Vrienden-gebruikt?-situatie

hee,

Ik heb eigenlijk een best raar probleem… Maar ik zit er wel mee! Het is namelijk zo dat ik al een jaar een supergoede vriendengroep heb van ongeveer 12 jongens en vier meisjes. Echt leuk vond ik het, zoveel jongensvrienden, lekker geen gezeur enzo. We waren allemaal heel erg vrolijk bij elkaar en ook had ik toch een goede band met ongeveer iedereen; je merkt het, niets anders dan vriendschap, geen flirtjongens dus!

Maar dit weekend is plots zoveel veranderd… Er was een verjaardagsfeestje in een jeugdhuis en we waren er allemaal. Supergezellig, gratis vat om twaalf uur, beetje aangeschoten,… We lagen allemaal in die zetels en een vriendin en ik waren echt al al goed aangeschoten… Ik zie mijn vrienden daar zitten en denk ‘ooh leuk, kan ik even naast gaan zitten’ en ik zet me dus tussen twee jongens in. Laat ik ze rik en jan noemen. Omdat ik me vrij dizzy voelde van de drank legde ik mij hoofd op riks schouder. Kan toch, vrienden onder elkaar? Maar dan begonnen mijn twee goede vrienden aantastelijk te doen. Ik was te aangeschoten om ze tegen te houden, het kon me toen even niet meer schelen want ik was best dronken. Ik hoorde Jan zeggen van ‘Komaaan, grijp je kans dit kan je maar één keer!’ en zo van die dingen. Ze begonnen mijn tshirt omhoog te doen enzo maar ik zei steeds van ‘poten thuis’ zoiets kon ik nog uitbrengen. Dan hoor ik ze zeggen dat ze me nog een biertje gingen geven. Help. Ik had toen niet door wat er gebeurde, was echt weg! Op het einde zijn Rik en ik nog in een zetel beland waar hij nog aantastelijker ging doen en van ‘ooh ellen wat ruik je goed en wat ben je zo zacht etc.’

de volgende ochtend wist ik niets meer. Alles wat er gebeurd was, was ik echt vergeten, tot ik op msn kwam. De rest van de jongens vragen of ik nog wist wat er gebeurd was en of ik me daar wel goed bij voelde… ‘HUEEE?’ Ik wist niet waar ze het over hadden, was alles vergeten… Tot de avond kwam, dan heb ik me alles herrinerd. Hoe konden ze? Het zijn toch vrienden? En echechtecht geen profiteurs? Ik stuur een bericht naar Rik, om uitleg te vragen. Zijn antwoord??
Letterlijk:
Oke, Jan en ik lagen in een zetel en toen kwam gij naast ons liggen, jan en ik waren ook best dronken dus hebben we wat aan jou gezeten…
En het klinkt misschien vies, maar ik vond het nog tof toen je daar bij ons lag :slightly_smiling_face: het was tof om u vast te hebben, ben zo gespannen met die toneelaudities…Maar ik wil mij wel excuseren daarvoor…x

ik kreeg het even niet meer! hallo, we zijn toch allemaal vrienden, gewoon? echt, waarom moest dat gebeuren…
De volgende dag op school was zó beschamend. Komt jan naar mij van sorry ellen, echt ik was ook heel zat en wist niet wat ik deed… Maar nu heb ik van andere vrienden gehoord dat Rik helemaal niet zo dronken was, terwijl hij wel op mijn oor liggen sabbelen heeft en zijn handen onder mijn t-shirt heeft gelegd op mijn buik…

Wat moet ik nu doen? De laatste dagen waren…raar! Met Jan kan ik terug normaal praten enzo, hij was ook zat en okee dat is misschien geen excuus maar eeuwig kwaad kon ik niet blijven. Maar van Rik… Hij det echt bot tegen mij enzo, echt raar…

sorry voor dit lange verhaal maar het is plots zo moeilijk… Mijn goede vrienden zijn ineens profiteurs geworden ofzo! heel verwarrend…

Erg :s
Ik kan begrijpen hoe je je moet voelen, ik heb zelf ook heel veel jongensvrienden…
Heb je al met hem gepraat over hoe je je voelt?
Of is hij niet die type die dat serieus zal nemen?
Ik zou er met hem proberen over te praten
Verder dan dat kan ik je niet helpen, sorry :s

Hmm, inderdaad heel lastig…
Eerlijk gezegd denk ik dat die ‘Jan’ het echt niet zo bedoelde…
Maar ‘Rik’ was volgens mij er van aan het profiteren…
En zijn smsje…
Ik zou het niet kunnen om weer normaal met hem om te gaan… Ookal zou jij dat doen, dan zou het lastig worden in je vriendengroep…

Ik vind het beetje raar. Dat doe je niet als vrienden. Het lijkt wel alsof die ‘Rik’ Je gewoon gebruikt. Als hij bot tegen je doet zal ik hem gewoon geen aandacht geven…
Ik zal echt pissig worden op mijn ‘vrienden’. Durven ze wel.

ben het eens met de rest, maar aan de andere kant klinkt ook wel of die je juist netjes gezegt heet of leuk vind of so :s
want als die je egt gebruikte zou die gewoon doorgaan he… maar ken hem ook niet, en ook niet jou vrienden kring
maar zou idd wel ff met hem gaan prate over hoe het sit face to face

oh mijn god, echt lullig!
die jan geloof ik nog, maar die rik is echt gemeen.
sterke iig, misschien helpt t als je met ze praat?
het vervelende is, dus dat iedereen het wist en jij het vergeten was ofzo. weet je wel, dat iedereen het achter jouw rug om weet, en dat dan even leuk met elkaar gaan bespreken:s

sterkte meis!

jaa tuurlijk ik was ook superkwaad! Weetjewel, een heel jaar vriendschap gewoon verpest op één avond, terwijl ik echt dacht dat het goede vrienden waren… en @RodeHetePeper jaa ik voelde het ook zo aan van dat hij me gebruikt voor een beetje afleiding van zijn toneel… ‘Excusez-moi?’ Dacht ik echt, weetje, dan voel je je echt zo ongelooflijk cheap…

dat was inderdaad het vervelendste van allemaal!

oke, die Rik is een lul. die jan die kun je nog wel een beetje begrijpen aangezien hij en jijzelf ook nogal shikke waren zo te horen… en hij irl zijn excuses heeft aangeboden. Maar die Rik is gewoon nogal een viezerik. Beetje gebruikmaken van het feit dat jij shikke was… Ik zou hem er gewoon mee confronteren…

belgen praten nog steeds grappig, vind ik :angel:

IK zou nooit meer tegen ze spreken…je raakt in je leven wel meer vrienden kwijt waarvan je dacht dat ze ECHt goeie vrienden waren…wen er maar aan. ECHTE vrienden doen zo iets niets en “donken zijn” is geen excuus. Een vriendin van mij heeft ooit ok zoiets meegemaakt alleen ging het bij haar verder, zij was te dronken om een jongen tegen te houden en hij heeft toen sex met haar gehad. Als je niet oppast gebeurt dit dadelijk ook bij jou op het volgende vat…

daar heb je wel een punt. Ik heb echt nu zoiets van ‘jongens blijven jongens’ en ik ben zo kwaad op mezelf dat ik me zo heb laten doen…