Vrienden/gezellige activiteiten vinden

Hoi meiden,

Sinds ik van de middelbare school af ben zijn de wegen tussen al mijn vrienden van toen gescheiden. Ik was heel sociaal in die tijd, maar sinds dien ben ik best wel eenzaam en kom ik niet meer in contact met mensen. Ik heb een paar vrienden maar die wonen ver weg. En zie ik 1x per maand, soms zelfs minder.

Ik mis het heel erg om contacten in de buurt te hebben, maar ik heb geen idee hoe ik die contacten kan opbouwen omdat ik niemand in de buurt heb. Ik zit op MBO dus een studentenvereniging is ook niks. En verder fitness ik in de sportschool als sport…

Hebben jullie tips?

Kun je ook niet met mensen van je klas een avond op stap gaan en zo nieuwe mensen leren kennen?

Ik heb niet echt een goede relatie met mijn klasgenoten…t zijn klasgenoten en meer niet en moet bijna 2 uur reizen naar school met het OV… dus das niet in de buurt.

Zijn er misschien andere hobby’s/sporten die je kan gaan doen waar je mensen kan ontmoeten?

Op facebook kijken naar evenementen in de buurt kan erg helpen! Ik ga binnenkort naar een andere stad verhuizen en ben zelf ook al een beetje aan het rondneuzen. Zo kwam ik er al achter dat er verborgen teken/boekenclubjes bestaan, wat ik persoonlijk erg tof vind. (Er zijn natuurlijk ook andere dingen dan clubjes op fb te vinden)

Het kan ook werken om veel uit huis te zijn. Bij een koffiezaakje in de buurt gaan werken bijvoorbeeld, grote kans dat je daar mensen ontmoet.