Vrienden blijven..

Goede avond!
Ik ben woensdag voor het eerst getroffen door liefdesverdriet, ik zal even het allemaal uitleggen. Zaterdagavond had ik niks te doen. Ik was al een tijdje aan t dm’en met een random jongen van school. We hadden elkaar wel eens gezien, maar meer was het niet. Ik vroeg uit pure verveling of ik die avond langs kon komen en hij zei ja. (Hij = M). Ik kwam bij M aan en er waren nog twee andere jongens bij. Ik vond t superspannend, maar eigenlijk wist ik wel dat alles goed zou gaan, ik heb (bijna) alleen maar jongensvrienden dus ik voelde me ook best op mn gemak. We gingen gewoon op het balkon zitten kletsen en zo. De hele avond. Op het einde werden “ze er helemaal gek van” (domste smoes ooit) dat ik een stoel voor me alleen had en de andere opgepropt zaten. Dus ik ging staan :cold_sweat:. Even later ging ik toch op schoot bij M en daar is het punt waar het allemaal begon.

Zondag middag en avond, maandag na het eten tot 22:00, en dinsdag de hele dag was ik bij hem. Het klinkt kort en het is het ook. Maar ik ben ontgroend door hem, hij knuffelde me steeds, hij vertelde dat ik cute was, dat ik het liefste meisje was die hij ooit ontmoet had, dat zijn vrienden het er niet mee eens zijn maar alsnog iets met me wil We konden uren lang praten en naast elkaar liggen. Totdat ik om woensdagochtend om 03:30 ongeveer een appje kreeg met een of ander slap excuus dat een ander meisje hem leuk vind en dat hij niet het lef heeft om in mn gezicht uit te spreken dat hij t uitmaakt. Hij heeft daarvoor heel veel valse beloftes gemaakt. Toen ik het las moest ik een beetje huilen, maar een uurtje later kwam de klap pas echt. Ik heb 2 uur gespijbeld van school om te huilen en de muziek te luisteren die we samen luisterden. Ik heb echt nog nooit zo’n hevig gevoel gehad van verliefdheid (zo hevig dat ik soms ook in de les spontaan dacht aan M en dat ik niet eens meer hoorde wat er gebeurde). Hij wil vrienden blijven, maar als ik vraag om af te spreken zegt hij ja maar op het laatste moment zegt hij af (2x gebeurd) en vanavond, daarom maak ik dit hele zeiktopic, heeft hij Jytte over de vloer met nog een paar andere vrienden (jytte is zegmaar zn nieuwe hossel) en ik ben niet uitgenodigd.

Weet iemand wat ik moet doen/hiermee om moet gaan? Ik vind zn vrienden ook echt leuke gozers en die wisten niks van M en mij af (wel dat hij met me omging) naast M wil ik hun ook graag blijven zien, (volgens mij van wat ik er nu vanaf weet zij mij ook). Weet iemand tips om dat te kunnen fixen? En hoe met het verdriet om te gaan? En al dat soort dingen?

Edit: Ik voel me aardig gebruikt. Hij is verder gegaan dan ooit een jongen bij me gegaan is en ik heb gewoon heel erg het gevoel dat hij me heeft gebruikt. Ik was erg naïef want ik wilde niet inzien hoe hij echt was (ik kon dit verwachten naar aanleiding van wat ik had opgevangen over hem) maar alsnog gaf hij me het gevoel dat hij me leuk vond…

Sorry voor het lange bericht, fijne avond

Anna

dit gebeurt zo vaak, en wss doet hij het bij zn nieuwe chick ook binnenkort tot ie weer een nieuwe op t oog heeft,

WAAROM zou je nog vrienden met hem willen blijven? of vrienden met zijn vrienden? er zijn zat andere mensen om vrienden mee te worden. ik vind dat je, hoe zwaar het ook klinkt, geen contact meer met die mensen moet opzoeken, dat is veel beter voor je maak ik op uit je verhaal.

Het was inderdaad wat naïef van je, maar dat hebben zoveel meiden… Leer hier een les uit, en move on xx

Hoe met verdriet omgaan: hem en zijn vrienden niet meer zien, hem helemaal uit je hoofd zetten, je op leuke dingen richten, en misschien op date met andere jongens :wink: je zal zien dat je iemand vindt die wel lief voor je is en geen slap gelul stuurt midden in de nacht… :flushed:

Dankjewel, ik word er echt vrolijk van als iemand begrip toont :slightly_smiling_face:. Tja, waarom zou ik vrienden met ze willen blijven? Omdat ik wel een hele gezellige tijd heb gehad, en ik heb niet superveel vrienden dus het leek me een mooie kans om met meer mensen in contact te komen. Ik ga ook proberen om het contact te verbreken. Daar heb je gelijk in.

Ik steek zo in elkaar dat als hij zijn excuses aanbied en een paar lieve dingen zegt dat ik hem al heel snel vergeef. En dat wil ik mezelf niet aandoen. Tevens heb ik nog een beetje hoop, en ik weet het, hopen in deze situatie is een verloren zaak maar ik doe er alles aan om het te vergeten maar ik blijf dat kleine beetje hoop houden.

Op date gaan met andere jongens is een goed idee, ik wacht nog heel even, want ik kom net een super klein beetje uit de fase “ik vind nooit meer iemand zoals hem”…(En ik ken niet zoveel jongens waarmee ik kan daten, dus ik weet niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen eerlijk gezegd)

Dankuu voor de tips

Blijf inderdaad maar even een tijdje bij hem uit de buurt tot je het wat verwerkt hebt :slightly_smiling_face: Ik snap dat je hem leuk vond als vriend, maar je moet eerst even aan jezelf denken nu! En inderdaad, het is soms niet zo eenvoudig om alle hoop op te geven, dat herken ik :wink:

Dikke knuffel, ik voel met je mee! :sob::muscle:

Dankjewel voor de lieve reactie :couplekiss_man_woman:

Het is een beetje naief om er meteen vanuit te gaan dat het ook daadwerkelijk wat zou worden tussen jullie. Hij had er rekening mee kunnen houden dat hij wellicht verder wilde daten, maar laat hem dan links liggen. Al het contact verbreken, want van zijn kant gaat het niet meer komen hoor.

Toevallig heeft hij gevraagd om morgen samen iets te doen, ik weet zelf ook dat ik naïef ben geweest en dat had ik ook aan jullie verteld. Dus.

Het contact verbreken is al hard genoeg, maar verwijder ook de muziek van jullie samen. Als je daar naar luistert, wordt je alleen maar verdrietiger :slightly_smiling_face:

Ja dat heb ik gemerkt ja… :disappointed:

Ik heb weer met m afgesproken en hij heeft me weer gezoend, maar of hij een relatie wilt, z’n eigen woorden: “idk”

^ Stop er dan mee en bespaar jezelf een hoop ellende, hij wil duidelijk geen relatie

We hebben een relatie nu… Hij heeft het voorgesteld :slightly_smiling_face: EDIT: ik ben ongelofelijk blij!