Vrienden en mijn ex

Paar maanden geleden gingen we naar het strand en een vriend van mij nam ook mijn ex mee. Nu gaat mijn ex telkens met onze groepje en zijn ze mij telkens vergeten. Ik wil gewoon graag met mijn vrienden omgaan, maar zal ik dan gewoon met mijn ex moeten bijkletsen of gewoon voor zorgen dat mijn ex gewoon niet gaat?
Trouwens het is al minstens een half jaar uit maar we hebben zeg maar nog steeds beetje ruzie.
Ik voel me gewoon beetje in de steek gelaten.

Als je met een groepje bent, gewoon met z’n allen gaan. Je kunt moeilijk verwachten dat je steeds wordt meegevraagd als hij dan iet mee mag. Na een tijdje kom je er wel over heen.

hmm,
als ik jou was zou ik toch maar even met je ex gaan praten!
Ik heb zelfde situatie gehad,
en ben toen ook met mijn ex gaan praten,
ik zal niet zeggen dat we nu beste vrienden zijn,
maar we gaan redelijk normaal met elkaar om nu,
meerendeels voor onze vrienden maargoed…

Het voelt ook niet zo super gemakkelijk als hij erbij is.
Maar ze vergeten me ook laatste tijd heel vaak, omdat hij er bij is.

Ik kan niet met hem goed praten op msn enzo dan krijgen we altijd beetje gebekvecht.

Nee, praat in RL. Niet over msn.

Ok, maar zal ik gewoon aan mijn vrienden vragen of we een keer wat gaan doen met ons 2en erbij?

Ja, zoiets.

Wacht hoe ik het begrijp vragen ze jou steeds niet mee maar je ex wel?
Gingen je vrienden van te voren ookal met je ex om? Want als dat niet zo is vind ik het ook niet zo netjes van je vrienden dan mag je hun er ook wel op aan spreken.

En indd eens vragen of jullie dan beide meegaan en misschien kun je hem dan even apart spreken om het een beetje bij te leggen…

Praat eens met een van je vrienden erover…

Kan je de ruzie niet bijleggen met je ex?

Ik zou niet met je ex praten, maar met je vrienden.
Anders moet jij het dus met je ex goedpraten om met je eigen vrienden om te kunnen gaan, vind ik een beetje raar. Ik zou het gewoon met je vrienden erover hebben wanneer je ex er niet bij is.

maak het goed met hem, dat scheelt denk ik heel veel

Mijn ex ging eerst wel met 1 vriend om en toen een tijdje niet meer maar opeens ging hij mee met andere vrienden op het strand. Mijn andere vrienden kennen hem ook niet zo goed enzo maar toch gaat hij mee.
Het is wel altijd zo OF ik OF hij gaat mee, dus nooit allebei tegelijk.

Het is niet echt ruzie, beetje gespannen tussen ons. Ene keer doen we wel aardig maar andere keer zijn we boos op elkaar.

haha jaa dat heb ik ook, dus dat doe ik ook liever niet,
maar als we gewoon echt met onze vrienden zijn gaat het gewoon goed

In dat geval, zou ik toch ook eens even met je vrienden hierover praten, want dat zou ik persoonlijk niet egt leuk vinden… En stel, ze vinden dat jij je niet moet aanstellen oid dan kun je misschien voorstellen om jullie beide mee te nemen, dat kunnen jullie op zijn minst proberen. Werkt dat niet vanwege je ex & jou kun je met je ex gaan praten, werkt dat nog niet hebben ze het tenminste geprobeerd en zul je het toch moeten accepteren dat hun nou eenmaal ook met je ex omgaan…

Ja, heb vandaag met 2 vrienden over gesproken :slightly_smiling_face: Eentje weet dat ik niet zo goed met hem op kan schieten en de andere zegt dat ze mij de volgende wel meenemen. Ze zeiden ook als het niet goed gaat dat ze mij kunnen helpen, als mijn ex niet meewerkt dan laat maar…