Vrienden blijven met ex

Heeey ik had voor maar een weekje met iemand en hij maakte het uit omdat hij nog niet klaar was voor een relatie.
Maar hij wilt echt nog heel graag vrienden blijven en ik wil dat trouwens ook wel. Alleen ik ben nog niet helemaal over hem heen. Maar als ik dat wel ben hoe moet je dan vrienden blijven is dat wel een goed idee? Spreek je nog af en hoe raak je elkaar aan… ik weet het niet​:disappointed: (Btw we zitten op dezelfde school en zeggen alleen gedag in de gangen) heeft iemand tips?:heart:

Mijn ex en ik wilde ook vrienden blijven. Negen van de tien keer werkt dat toch niet. Zo ook bij ons niet.

Uhm hoi omdat ik pas 1 dag lid ben kan ik geen topic schrijven maar daarom via hier ik kan niet zo veel typen vwant mn tel is bijna leeg maar ik ben pas sinds deze vakantie naar aruba verhuist en ik heb in nl een beste vriendin en ze weet alles maar t gaat super slecht met me en met geld en leven enzo ik wil dood maar geen zelfmoord plegen maar ik vind t nie erg als ik er niet meer zou zijn maar sinds vandaag negeerd ze me we vloggen vaak voor elkaar maar dat deed ik vandaag dus ook weer en normaal spamt ze me elke dag vol op snap of app maar vandaag niet de hele dag niks ze zei gisteren dat ze naar de camping ging na t eten dus na t middag eten maar ik vroeg t nog voor de zekerheid maar al heel vaak krijg ik alleen maar snaps met zo van met bae met my all me die die en die bestaa ik niet meer?
Niet meer voor haar?
Maar ik stuur dan soms een verhaal met wat me dwars zit en dan negeert ze me terwijl t best serieus is en ik voel me heel erg deperessief ik denk dat t maandag weer normaal is want ze gaat in t weekend dus naar de camping maar zo gaat t vaker ik moet t eigenlijk gwn kwijt en ik heb advies nodig. Mensen die naar me luisteren normaal zou ik dit soort dingen aan haar vertellen maar aangezien t over haar gaat liever niet ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Er zijn andere topics waarin je dit kunt doen, maar leer aub eerst ABN en met interpunctie schrijven.

OT: Ik ben met geen enkele van mijn exen bevriend. Ik zou het alleen kunnen met diegene waar we bij de relatie gewoon uit elkaar gegroeid zijn omdat we niet bij elkaar paste. De rest waren echt eikels dus daar hoef ik niks mee te maken te hebben.
Je moet je bedenken of je dat emotioneel gezien aan gaat kunnen. Zodra er ook maar een greintje gevoel in het spel is of je het idee hebt dat die terug kan komen, zou ik het je afraden want daar ga je alleen maar de verliezer van zijn

@Angel
Eigenlijk zou je niet in iemand anders haar topic je verhaal moeten plaatsen.

Het kan voor een ander behoorlijk belastend zijn als je regelmatig over je problemen praat; de een heeft er ruimte voor in zijn/haar leven, de ander weet niet goed wat hij/zij er (op dat moment) mee aan moet.

Het is niet zo dat je je niet rot mag voelen en vrienden zijn er om elkaar te steunen, maar door regelmatig aan te geven dat het niet goed gaat, kan voor de ander uitputtend zijn. Denk daarbij ook aan dat de ander niet ‘getraind’ is of genoeg levenservaring heeft om gericht advies ervoor te geven (bijv. voor klachten door depressiviteit is een lastig onderwerp). Het klinkt misschien niet fijn, maar probeer je vriendin niet continu te benaderen over dat het slecht gaat met je. Ik begrijp dat door depressiviteit een ‘bubbel’ kan ontstaan dat je het lastiger vindt om je in een ander te plaatsen, maar het is mogelijk heel lastig voor haar om aan te horen dat je dood wilt. Ik begrijp dat het een uitlaatklep is om je verhaal bij haar te doen en het is vast niet zo dat het haar niet interesseert, maar sommigen beschermen zichzelf door juist niet erop in te gaan.

Ik zou zeggen: Zoek professionele hulp. Er zijn op het forum hier ook een aantal topics waar je ervaringen van anderen kan lezen.

Het was maar een relatie van een weekje hé, ik zou het gewoon even wat tijd geven en langzaam kan je weer een vriendschap opbouwen.

Ik ben het er wel mee eens dat je beter niet vrienden kunt blijven met een ex, maar ik denk als je zo jong bent en als het een relatie was van maar een week dat dit prima kan.

ik zou het gewoon doen, ik bedoel jullie hadden een week maybe door de vriendschap beseft hij uiteindelijk toch wel hoe leuk je bent en dat hij er gewoon voor wilt gaan.

Ik neem aan dat je nog redelijk jong bent en een relatie van een week is nou niet echt een relatie te noemen, dus als ik jou was zou ik gewoon vrienden blijven. Het zou toch zonde zijn om een vriendschap weg te gooien om een relatie die eigenlijk niets voorstelde?