elkaar op de bank te huilen als iemand zich niet fijn voelt… ( mijn moeder zegt haat - liefde verhouding )

misschien wat onduidelijk geweest, maar ja we hadden een relatie. en we spreken regelmatig af. afgelopen 2 weken heb ik hem misschien wel 6x gezien. en ja we hebben soms seks niet altijd!

Wat ik uit je verhaal kan opmaken is dat hij al een ‘rebound’-relatie heeft gehad met een meisje, kort na jullie relatie. De relatie van hem en haar was dan ook niet zo heel lang. Een rebound-relatie komt vaak voor en heeft vaak een bedoeling als: ik wil me ex vergeten. Hij probeerde verder te gaan met zijn leven, maar kwam erachter dat het uiteindelijk toch niet lukte zonder jou. Dat is ook een reden waarom hij heeft aangegeven dat hij vrienden wilt zijn.

Maar ik kan eerlijk zeggen: vaak heeft een vriendschap geen zin als dit voortkomt uit een redelijk lange relatie. Mits jullie al die tijd een ‘vriendschaps’-relatie hebben gehad. Hiermee bedoel ik dus eigenlijk: Friends with Benefits. Ook omdat het pas 3 maanden uit is, lijkt het mij verstandig om je je te gaan focussen op je eigen leven. Probeer eerst je eigen leven op orde te krijgen en kijk daarna wat de situatie is tussen jou en je ex.

Natuurlijk kun je aangeven dat je vrienden wilt zijn, maar niet meer met de extraatjes. Je doet je hiermee alleen maar meer pijn en bovendien wekt het onzekerheid op! Je maakt het jezelf alleen maar moeilijker als je zo door blijft gaan. Als vrienden kun je ook verstaan: regelmatig vragen hoe het gaat, samen een keertje wat drinken etc. Maar het vaak afspreken (4 keer per week) en de seks zal ik niet meer doen. Meer om jezelf te beschermen tegen nog meer onzekerheid en pijn.

wat ben ik blij met deze reactie echt waar dankjewel!

Mijn ex heeft nog nooit lange relatie’s gehad. Voor mij was hij wel met een meisje maar toen het niks werd heeft die nooit meer met haar gepraat. Toen die mij leerde kennen was er meteen een klik. Zijn ouders vonden mij geweldig en zijn vrienden mij ook. Maar dat seks heeft die ook gezegt dat gebeurt niet meer dt heeft totaal geen meerwaarde totdat ik onverwachts bleef slapen gebeurde het gewoon en het voelde echt heel fijn. Hij is afgelope weekend jarig geweest en zei dat we nog iets gingen doen omdat hij jarig was. 2 weken terug waren we winkelen en kocht die ook onverwachts eten en drinken voor me. en hebben continu kunnen lachen. Hij zegt dat die zich bij mij op mn gemak voelt.

afgelopen donderdag had hij een Gala. En hij verantwoorde zich met; ik ga gewoon een leuke avond met vrienden hebben als je me online ziet op whatsapp moet je niet denken ik praat met meisjes want dat is niet zo alleen met mijn zus. dus ik had zoierts van waarom verantwoord jij je ? ik heb er niks mee te maken. en alle kleine dingetjes die hij doet merk ik het aan hem. Ik zoek zelf ook veel afleiding om er niet aan te denken maar ik merk steeds meer dat ik hem in mijn lven wil omdat ik zo goed met hem over alles kan praten.

Ik heb eigenlijk precies hetzelfde maar dan veel minder erg, heb het verhaal hier ook op girlscene geplaatst (heet: ‘‘Wat wil hij nou?’’). Ik weet ook niet wat ik ermee moet…

Hij geeft een beetje gemixte signalen en dat is gewoon vreemd aangezien jullie gewoon vrienden zijn.Vooral in deze situatie waar je nog veel contact met hem hebt, gewoon duidelijk zijn dat het of vrienden is, of een relatie, en niet vrienden met de extra’s. En anders zou ik hem gewoon de tijd geven, hem contact laten zoeken en kijken of hij je echt terug wil. Zou mooi zijn als jullie weer bijmekaar zouden komen :slightly_smiling_face: Ook zou ik niet meer bij hem blijven slapen, ook al is het heel spontaan, maar dat herinnert je alleen maar meer aan de leuke tijd die je samen had, waardoor het alleen maar moeilijker is om het te verwerken. Succes!

