Vriend

hee, ik heb een vraagje
Ik heb nu bijna 5 maanden een vriendje en ik heb het echt heel leuk met hem. Hij geeft ook veel complimentjes enz enz, maar ik zit met een probleem.
Ik denk echt super veel aan hem terwijl ik normaal juist heel onafhankelijk ben, ik heb een jaar terug een relatie van een jaar gehad en ben daar echt heel lang in blijven hangen omdat die jongen me echt super veel pijn heeft gedaan, maar ik heb het idee dat ik gewoon ineens iemand nodig heb ofzo… en dat wil ik helemaal niet. Want als ik dan minder contact met mijn vriend heb dan zoek ik aandacht bij andere mensen (gewoon vriendschappelijk). Maar ik wil gewoon wat meer loskomen van hem want ik heb het idee dat ik mezelf een beetje verlies omdat ik zoveel aan hem denk. Hebben jullie tips hoe ik minder aan hem kan denken? :slightly_smiling_face: thanks

Liefde is denken aan elkaar.

Ja maar niet de hele dag toch?

Ga veel leuke dingen doen met je vriendinnen! Of iets wat afleiding geeft, sporten of meer concentreren op je schoolwerk bijvoorbeeld. Er zijn tal dingen om te bedenken! Het ligt er ook wel een beetje aan hoe vaak je jou vriend ziet.
Of zie ik de hele situatie verkeerd? Haha sorry maar het is wel een beetje wazig geschetst.

Haha nee volgens mij snap je wel wat ik bedoel! Ik zie hem ong. 2/3 keer in de week en af en toe op school, en opzich als ik afleiding heb dan gaat alles goed (: maar ik kijk ook echt vaak op mn telefoon of ik een smsje heb enzo en daar irriteer ik me aan ik wil zo helemaal niet denken… ;p

ach dan zijn het gewoon vlinders in je buik! Haha ik herken het gevoel. Je denkt de hele dag door aan hem. Dat is helemaal niet erg! Ik ging dan altijd iets leuks doen met vriendinnen. Of in ieder geval iets van afleiding. Don’t worry, dat gaat over een tijdje over :wink:.

Ja? :slightly_smiling_face: haha ja klopt… maar eerst had ik er juist niet zo veel last van maar nu opeens wel! Ik merk ook dat ik een beetje bezitterig wordt echt lastig maar toch bedankt!

Je kunt je gevoel ook gewoon accepteren

Meer met je vrienden optrekken en bijvoorbeeld in het weekend bij hem zijn (of vaker). Ga leuke dingen doen!

Ik had dat in het begin ook wel erg hoor, dacht constant aan hem en wilde hem eigenlijk altijd zien enzo xD
maar na bijna 1,5 jaar samen is het toch wel verminderd hoor :’)
dat hopeloze verliefde gevoel wordt gewoon minder

Ik heb dat gevoel nu langer dan een jaar en ik heb er helemaal geen problemen mee! Is toch heerlijk? En hoe bevredigend kan het dan zijn als je hem weer ziet? :grinning: