Vrienden koppelen?

Heey!

Mijn beste vriendin is al meer dan 2 jaar smoorverliefd op haar beste vriend. Zelf heb ik hem ook enkele keren ontmoet en naar de buitenwereld toe lijkt het echt alsof die 2 voor elkaar gemaakt zijn. Alleen durft mijn vriendin geen eerste stap te zetten, ze zegt steeds dat ze het wel wil doen, maar dat ze nooit een moment alleen zijn. Bijna iedereen denkt dat ze allebei gevoelens voor elkaar hebben, maar geen van beide wil het toegeven. Al lachend stelde ik haar voor om een date voor hen te organiseren en mijn vriendin lachte het idee wat weg, maar ik denk eigenlijk dat ze dat echt graag zou hebben, zo’n duwtje in de rug.
Dus mijn vraag: zou ik hen ‘koppelen’ en dus iets organiseren voor hen? Of bemoei ik me er beter niet mee?

En zo ja: wat moet ik organiseren?

Dankjewel!!

Hoezo zijn ze nooit alleen? Als het best vrienden zijn dan gaan ze toch wel eens samen wat doen? :stuck_out_tongue:
Maar je zou een ‘onofficiele’ dubbeldate kunnen organiseren, tenzij je vriendin dat echt niet wil dan kun je het ze beter zelf laten uitzoeken :stuck_out_tongue:

succes :wink:

Dat beweert ze toch :wink: Ik denk dat mijn vriendin het juist heel tof zou vinden, maar ik ken die vriend niet zo goed. Ik kan dus moeilijk me hem afspreken zonder dat hij zou doorhebben dat het eigenlijk om mijn vriendin gaat…

Ik zou me er eigenlijk niet mee bemoeien. Je kan haar wel aanzetten om wat te ondernemen, maar ik zou zelf niets organiseren. Dan komt het voor hen misschien heel geforceerd over… Een vriendin van me heeft dat ook eens gedaan met mij (het was toen wel goed afgelopen), maar ik vond het enorm jammer dat mijn vriend en ik zelf niet het initiatief genomen hadden. Dat was er vast wel van gekomen, alleen ging het door haar allemaal zo snel. Achja, het was lief bedoeld.

dubbelpost, sorry

Ik ook niet. Als ze het zelf niet kunnen uitzoeken, is daar vast wel een reden voor.

Dankjewel voor de reacties! Ik zal me voorlopig niet bemoeien :slightly_smiling_face:

Ik zou je vriendin pushen om hem uit te vragen, maar ik vrees dat koppelen nooit echt een goed idee is.

Mwah, tenzij je 11 bent vind ik het een no-go.
Ik vind koppelen veel te geforceerd overkomen, en ik persoonlijk zou het absoluut niet kunnen waarderen als een vriendinnetje mij direct of indirect ‘tegen de muur’ zou duwen, door zo’n geforceerde koppelpoging te ondernemen.

Hoe lief misschien ook bedoeld.

Ik zou het wel doen (:

Het kan goed uitpakken, maar ook juist helemaal niet.
Misschien kun je ze zelf de goede richting in duwen door met ze te praten (apart) ofzo?

Ik zal beginnen met mijn vriendin nog wat te pushen :slightly_smiling_face: Als ze binnen de maand ofzo nog altijd niets heeft geprobeerd, kan ik nog altijd iets regelen. Desnoods met wat meer mensen, maar dan zorgen we er wel voor dat ze ergens alleen belanden :wink:

Ik ben een keer gekoppeld en ik haaaat het zo gruwelijk hard. Ten eerste is het vet ongemakkelijk omdat je geen idee hebt wat je tegen de koppelaarster in kwestie moet zeggen over genoemde jongen, ten tweede is het ongelofelijk geforceerd en ten derde is het gewoon vet ongemakkelijk. :’’-) Vooral als je zo ver bent gepusht dat je nog een date hebt ook, en dan weten jullie allebei dat jullie gekoppeld zijn en nee, het is gewoon niet leuk.