Het is best begrijpelijk dat je na zo’n lange relatie ook een vertrouwde band op hebt gebouwd. Deze zal natuurlijk niet weggaan, hoe lang het contact tussen jou en je ex mogelijk mag gaan verwateren. Die klik, die je al in je reactie hebt benoemd, zal er altijd blijven. Het is ook prettig om uiteindelijk vriendschappelijk te eindigen na een mooie, lange tijd samen.

Maar juist die mooie, lange tijd brengt veel met zich mee. Ik bedoel hiermee dat elke relatie zijn ups and downs heeft (gehad), maar alles wat jullie samen hebben gedeeld blijft een mooie herinnering. Maar wanneer jullie aan elkaar blijven hangen d.m.v. contact (en noem maar op), zal dat gevoel dat je tijdens de relatie had nooit verdwijnen. Je zal altijd in je achterhoofd de gedachte hebben dat er meer is tussen jou en je ex. Ondanks dat dit mogelijk/de kans bestaat dat dit waar is, is het beter om je nu met je eigen zaken bezig te houden. Wanneer je continue alleen maar bezig bent met je ex, zullen er onopgemerkt dingen aan je voorbijgaan die misschien juist op dat moment belangrijk zijn.

Natuurlijk wil je die fijne, mooie tijd met hem terug. Het hoeft niet per sé met hem, maar het kan ook met iemand anders zijn. Dat is best begrijpelijk na zo’n lange relatie en de pas 3 verstreken maanden. Het gevoel om een relatie te hebben, de situatie en het idee om een relatie te hebben is nog steeds aanwezig. Het is beter om eerst aan je huidige situatie te wennen en dit vergt tijd.

Er zal vast en zeker nog iets zijn tussen jullie, maar dit is niet het juiste moment om er achteraan te lopen. Zo verhoog je alleen maar de kans dat het weer fout gaat door dezelfde ‘dingetjes’.

Het beste is om de komende tijd helemaal geen contact meer met hem te hebben, denk ik. Mits je over hem heen wilt komen. Het is me niet helemaal duidelijk of je graag weer naar hem terug wilt, of dat je verder met je leven wilt.

Ik wil hem terug want ik merk aan hoe hij doet dat rr wat is tyssen ond nog steeds maar het is lastig dat hij al zijn gevoel wegduwt want zodra we elkaar zien is het net zo leuk als toen we relatie hadden

Ja want toen het uitging was ook echt onverwachts… Want de dag er voor was hij bij mij en was er niks aan de hand. Hij zit echt met zichzelf in de knoop en hij kan er alleen met mij over praten… en dat doet die ook. Want het is gewoon elke keer als we elkaar zien is het zoals eerst geen eens een verandering ja een kus op t begin enzo… maar in onze relatie appte wij heel erg veel en daar zijn wij wel de mis in gegaan. want nu appen we helemaal niet zo veel meer en zegt ie ook ’ zie je nu dit is toch veel beter!’ en dan zeg ik ja dat hadden we eerder moeten doen. krijg ik een antwoord van; ja dat is geweest… of dan ei die ‘nu niet tegen me praten heb geen zin’ praat ik dan neit krijg ik een half uur later een foto gestuurd met zijn nieuwe kleren… of als we afspreken en hij is na de kapper geweest zeg ik normaal altijd; oh leuk je haren geknipt en nu zeg ik niks zegt die ’ leuk me haren he! ’ en ook toen ik bij he was slapen laats zei die niet zoenen 10 min lter gaf die me een kus…

hij weet het zelf gewoon niet meer maar ik heb geprobeerd met blocken enzo en afleiding te zoeken maar ik hou gewoon nog van hem en heb hem ontzettend graag bij me. en ik wil vechten voor mijn relatie met hem want ik weet als we het op zn minst proberen het wel geod kan komen… maar dan moet hij het eerst inzien maar dat doet die wel maar geeft het niet toe hij blijft ontkennen hij blijft afleiding zoeken met anderen.

Ik merk inderdaad dat je ex héél wispelturig is en ook met zichzelf in de knoop zit. Ook hiervoor geef ik je als tip mee om hem met rust te laten, geef hem de ruimte om weer tot zichzelf te komen. Geef hem de tijd om alles weer op een rijtje te zetten en dit moet hij doen met zijn psycholoog.

Het is beter om jezelf er niet mee te bemoeien, omdat je er anders zelf ook onder gaat lijden. Op den duur ga je jezelf meesleuren in zijn ‘problemen’ en heb je geen goed beeld meer van je eigen leven. Dit moet je ook zeker niet laten gebeuren!

Je hebt aangegeven dat het blokkeren en negeren allemaal niet lukt. Dit kan ik je uitleggen: jij hebt een zwak voor je ex, want jij wilt het liefst dat alles weer een mooi sprookje wordt. Maar dit gaat helaas niet door verschillende omstandigheden die op dit moment spelen. Juist omdat je het allemaal zo graag wilt, heeft blokkeren geen enkel nut omdat je in staat bent hem te deblokkeren. Wanneer het van zijn kant komt, heb jij die optie niet meer openstaan en is het makkelijker om je je te focussen om iets elders. Afleiding zoeken is enorm moeilijk, dat heb ik ook gemerkt (mijn relatie van 1,5 jaar is ca. 2 maanden geleden ook kapotgegaan), maar je moet proberen van elke hoek iets eruit te trekken. Zelfs de kleinste dingen kunnen je helpen!

Ik snap dat je wilt vechten voor je relatie, maar het heeft geen enkel nut als het niet van beide kanten komt. Een relatie gaat niet werken als het alleen vanuit jouw kant komt. Ten slotte moet je hem die tijd geven om hem te laten inzien dat hij daadwerkelijk met jou verder wilt, want jij weet dat er nog iets speelt tussen jou en je ex. Maar hij moet er zelf achter komen. Dat kan jij niet voor hem doen, want dat wekt alleen maar irritaties en hierdoor vergroot je ook de kans dat je hem juist van je wegduwt i.p.v. terugkrijgt.

Jongens zijn dat soort mensen die hun gevoelens onderdrukken en hun verdriet wegdrinken met bier en vrienden. Zij ontkennen dingen omdat ze sterk willen overkomen bij andere mensen, dus ook bij hun vrienden. Zo zijn zij en daar kan je niets aan doen jammer genoeg!

Heey,

Hij is gisteren weer bij me geweest en het was weer super gezellig! we waren boven op mijn kamer, en we gingen stoeien enzo en elkaar voor de grap irriteren zo als we dat altijd deden. we hebben ook meer gedaan. en er na ook weer stoeien als ik bijv naast me bed stond gooide hij me op bed. of hij ging op me liggen en deed die zo lief zn hoofd op mijn hoofd leggen en me aankijken! en hij zei dat die het erg gezellig vond en ik zei dat ik me fijn voelde waarop hij reageerde jazeker

ik merk zo dat er meer is maar hij zet niet door :frowning_face: wat moet ik?

Wat ik hier boven heb gelezen ben ik het wel een beetje mee eens.

Je gaf aan dat hij niet weet wat die wil, problemen heeft met zichzelf enzv.
Misschien moet je even een tijdje afstand nemen, hem wat ruimte geven. Hoe moeilijk
dat ook zal zijn voor je…
Het is nu heel fijn, maar hij moet weten wat die wil.
Misschien als dat duidelijk is, dat het dan over een tijdje wel werkt.
Want op deze manier blijf je alleen maar jezelf kwetsen, en je de hele tijd
afvragen met hoe het verder moet.

Klopt daar heb je gelijk in want toen het uit ging wou hij het een maand later wer proberen maar toen leerde die een ander kennen ( vind hij spannend en nieuw ) en ik weet dat dat door zijn onzekerheid komt daarom praat hij met iemand dus eigenlijk vind ik het gewoon zielig dat hij zo geforceerd iemand leuk vind! en toen hij met dat meisje was wou die na mij komen en toen zei die weer ja ik weet het niet enzo. en nu zegt die steeds je bent mn beste vriendin we heben zo een goede klik ja sorry gat er dan ggeen bel rinkelen? dat is toch als meer

hij wil zelfs naar de bioscoop binnenkort… ik denk dat die bang is iets te missen ( vrijheid blabla ) en bang is dat als die nu de vriendschap op zegt en het misgaat hi me helemaal kwijt is .